Tuleva kausi 2007. jännitystä täynnä!!!!

Freejack

Well-known member
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
132
Tallit;

1. Ferrari
2. Renault
3. McLaren
4. BMW
5. Honda
6. Williams
7. Red Bull
8. Toro Rosso
9. Toyota
10. Super Aguri
11. Spyker

Kuljettajat;

1. Kimi Räikkönen (8 voittoa)
2. Felipe Massa (5 voittoa)
3. Heikki Kovalainen (2 voittoa)
4. Giancarlo Fisichella (1 voitto)
5. Fernando Alonso (1 voitto)
6. Robert Kubica
7. Jenson Button
8. Nick Heidfeld
9. Rubens Barrichello
10. Alexander Wurz
11. Lewis Hamilton
12. Mark Webber
13. Jarno Trulli
14. David Coulthard
15. Nico Rosberg
16. Ralf Schumacher
17. Scott Speed
18. Vitantonio Liuzzi
19. Anthony Davidson
20. Takuma Sato
21. Adrian Sutil
22. Christijan albers

Hyvät povailut :ahem:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Freejack sanoi:
Tallit;

1. Ferrari
2. Renault
3. McLaren
4. BMW
5. Honda
6. Williams
7. Red Bull
8. Toro Rosso
9. Toyota
10. Super Aguri
11. Spyker

Kuljettajat;

1. Kimi Räikkönen (8 voittoa)
2. Felipe Massa (5 voittoa)
3. Heikki Kovalainen (2 voittoa)
4. Giancarlo Fisichella (1 voitto)
5. Fernando Alonso (1 voitto)
6. Robert Kubica
7. Jenson Button
8. Nick Heidfeld
9. Rubens Barrichello
10. Alexander Wurz
11. Lewis Hamilton
12. Mark Webber
13. Jarno Trulli
14. David Coulthard
15. Nico Rosberg
16. Ralf Schumacher
17. Scott Speed
18. Vitantonio Liuzzi
19. Anthony Davidson
20. Takuma Sato
21. Adrian Sutil
22. Christijan albers

Hyvät povailut :ahem:
Omat käsitykseni ovat varsin samanlaiset. Itse oon listannut ne eka sivulla. Hieman erilain, mutta tämä tuntuu minusta myös olevan suunta tällä hetkellä..
 

dr petrov

Active member
Liittynyt
21.5.2005
Viestit
30
näin se menee

mclaren 14 voittoa ferrari 3 voittoa rbr 1 voitto
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ennakoinpa jotain, olkoon sitten kuinka realistista tahansa...

Mäkkäri on edelleenkin toisinaan epäluotettava, mutta voittaa loppupeleissä harhailevan Ferrarin, joka kärsii liiallisista miehistönvaihdoksista. Hamilton saa parit hyvät sijoitukset, mutta jää muuten täydellisesti Alonson varjoon. Alonso toki on edelleenkin kuljettajana varsin kädetön, mutta mikäs siinä kun auto kulkee ihan hyvin. Hamilton on jokseenkin tasoa De la Rosa potenssiin miinus kaksi. Auttaa siltikin Mäkkäriä MM-pisteissä. Suomalaisia vituttaa, vaikka Mersu pamahteleekin edelleenkin siellä täällä ja Alonso marisee MM-johdosta huolimatta. Räkä saavuttaa Massaa enemmän voittoja, mutta Massan auto kestää paremmin. Niinpä ovat tasaisia pisteissä.
Räikkösen esitykset eivät ole mitenkään häikäiseviä, lähinnä Ferrarin nopeuden ansiota. Mäkkis ja Ferrari ovat myös ainoita, jotka pystyvät napsimaan voittoja.

Renaultit ovat välillä nopeita, välillä eivät.
Fisichella lyö rutiinisuorituksillaan kokemattoman Kovalaisen, joka tosin nappaa pari podiumia enemmän kuin Fisi. Honda ei yllä voittoihin, mutta sekä Button että Rubinho saavuttavat podiumeja. Barrichello lyö Buttonin.
BMW ei toimi odotetun hyvin, vaikka pisteitä ropisee tasaisesti. Kubicalle yksi podium. Heidillä ei kulje, häviää Coulthardille pisteissä.
Red Bullilla sujuu kohtalaisesti ja Coulthard saavuttaa muutamat nelostilat ja pisteitä tulee muutenkin aina välillä. Webber on tasaisen varma aisapari. Toro Rosso ei saa paljoa mitään aikaan, mutta se ei yllätä ketään. Haukotteleva Speed korvataan jollakin lahjattomalla ja yhdentekevällä maksukuskilla kauden puolivälissä, joka saa aikaan pientä romua á la Alex Yoong. Frank Williamsin valitukset identtisestä autosta Red Bulliin vituttavat Toro Rossoa (ja Super Aguria) ja syntyy sota...

