Tukistus

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Saako lasta tukistaa?

• Kyllä

Äänet: 17 45,9%
  • Ei

Äänet: 20 54,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    37

Makkonen

Guest
En muista että mua olisi muksuna tukistettu, mutta pari kertaa sain risusta ja oikein kunnolla.

Örfil

Guest
Tiukka äänestysviikko tulossa :ahem: :thumbup: Juuri kun pääsi eduskuntavaaleista eroon....

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Emt. Kyllä minua tukistettiin ja ihan hyvä minusta tuli...

Tai joo. EMT!

Örfil

Guest
Hyvähän se olisi ruumiillista kuritusta välttää. Rankaisemista jossain muodossa ei saa kuitenkaan kieltää. Lasten (pienten, joilla jo järkeä) kanssa ei voi neuvotella, auktoriteetti pitää olla ja seurauksia tahallisesta "väärästä" toiminnasta. Olkoon sitten vaikka aasilakki päähän ja nurkkaan istumaan.

jjv

Arschloch
Sopivassa määrin, mutta parempana keinona toimii selkäsaunalla uhkailu.
Tuo pelkkä uhkailu toimi aikoinaan minulle. Vessan oven yläpuolelle oli kiinnitetty risu, jonka alasottamisesta monesti puhuttiin, mutta siellä se pysyi kunnes se jossain vaiheessa mysteerisesti katosi...

Vastasin polliin kieltävästi.

Lunssila

Well-known member
Minua ei ole uhkailtu eikä ole tukisteltukaan. Ei ole kyllä ollut aihettakaan.

Vastasin ei.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Mä oon tehnyt monia virheitä lastenkasvatuksessa, mm. tukistanut lastani (kerran). Suosittelen virheetöntä kasvatusta.

M.Webber

Well-known member
Ei saa. Mulla on kaksi kouluikäistä poikaa ja ilman tukistuksia on selvitty tähän asti.

Onhan se vähän epäloogista opettaa lapsilleen, että toista ei saa lyödä, jos itse sitten käy lapseen käsiksi.

Tuossa iltalehden jutussa oli jo sen ikäisiä lapsia, että vaikkapa pleikkarikiellot, kaverikiellot, jäähyt tms. toimii yleensä.

Positiivisuuden kautta pääsee pitkälle. Kotitöistä tai läksyjen teosta voi kerätä vaikkapa rasteja vihkoon ja tietyn rastimäärän jälkeen palkitaan. Mulla on Asperger-poika ja tämä toimii hyvin.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Äänestin "Ei". En tosin tiedä, mikä olisi oikea tapa vaikeissa tapauksissa. Nykyinen, loputon tasapäistäminen, ymmärtäminen ja päänsilittely (itse kutsun nykyistä kasvatustapaa yksinkertaisesti välinpitämättömyydeksi. Helppo ja kaikin puolin yleisesti hyväksyttyä, oksettavaa vastuunpakoilua) se ei ainakaan ole, se on selviö, ja siitä maksetaan joka päivä kallista hintaa. Sitä hintaa maksavat lapset nyt ja aikuisena, ja sitä maksavat kaikki lasten kanssa työskentelevät koko ajan.

Ja ei, en koe olevani täydellinen kasvattaja.

Archie

Well-known member
Ei saa.

Jos kuitenkin niin käy, niin anteeksipyyntö, sopiminen ja jatkossa tukistamatta jättäminen ovat parempi keino kuin käydä oikeuslaitosta rasittamassa pahoinpitelysyyttellä.