Tuleeko Ferrarin luotettavuus heikkenemään tulevaisuudessa?

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Vain Kimillä voi olla sellainen Bääd lak että koneet rupeavat nyt Ferrarilla hajoilemaan. Sitä ei kyllä Kimille todellakaan toivo...
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Kauankohan Ferrarilla on ollut käytössä tämäntyyppinen kone joka nyt Japanissa paukahti? Onko ollut sama spec koko kauden vai onko se joku loppukauden uutuus?
Luotettavuudesta noin yleensä: Vähemmän Ferrari on tiputellut takasiipiä ja muita pikkuosia kuin McLaren.
Kimi palkattiin Ferrarille jatkamaan MS:n työtä. Kimillehän maksettaisiin maltaita turhasta jos Maranellossa kaikki huippumiehet olisivat pakkaamassa kamojaan.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Tuossa laskeskelin että Ferrariltahan on hajonnut tämän kauden kisaviikonloppujen aikana neljä moottoria. Renaultilta tainnut hajota kerran?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Irwin sanoi:
Tuossa laskeskelin että Ferrariltahan on hajonnut tämän kauden kisaviikonloppujen aikana neljä moottoria. Renaultilta tainnut hajota kerran?
Itselleni ei kyllä tule mieleen kuin yksi varsinainen ja todellinen konerikko molemmille...

Ferrari on kyllä vaihtanut myllyjä useammin ja saanut siitä rangaistuksia koska vaihto on osunut (huonolla tuurilla?) juuri siihen toisen kisan alle.
Malesiassa vaihdettiin molempien myllyt ja silloin taisi oikeen vikaakin olla koneissa. Monacossa vaihdettiin molempien myllyt mutta sen vaikutus oli nolla koska takarivissä ferkut olivat kuitenkin. Kiinassa Massalle vaihdeettiin kone käsittääkseni pääasiassa varmuuden vuoksi, mutta löytyhän siitä kai joku vikakin.

Renun kaikista moottoreiden vaihdoista en ole ihan perillä kun ne tuntuu aina onnistuvan siinä että kun motti tarvii vaihtaa niin se on uusi eli rangaistuksia ei tule. Ainakin nyt brasiliassa kone vaihdettiin Alonsolle ennen kisaa. Mikä on minusta vähän hassua, koska varmaan autoon osattiin vaihtaa sellainen vähän luotettavampi ja vanhempi mylly jo japanin jälkeenkin, joten miksi tämä varmanpäälle-luotettava mylly vaihdettiin uudestaan?
Ja toiseksi voi tietty kysyä, että miksi renun koneita vaihdetaan (kuitenkin ehkä useimmin) uutena? Mistä se kertoo, että motti pitää vaihtaa ennen kuin sitä on edes kisaradalla käytetty...

Mutta summa summaarum, tai jotain....Renulla ne kaikista kestävimmät moottorit on ollut tänä ja viime vuonna. Mutta ehkä eivät muuten parhaat koneet, hyvät kuitenkin.
Yleisestihän renun autoa taidetaan tänäkin vuonna pitää kokolailla ehkä parhaana, joten ehkä ferrarin tarvii vähän konetta sit kiusata enämpi tasottaakseen ton eron...
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Ghost_Glove sanoi:
Renulla ne kaikista kestävimmät moottorit on ollut tänä ja viime vuonna. Mutta ehkä eivät muuten parhaat koneet, hyvät kuitenkin.
Yleisestihän renun autoa taidetaan tänäkin vuonna pitää kokolailla ehkä parhaana, joten ehkä ferrarin tarvii vähän konetta sit kiusata enämpi tasottaakseen ton eron...
Näin mäkin sen näkisin. Saa nähdä sitten mitkä on voimasuhteet ensi kaudella. Toivottavasti nämä tän hetken ongelmat on vaan se tilastollinen välttämättömyys.:wink:
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Miss Piggy sanoi:
Saa nähdä sitten mitkä on voimasuhteet ensi kaudella. Toivottavasti nämä tän hetken ongelmat on vaan se tilastollinen välttämättömyys.:wink:
Pahalta näytti Schumilla Fisichellan ohituksen jälkeen, moottori rupesi jälleen nikottelemaan...
No ensikausi lähdetään taas puhtaalta pöydältä ja voimasuhteet todennäköisesti muuttuu (Mutta en usko että paljon), kuka on sitten tehnyt parhaan työn tänävuonna ensikauden auton kehittelyssä ratkeaa vasta ensivuoden testeissä.
Renkaathan tulee näyttälemään suurta osaa ainakin alkukaidesta ja Ferrarilla on takuulla vahva etulyönti asema siinä suhteessa.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Hermanni sanoi:
Pahalta näytti Schumilla Fisichellan ohituksen jälkeen, moottori rupesi jälleen nikottelemaan...
Tarkoitatko Schumin vasenta takamoottoria, joka puhkesi ohituksen aikana/jälkeen?
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Pieni herätys luotettavuuden suhteen oli paikallaan. Tämän epäonnen jälkeen Ferrari on ensi kaudella vielä motivoituneempi, niinhän se Montezemolokin tässä joskus kommentoi ja totesi vielä haastattelun lopuksi "Forza Ferrari!"
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Miguel sanoi:
Tarkoitatko Schumin vasenta takamoottoria, joka puhkesi ohituksen aikana/jälkeen?
En tiedä olitko jääkaapilla kenties silloin.....?
Ei vaan kierroksella 58 (13 kierrosta ennen kisan loppumista) kun Schumi saavutti Fisichellan Ferrari hyytyi ja kone kävi todella huonosti (Ja Fisichella sai hyvän kaulan hengähtää hetkeksi), luulin jo että Schumi joutuu jättämään leikin kesken (Sen verta huonosti kone kävi).
Sitä (hyytymistä) kesti vielä kierroksen 59 jonka jälkeen auto pelasikikin loppuun asti ja Schumi sai Fisichellan uudelleen kiinni.
Loppu onkin jo historiaa.....
 

