Fisichellan jonkunasteisena fanina pakko ottaa kantaa hänen sadetaitoihinsa, kun niistä täällä kerran väitellään. Minusta Fisico oli yksi parhaista ellei jopa paras sadekelillä uransa alkuvuosina, kun otteissa oli vielä jotain yritystä. Puhtaassa lahjakkuudessa rankkaan hänet edelleen todella korkealle, nykyporukastakin varmaan kärkiviisikkoon, ja sanomattakin on selvää autonkäsittelytaidon korostuvan vaikeissa olosuhteissa. Pelkästään sillä ei kuitenkaan pärjätä.
Fisicon ongelma, jonka näkisin yhä vaan pahentuneen iän karttuessa on se, ettei hän ole koskaan ollut erityisen hyvä kilpailija. Kaikki varmaan muistavat Renault'n insinöörin huvittavuuteen asti jatkuneet kommentit, joilla iltaliaanoa pyrittiin saamaan vauhtiin. Erikoisin asia kuitenkin oli, että varikolta tullut paine oikeasti näkyi kierrosajoissa - Fisichellalla on aina ollut kumma tapa suhteuttaa oma nopeutensa ympärillä ajavien vauhtiin. Sadekelin suhteen tämä tuli erityisen selväksi Kovalaista vastaan, jolle kisanopeus on ehdottomasti parhaita avuja. Kelin tasoittaessa tilannetta Heikki oli se, joka kykeni haastamaan normaalisti saavuttamattomissa olleita autoja samalla, kun Giancarlo tyytyi asemaansa. Kokemus on pikemminkin korostanut tätä ongelmaa, kun vielä uran alkuvuosina nähdystä räväkkyydestäkään ei ole jäljellä edes rippeitä.