Topfieldin päivitys

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Mulla taitaa olla syys, tai maaraskuun versio 2005. Mietin jo kerran päivittämistä, mutta ei kannata korjata toimivaa laitetta. Mulla ainakin YLE:n tekstit toimii moitteettomasti.

Itse olen tutkaillut rec-tiedostojen siirtoa toimiviksi DVD-levyiksi, ja jossain määri päässyt jyvällekin. DVD-plazan otsikoita lukemalla saa kerättyä tietoa, mutta ei ole mukavaa kahlata läpi toikkeja, joissa on 16 -> sivua samaa asiaa.

Tietääkö joku sopivan softan pätkän DVD:n kompressointiin, eli kuvan yksinkertaiseen pakkaukseen. Nyt kun muunnan recit sopiviksi, niin pakkaus pysyy samana, eli aika suuri kokoisena. Jos haluaisin saman tv-sarjan viisi osaa samalle levylle, niin kokoa tulee liikaa. Mitenkähän ilman mitään Cleaner tyyppistä kuvan pakkaamista tavaraa saisi mahdutettua enemmän levyä kohti?

Runar teepä tästäkin aiheesta ohjeet. :ahem:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
AJ sanoi:
Itsehän käytän pakkaamiseen DVDShrink-ohjelmaa.
Pakkaako se myös kuvaa? Olen asentanut tuon, mutta en ole onnistunut pienentämään videoiden kokoa. Oletin, että sillä saa vaan ns. turhia extroja pois ostolevyiltä 4.7Gb levylle mahduttamiseen.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
jusban sanoi:
Pakkaako se myös kuvaa? Olen asentanut tuon, mutta en ole onnistunut pienentämään videoiden kokoa. Oletin, että sillä saa vaan ns. turhia extroja pois ostolevyiltä 4.7Gb levylle mahduttamiseen.

Nimenomaan pakkaa.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Runar ja Kyllikki sanoi:
ä.



Jos Toppy ei koskaan ole ollut kiinni tietokoneessasi, täytyy ensin vähän asennella drivereita, katso siihen ohjeet postauksen lopusta. (Huom. Wintoosa ei osaa automaattisesti asentaa tarvittavia ajureita, siksi ne täytyy asentaa käsin)
-Imuta tuolta USB-versio ja pura se jonnekin, mistä löydät sen: http://www.kjaerulff1.com/cid.102/subcid.599/index.16/20.aspx
Tämä on ohjelma, jolla päivitys tehdään.
-Imuta tämä ja pura se samaan paikkaan kuin edellinen:
http://www.i-topfield.com/data/product/software/TF5100PVR-Topfield-Sys_13406-2006Mar15.zip
- Sitten tarvitaan USB-kaapeli
- Varmista, että Toppy on varmasti standby-tilassa eikä päällä
- Kytke USB-piuha paikalleen
- Käynnistä em. hakemistoista ohjelma nimeltään TFDN_UDB.exe
- Klikkaa 'Find' ja valitse se ainoa löytyvä tfd-päätteinen tiedosto (Purettiin siis em.zipistä)
- Klikkaa Download
- Laita telkkari päälle, laita Toppy päälle
- Nyt telkkarin kuvaruudulla pitäisi vilistää numeroita ja kun näkyviin tulee "End", Toppyn voi sammuttaa ja kytkeä USB-piuhan irti.
- Uudelleenkäynnistettäessä lataantuu uudempi firmware, jonka voi todentaa asetuksista.

Asennusohjeet:
- Toppysta virta pois (standby-tilaan siis)
- Lataa Altair. Tämä on muutenkin tarpeellinen ohjelma tiedonsiirtoon Toppyn ja PC:n välillä.
zippi löytyy täältä: http://www.topfield.co.kr/data/product/firmware/Altair_1.250.zip
Pura se vaikkapa C:\Altair-kansioon
- Em. kansiossa klikkaa hiiren oikealla namiskukkelilla tiedostoa tfbulk.inf ja valitse valikosta "Asenna".
- Kytke Toppyyn virta ja kokeile Altair-ohjelmaa käyttäen, että Toppy näkyy oikein tietokoneelle päin.
- Sammuta virta. Klikkaa Altair pois päältä.
Ma veikkan, notta valtaosa suomalaisista dikipoksin omistajista ei tajua hölkäsen pölläystä Ruunarin ja Kyllikin ohjeesta.

Eikä pidä luulla, notta ohjeissa olis vikaa, ei, vaan henkilöiden yleisessä tietämyksessä viihde-elektroniikan laitteista.

Enhän itsekään ole läheskään guru alalla, mutta olen jelpannut useitakin tuttavia viihde-elektroniikkalaitteiden murheissa. Vaikka nyt esim. tv-kanavien haussa & tallennuksessa ja Windowsin uudelleen asennuksessa. Ja tietokoneen erilaisten korttien, tms. asentamisessa, jonsei Plug & Pray toimikaan oletetulla tavalla.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Il Tempo Gigante sanoi:
Ma veikkan, notta valtaosa suomalaisista dikipoksin omistajista ei tajua hölkäsen pölläystä Ruunarin ja Kyllikin ohjeesta.

Eikä pidä luulla, notta ohjeissa olis vikaa, ei, vaan henkilöiden yleisessä tietämyksessä viihde-elektroniikan laitteista.

Enhän itsekään ole läheskään guru alalla, mutta olen jelpannut useitakin tuttavia viihde-elektroniikkalaitteiden murheissa. Vaikka nyt esim. tv-kanavien haussa & tallennuksessa ja Windowsin uudelleen asennuksessa. Ja tietokoneen erilaisten korttien, tms. asentamisessa, jonsei Plug & Pray toimikaan oletetulla tavalla.
Mä olen eilen viimeks asentanut koko paketin telkkareineen, digibokseineen ja videoineen yhdelle tutulle ja tänään tai huomenna tarttis asentaa toiselle. Ei oo millään tavalla mun alaa, mutta kun yhtä on auttanut, niin se kertoo toiselle joka niinikään pyytää apua ja kierre on valmis kun ei kehtaa kieltäytyä. :mad:
Logiikkahan niillä menee "Sä kun niiden tietokoneiden kanssa "pelaat" niin tällaset digiboksiasennuksethan ja vastaavat on sulle helppoja". Huippuna sellaen tyyppi, joka toi kännykkänsä mulle korjattavaksi. No enhän mä helkkari ymmärrä niistä yhtään mitään.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jusban sanoi:
Mulla taitaa olla syys, tai maaraskuun versio 2005. Mietin jo kerran päivittämistä, mutta ei kannata korjata toimivaa laitetta. Mulla ainakin YLE:n tekstit toimii moitteettomasti.

Itse olen tutkaillut rec-tiedostojen siirtoa toimiviksi DVD-levyiksi, ja jossain määri päässyt jyvällekin. DVD-plazan otsikoita lukemalla saa kerättyä tietoa, mutta ei ole mukavaa kahlata läpi toikkeja, joissa on 16 -> sivua samaa asiaa.

Tietääkö joku sopivan softan pätkän DVD:n kompressointiin, eli kuvan yksinkertaiseen pakkaukseen. Nyt kun muunnan recit sopiviksi, niin pakkaus pysyy samana, eli aika suuri kokoisena. Jos haluaisin saman tv-sarjan viisi osaa samalle levylle, niin kokoa tulee liikaa. Mitenkähän ilman mitään Cleaner tyyppistä kuvan pakkaamista tavaraa saisi mahdutettua enemmän levyä kohti?

Runar teepä tästäkin aiheesta ohjeet. :ahem:

DVDshrink mullekin ekaks tulis mieleen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
AJ sanoi:
Ei sun niistä mitään tarvii ymmärtääkään. Teet niinku siinä sanotaan.
Just näin. Kun tekee ohjeiden mukaan niin homma onnistuu. Se on melko yhdentekevää ymmärtääkö mitä siinä tapahtuu vai ei. Pääasia on se, että boksi toimii paremmin kuin ennen. Esim. EPG:n tyhjenemiset radiota kuunnellessa (ja välillä muutenkin) loppuivat, tekstit toimii täysin oikein jne. jne.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Runar ja Kyllikki sanoi:
Huippuna sellaen tyyppi, joka toi kännykkänsä mulle korjattavaksi. No enhän mä helkkari ymmärrä niistä yhtään mitään.
Ne on kannettavia puhelimia, joilla voi soittaa ihan tavallisia puheluita ja lähettää ns. "tekstiviestejä".
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Just näin. Kun tekee ohjeiden mukaan niin homma onnistuu. Se on melko yhdentekevää ymmärtääkö mitä siinä tapahtuu vai ei. Pääasia on se, että boksi toimii paremmin kuin ennen. Esim. EPG:n tyhjenemiset radiota kuunnellessa (ja välillä muutenkin) loppuivat, tekstit toimii täysin oikein jne. jne.
Mun pitäis varmaan jollakin ilveellä saada nettiyhteys lähelle Toppya... :doubtful:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
Mun pitäis varmaan jollakin ilveellä saada nettiyhteys lähelle Toppya... :doubtful:
Ei tartte olla nettiä lähellä. Imutat vaan nuo tiedostot koneelle ja käytät niitä sitten päivittämiseen. Nettiä siihen ei tarvita enää sen jälkeen kun nuo on sun koneella.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
McRäkä sanoi:
Itsehän ajattelin tilata tuollaisen enklannista, niin ei tartte TAPien sun muitten kanssa säätää vaan voi keskittyä olennaiseen: http://www.humaxdigital.com/uk/products/pvr-9200t.asp