Goula

Flying Finn
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
70
Hermanni sanoi:
En tiedä olitko jääkaapilla kenties silloin.....?
Ei vaan kierroksella 58 (13 kierrosta ennen kisan loppumista) kun Schumi saavutti Fisichellan Ferrari hyytyi ja kone kävi todella huonosti (Ja Fisichella sai hyvän kaulan hengähtää hetkeksi), luulin jo että Schumi joutuu jättämään leikin kesken (Sen verta huonosti kone kävi).
Sitä (hyytymistä) kesti vielä kierroksen 59 jonka jälkeen auto pelasikikin loppuun asti ja Schumi sai Fisichellan uudelleen kiinni.
Loppu onkin jo historiaa.....
Jep, tuotahan tapahtui kahteen vaiheeseen, Fisicon ja Kimin perässä ajaessa.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Hermanni sanoi:
En tiedä olitko jääkaapilla kenties silloin.....?
Ei vaan kierroksella 58 (13 kierrosta ennen kisan loppumista) kun Schumi saavutti Fisichellan Ferrari hyytyi ja kone kävi todella huonosti (Ja Fisichella sai hyvän kaulan hengähtää hetkeksi), luulin jo että Schumi joutuu jättämään leikin kesken (Sen verta huonosti kone kävi).
Sitä (hyytymistä) kesti vielä kierroksen 59 jonka jälkeen auto pelasikikin loppuun asti ja Schumi sai Fisichellan uudelleen kiinni.
Loppu onkin jo historiaa.....
OK. Olin jääkaapilla, en muista tapausta kisasta.
 

Formula1Fan

Well-known member
Liittynyt
6.4.2005
Viestit
324
Latailin tossa yhtenä päivänä Melbourne 2000 kisan... Häkkisellä hajoaa vapaissa harjotuksissa yksi moottori ja kisassa toinen. Coulthard keskeyttää myös konerikkoon.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
Nyt voisi Ferrarikin kestää kun Kimi siellä ajaa vaikka henkilöstölähdöt ovatkin olleet aika suuria mutta uskon vakaasti Ferrarin luotettavuuteen, tosin Schumin konerikko Japanissa nosti kylmät väreet selkäpiihin, toivottavasti oli vain kuvittelua...
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Kun Japanissa Sumin moottorista laukesivat venttiilit (näin muistelen) niin kuuluvatkohan ne osiin joita saa korjailla (suunnitella uudestaan) jos eivät kestä?
Kun säännöthän sallivat jonkinlaiset muutokset joihin koneen osiin, jolleivat kestä.
Mitä luultavammin ei ensi kautena näy hajoavia moottoreita:dunno:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Metanolman sanoi:
Kun Japanissa Sumin moottorista laukesivat venttiilit (näin muistelen) niin kuuluvatkohan ne osiin joita saa korjailla (suunnitella uudestaan) jos eivät kestä?
Kun säännöthän sallivat jonkinlaiset muutokset joihin koneen osiin, jolleivat kestä.
Mitä luultavammin ei ensi kautena näy hajoavia moottoreita:dunno:
Samalla kun tallit jättivät nuo luokituskappaleet, niin pistivät mukaan listan osista, joita haluavat vielä parannella.
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
saattakohan martinellin vetäytymisellä olla merkitystä ferrareiden ensi kauden moottorien luotettavuuteen (vaikka onhan ne moottorit käytännössä tämänkautisia)
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
forti sanoi:
saattakohan martinellin vetäytymisellä olla merkitystä ferrareiden ensi kauden moottorien luotettavuuteen (vaikka onhan ne moottorit käytännössä tämänkautisia)

-ei.....:idea: luca di m on nimittäin sellanen päällikkö että sinne ei mitään juuston puskijoita oteta töihin noita vehkeitä ruuvaamaan,ja suumakkelikin varmaan vähän kattoo ketä tulee kotoo töihin tähän verstaaseen....:tongue:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
forti sanoi:
saattakohan martinellin vetäytymisellä olla merkitystä ferrareiden ensi kauden moottorien luotettavuuteen (vaikka onhan ne moottorit käytännössä tämänkautisia)
Olisin yllättynyt, mikäli vaikuttaisi. Ferrarin laaduntarkkailu vaikuttaa olevan tosi korkealla tasolla, eikä siihen johtohahmon vaihtuminen vaikuta. Suunnittelutyö taas taitaa olla suurimmilta osin tehty vuoteen 2011 asti.
 
Ylös