TouhuTuija ketju (pitsinnypläystä, kakkureseptien vaihtoa yms. muija-sälää)

  • Viestiketjun aloittaja burb
  • Aloituspäivämäärä

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Tajunnanräjäyttävä mutakakkuresepti olisi hakusessa. Vinkkejä?
1 kg maa-artisokkaa
1 keskikokoinen peruna
1 purjon valkoinen osa
2 rkl voita
2 Fond du chef kasvisliemitiivistettä
1l vettä
2 dl kuohu- tai ruokakermaa (minulla sitä uutta Flora kuohu 26%, vai-mikä-se nyt-on)
2 huoneenlämpöistä keltuaista
1/2 tl valkopippuria myllystä

tarjoiluun
3/4 dl pekaanipähkinöitä
3 rkl saksanpähkinäöljyä, minä käytin tryffeliöljyä
1dl kylmäsavupororouhetta, ohjeessa 6 siivua ilmakuivattua kinkkua
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pirkka-lehden keksipohjainen mustikkajuustokakku tuli uunista.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Nyt on ongelma.

Hernekeitto pitäisi laittaa tulille. Liotin yön herneitä siinä kolmessa litrassa vettä niin kuin kuuluu, mutta ornarina kaadoin veden pois. Sehän olisi pitänyt laittaa kiehumaan siinä samassa liotusvedessä. Mistä mä nyt tiedän paljonko kattilaan pitää laittaa vettä ja kuinka paljon siitä kolmesta litrasta on jo imeytyneenä niihin herneisiin?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Fiilispohjalta lisäkostukkeet. Ei oo niin desin päälle.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Montako hernettä sulla oli? Ei tartte mitään tarkkaa lukua, viiden yksikön tarkkuus riittänee.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Lähtiköhän se Jjupsis oikeesti laskemaan? Mähän vain vitsailin... Huh huh jos se oikeesti meni... Niin kuin varmaan menikin.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
No mä tänään siistin partsilta vähän viime kautisia rehuja pois. Ajattelin kohtapuoliin laittaa sinne vähän ziliä ja herneitä. Huomasin, että ruohosipuli näemmä jatkaa kasvuaan aika pienessäkin purkissa talven jälkeen. Epäilen, että mansikka ei, mutta kastelin sen varmuudeks. Jospa tänäkin vuonna sais oikein makoisan sadon siitä. Tarvii oikein valmiiks miettiä, että mihin sen mansikan sitten käyttää.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Kun noista hyönteisistä on nyt niin paljon puhuttu, olisiko heittää reseptiä ja vinkkejä ötököiden hommaamiseen?
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kun noista hyönteisistä on nyt niin paljon puhuttu, olisiko heittää reseptiä ja vinkkejä ötököiden hommaamiseen?
No mä laitoin ekaks vähän hunajaa ja sitten tilkan vettä puolitetun ja ylhäältä ylösalaisin käännetyn muovipullon sisään. Sitten sekoitin hieman ja laitoin sen partsille.
Yhtäkään hyönteistä sinne ei ole vielä tullut, joten lienee liian vähän hunajaa suhteessa veteen on siellä. Huono resepti siis.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Vaihdoin kukkaruukkuun mullat. Samalla laitoin ruukkuun metalliset tuet kukkaa varten. Tuet sentään yhdistin toisiinsa nippusiteillä, ettei ihan täysin muija-säläks jäänyt.
Okei, kyllä rouva vähän jeesas. Mut mä olin se, joka kaatoi multaista vettä vaalealle matolle!
 
Ylös