Hintakaan ei pitäisi olla paha Suomeen toimitettuna, hieman päälle 300€.
Ei Topdfieldissäkään _tartte_ pelata tappien kanssa, mutta voi kyllä.
Toppy näyttää siinä mielessä olevan parempi, että siinä voi katsoa tallentaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta. Oikeilla järjestelyillä (katseluajan siirtoa hyväksikäyttämällä) voi tallentaa kolmea samaan aikaan. Lisäks Toppyssa on Conax-lukija vakiona, joten heti ei tartte lähtee kauppaan ostamaan lisäpalikoita jos vaikkapa MTV3+ kortin hommaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
McRäkä sanoi:
Itsehän ajattelin tilata tuollaisen enklannista, niin ei tartte TAPien sun muitten kanssa säätää vaan voi keskittyä olennaiseen: http://www.humaxdigital.com/uk/products/pvr-9200t.asp

Hintakaan ei pitäisi olla paha Suomeen toimitettuna, hieman päälle 300€.
Koskas muuten saat boksin? Kerro sitten ihmeessä käyttökokemuksia kun se tulee. Yli viikkoa tuskin menee?
Vois mökille ehkä just tollasen halpistallentavan hankkia jos se tuntuu OK laitteelta.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei Topdfieldissäkään _tartte_ pelata tappien kanssa, mutta voi kyllä.
Toppy näyttää siinä mielessä olevan parempi, että siinä voi katsoa tallentaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta. Oikeilla järjestelyillä (katseluajan siirtoa hyväksikäyttämällä) voi tallentaa kolmea samaan aikaan. Lisäks Toppyssa on Conax-lukija vakiona, joten heti ei tartte lähtee kauppaan ostamaan lisäpalikoita jos vaikkapa MTV3+ kortin hommaa.
Onnistuu Humaxillakin kahden kanavan tallennus + kolmannen katselu suorana tai kovolta samaan aikaan. Selkein miinus Toppyyn nähden on se ettei ajastintallennettua ohjelmaa voi alkaa katsoa kesken tallennuksen. Muuten ainakin dvdplazan puolella ovat kehuneet boksia kovasti, varsinkin ns. pakasta vedettynä mukavempi ja hivenen varmempi käyttää kuin Toppy. Virittelemällä toki Toppystä saa melkein mitä vaan ja muutamia käyttöliittymän ominaisuuksia parannettua samalle ja paremmallekin tasolle.

Muutamasta digiboksista on itsellä omakohtaisia kokemuksia, ja entisessä asunnossa ollut Humaxin tallentava kaapeliboksi oli kyllä selkeästi paras ja huolettomin tapaus tähän mennessä. Seuraan vielä saadaanko tuota laitetta myyntiin erääseen Suomalaiseen nettikauppaan järkevään hintaan, jos ei, pitää laittaa tilaus Britanniaan. Postailen kyllä kommentteja heti kun laite tulee, dvdplazalta löytyy laitteesta myös juttua jonkin verran jo sitä oikeasti käyttämään päässeiltä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
McRäkä sanoi:
Onnistuu Humaxillakin kahden kanavan tallennus + kolmannen katselu suorana tai kovolta samaan aikaan. Selkein miinus Toppyyn nähden on se ettei ajastintallennettua ohjelmaa voi alkaa katsoa kesken tallennuksen. Muuten ainakin dvdplazan puolella ovat kehuneet boksia kovasti, varsinkin ns. pakasta vedettynä mukavempi ja hivenen varmempi käyttää kuin Toppy. Virittelemällä toki Toppystä saa melkein mitä vaan ja muutamia käyttöliittymän ominaisuuksia parannettua samalle ja paremmallekin tasolle.

Muutamasta digiboksista on itsellä omakohtaisia kokemuksia, ja entisessä asunnossa ollut Humaxin tallentava kaapeliboksi oli kyllä selkeästi paras ja huolettomin tapaus tähän mennessä. Seuraan vielä saadaanko tuota laitetta myyntiin erääseen Suomalaiseen nettikauppaan järkevään hintaan, jos ei, pitää laittaa tilaus Britanniaan. Postailen kyllä kommentteja heti kun laite tulee, dvdplazalta löytyy laitteesta myös juttua jonkin verran jo sitä oikeasti käyttämään päässeiltä.
OK. Pistä tosiaan ihmeessä rapoa sitten kun/jos hommaat tollasen, koska Toppyn hinta on sen verran korkea, että ei sellasta toista kyllä satunnaiskäyttöä varten raski hankkia. Tosin homma on ajankohtainen vasta kesämmällä ja saattaahan se olla että siihen mennessä hinnatkin tulee alas.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Tuolla http://www.i-topfield.com/ olis uusi päivitys päivämäärällä 2006-09-25 5100PVRc Masterpiece koneeseen.
Onko joku kokeillut ja millä tuloksilla?
Käyköhän tuo päivitys 5100PVRc malliin, ei siis merkintää Masterpiece?
 
Ylös