Tönöilykisa 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fagerholm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen sain itse talon kutakuinkin valmiiksi. Nyt tänään pitäisi saada talo siirrettyä vielä tontille ja sitten joskus sen tontin koristelukin pitäisi saada valmiiksi... Harmi vaan kun tuo aika-raja pukkaa vastaan :D

Miksi ei tahmea tämä toikki ole?

Ei ehdi, mutta toivon Thunder-luokan kuvauksia tönöstään osallistujilta ja Turenki-luokan kuvia taloista, joita voi sitten arvostella. :thumbup:

Kelpaako perunakellari? Siinä ei tarvitse kaunistella ja on suoraan ykkönen?

Niin sallittiinko niiten tekstuurin käyttö? Mulla on tässä hyvä esimerkki mun kyvystä keskittyä epäolennaiseen. Ulkoseinät, joita tässä kai lähinnä arvostellaan on alkutekijöissään, edes ikkunoita ei ole mutta sisätiloja on yritetty tehdä. Eikä toi talo kovin näyttävä ole valmiinakaan, mutta jos vaikka panostais huvimajoihin yms. lisä rakennuksiin.

tn.jpg

No nyt on pönttö. Ja sen laatusta taidetta, ettei taatusti valmisjutuksi kukaan luule. :/
tn2.jpg

Viimeksi muokattu:
Tjoops. Valmiita pintatekstuureita saa käyttää.
Ihan jo sillä perusteella, että minulla ei ole harmainta aavistustakaan miten alkaisin jotain lasitekstuuria väsäämään itse.

Pari tuntia tässä on koitettu uutta tönöä pyöritellä menemään. Alkaa vähän tuntua jo tässä vaiheessa siltä, että liian suuruudenhulluilla suunnitelmilla tässä ollaan liikenteessä. Aika monta kirosanaa jo kulutettu. Vaan ehkä tämä vielä tästä iloksi muuttuu, kun lonkeron sihautin auki.

No nyt on pönttö. Ja sen laatusta taidetta, ettei taatusti valmisjutuksi kukaan luule. :/

Vaan eikös olekkin paljon voittoisampi fiilis kun on parin tunnin aherruksella saanut edes jonkilaisen kasaan, kuin että olisit minuutissa klikannut valmiin pöntön 3D warehousesta?

En jaksa alkaa tapella tuon ohjelman kanssa. Ammattilaiset tuokoon tönöjään meidän rahvaiden puitavaksi.

Valitettavasti minä olen vielä yksinkertaisempi ja onnistuin esim. jo hävittämään osan perustuksista, onneksi maan alla olevia osia ei liene tarvetta esitellä. Siellä on nimittäin nyt vähän mitä sattuu, koska en niitä entiselleen saanut palautettua, en sitten millään. :jaska:

Nyt tuli muuten näperrettyä hella ja typerästi suoraan paikalleen, nyt sen siirtäminen on sitten mahdotonta. :nope:

Viimeksi muokattu:
Valitettavasti minä olen vielä yksinkertaisempi ja onnistuin esim. jo hävittämään osan perustuksista, onneksi maan alla olevia osia ei liene tarvetta esitellä. Siellä on nimittäin nyt vähän mitä sattuu, koska en niitä entiselleen saanut palautettua, en sitten millään. :jaska:

Sehän on ihan yksi lysti, mitä siellä maan alla on, jokainen valitsee itse kohdat jotka tönöstään esittelee ja tuskin kovin moni katsoo teoksensa paras kuvakulma olevan maan alta.

Osaa tämä kyllä olla välillä aika hermoja raastava ohjelma. Nimimerkillä kolmatta tuntia samojen ikkunankarmien kimpussa.

Tuli tuosta Rian pyttyongelmasta mieleen, että tällainen vessatyyppi olisi ollut aika paljon vaivattomampi piirtää:
Näytä liitetiedosto 13075

Itse olen pähkäillyt, että miten saisi kätevimmin toteutettua hirsirakennuksen. Jotain tsydemejä on jo mietittynä ja kokeiltunakin. Saa sitten nähdä tuleeko hirsinen rakennus kilpatyöksi.

Viimeksi muokattu: