Sörsselsön
Kui hianoo se sit on?
Tämä saattaa olla helppo, mutta kuka ajoi pohja-ajan Vaherissa vm. 85?
Ei kukaan kun se peruttiin, mutta miksi, siinäpä jatkokysymys.Tämä saattaa olla helppo, mutta kuka ajoi pohja-ajan Vaherissa vm. 85?
Oikein.Ei kukaan kun se peruttiin, mutta miksi, siinäpä jatkokysymys.
Näin se kuulemma oli. Ihmisiä oli liikaa reitillä ja Vaherissa ei ollu enää turvallista varsinkin kun tiedettiin että B-ryhmäläiset voi ampua milloin mistäkin ulos.Oikein.
"Tähänkö on tultu ettei kukaan enää muista vaikka pohjat ajoin Vaherissa vuonna '85...."
E: miten ois muistikuvia et jonkun tiedon mukaan yleisön sijoittuminen ei ois ollut turvallista tuolloin(?)
Harju 1996? :/Koska muuten Jyväskylässä on viimeksi peruttu pätkä kokonaan?
Yksittäisiä pätkän keskeyttämisiä on vuosien saatossa nähty monista syistä (Bertelli viimevuonna Ounissa, Laivolan ulosajo 2004(?), joku italiaano aikoinaan Mökkiperän hypyissä 2000-luvun alussa jne jne)
Minulla on vuoden 1985 suurajojen reittikartta ja siinä lukee Vaherin kohdalla aikataulussa peruttu ja itse karttaan ei Vaherin EK:ta ole merkitty lainkaan, eli se on peruttu hyvissä ajoin ennen kisaa ja siksi tuo ihmisiä liikaa reitillä selitys kuulostaa hieman ihmeelliseltä ellei järjestäjillä ole etukäteen ollut tiedossa, että Vaherille on tulossa liikaa yleisöä.Näin se kuulemma oli. Ihmisiä oli liikaa reitillä ja Vaherissa ei ollu enää turvallista varsinkin kun tiedettiin että B-ryhmäläiset voi ampua milloin mistäkin ulos.
No sitten voi olla että sekotan sen johonkin muuhun vuoteen ja jopa toiseen pätkään... Mutta 80-luvulla oli suurajoissa tuota yleisöongelmaa joka vuosi vaikka pätkiä oli paljon. Suomalaiset pärjäsivät laajalla rintamalla, pätkille ei muistaakseni maksanut sisään jne.Minulla on vuoden 1985 suurajojen reittikartta ja siinä lukee Vaherin kohdalla aikataulussa peruttu ja itse karttaan ei Vaherin EK:ta ole merkitty lainkaan, eli se on peruttu hyvissä ajoin ennen kisaa ja siksi tuo ihmisiä liikaa reitillä selitys kuulostaa hieman ihmeelliseltä ellei järjestäjillä ole etukäteen ollut tiedossa, että Vaherille on tulossa liikaa yleisöä.
Maksoi. 1984 takapenkkitaistelijaltamme loppui budjetti kesken matkan ja vittuillessamme emme kuskin kanssa maksaneet sunnuntaiaamuna vaan käskimme ryynätä metsän kautta. Teki sen! Palkitsimme kisan jälkeen pizzalla ja bissellä. Rallipasseja - oli ne jo kai silloin - ei oltu hankittu, kun vielä perjantaina oli epäselvää mikä on rallin ja mikä hulinan osuus - ralli voitti., pätkille ei muistaakseni maksanut sisään jne.
Eikö rallipassit tullut vasta 2000-luvun alussa / yzärin lopussa?Maksoi. 1984 takapenkkitaistelijaltamme loppui budjetti kesken matkan ja vittuillessamme emme kuskin kanssa maksaneet sunnuntaiaamuna vaan käskimme ryynätä metsän kautta. Teki sen! Palkitsimme kisan jälkeen pizzalla ja bissellä. Rallipasseja - oli ne jo kai silloin - ei oltu hankittu, kun vielä perjantaina oli epäselvää mikä on rallin ja mikä hulinan osuus - ralli voitti.
"Vahva muistikuva" että niitä olis ollut jo -90 luvun alussa. Vai jopa -80 luvulla...Eikö rallipassit tullut vasta 2000-luvun alussa / yzärin lopussa?
Aiemmista vuosista en (ainakaan vielä) löytänyt talletettuja dokumentteja, mutta 1986 Jyväskylän Suurajojen Vauhtipaketti kahdelle on maksanut 230 markkaa. Mukana pääsyliput kaikille erikoiskokeille sekä kartat, tarrat yms oheistilbehöörit. Neljän hengen setti olisi maksanut 400 markkaa."Vahva muistikuva" että niitä olis ollut jo -90 luvun alussa. Vai jopa -80 luvulla...
230 markkaa on rahamuseon arvolaskurin mukaan 73,17 euroa nykyrahaa.Aiemmista vuosista en (ainakaan vielä) löytänyt talletettuja dokumentteja, mutta 1986 Jyväskylän Suurajojen Vauhtipaketti kahdelle on maksanut 230 markkaa. Mukana pääsyliput kaikille erikoiskokeille sekä kartat, tarrat yms oheistilbehöörit. Neljän hengen setti olisi maksanut 400 markkaa.
2004 Pösö voitti vain yhden rallin, Citroen, Subaru ja Ford useamman
Aivan Grönholm Jyväskylässä.2004 Pösö voitti vain yhden rallin, Citroen, Subaru ja Ford useamman
Tämähän se. 1999 myös, kun Citroen sai kaksi voittoa F2-autoilla. 2001 ja 1999 voitettiin viidellä merkillä.Veikkailisin Solbergin mestaruusvuotta 2003.