Super Aguri yllättää saamalla muuntamat jäännöspisteet parista kisasta, ja näin ollen voittaa sekä Toro Rosson että Spykerin. Sato saavuttaa kaksi pistettä, Davidson yhden.
Toyota on paska, mutta pyrkii panostamaan aika-aijoihin aina välillä (kisat menevät silti piloille). Trulli hitusen Ralffia nopeampi, urhea jäännöspisteiden taistelija.
Williams kykenee muutamiin hyviin suorituksiin siellä täällä, lähinnä Wurzin ansiosta, mutta rypee silti edelleen mudassa. Toyotan koneet ovat toki paremmat kuin Cosworthin. Nico Rosbergistä ei ole mihinkään, mutta Frank Williams luottaa häneen siltikin. Toyota rökittää Williamsin lopulta muutamalla pisteellä loppupisteissä.
Spyker on kuin uusi Jordan. Sadekisoissa yms. romuralleissa kuskit saattavat nousta miltei pisteille, ja auto on joka tapauksessa luotettava. Albers hitusen Sutilia varmempi.


Kuskit:

1. Alonso (7 voittoa + podiumeja)
2-3. Räikkönen (6 voittoa + podiumeja) / Massa (4 voittoa + podiumeja)
4. Fisichella (random podiumeja)
5-6. Kovalainen (random podiumeja) / Barrichello (2 podiumia))
7. Button (yksi podium)
8. Hamilton
9. Kubica (yksi podium)
10. Coulthard
11. Heidfeld
12. Webber
13. Trulli
14. Wurz
15. R. Schumacher
16. Rosberg
17. Sato
18. Davidson
19-22. Liuzzi / Speed / Albers / Sutil


Tallit

1. McLaren
2. Ferrari
3. Renault
4. Honda
5. BMW
6. Red Bull
7. Toyota
8. Williams
9. Super Aguri
10-11. Toro Rosso / Spyker

:alppu:

HUOM: Ja näin en sitten todellakaan halua käyvän :p
 
Viimeksi muokattu:

Freejack

Well-known member
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
132
Vice sanoi:
Ennakoinpa jotain, olkoon sitten kuinka realistista tahansa...

Mäkkäri on edelleenkin toisinaan epäluotettava, mutta voittaa loppupeleissä harhailevan Ferrarin, joka kärsii liiallisista miehistönvaihdoksista. Hamilton saa parit hyvät sijoitukset, mutta jää muuten täydellisesti Alonson varjoon. Alonso toki on edelleenkin kuljettajana varsin kädetön, mutta mikäs siinä kun auto kulkee ihan hyvin. Hamilton on jokseenkin tasoa De la Rosa potenssiin miinus kaksi. Auttaa siltikin Mäkkäriä MM-pisteissä. Suomalaisia vituttaa, vaikka Mersu pamahteleekin edelleenkin siellä täällä ja Alonso marisee MM-johdosta huolimatta. Räkä saavuttaa Massaa enemmän voittoja, mutta Massan auto kestää paremmin. Niinpä ovat tasaisia pisteissä.
Räikkösen esitykset eivät ole mitenkään häikäiseviä, lähinnä Ferrarin nopeuden ansiota. Mäkkis ja Ferrari ovat myös ainoita, jotka pystyvät napsimaan voittoja.

Renaultit ovat välillä nopeita, välillä eivät.
Fisichella lyö rutiinisuorituksillaan kokemattoman Kovalaisen, joka tosin nappaa pari podiumia enemmän kuin Fisi. Honda ei yllä voittoihin, mutta sekä Button että Rubinho saavuttavat podiumeja. Barrichello lyö Buttonin.
BMW ei toimi odotetun hyvin, vaikka pisteitä ropisee tasaisesti. Kubicalle yksi podium. Heidillä ei kulje, häviää Coulthardille pisteissä.
Red Bullilla sujuu kohtalaisesti ja Coulthard saavuttaa muutamat nelostilat ja pisteitä tulee muutenkin aina välillä. Webber on tasaisen varma aisapari. Toro Rosso ei saa paljoa mitään aikaan, mutta se ei yllätä ketään. Haukotteleva Speed korvataan jollakin lahjattomalla ja yhdentekevällä maksukuskilla kauden puolivälissä, joka saa aikaan pientä romua á la Alex Yoong. Frank Williamsin valitukset identtisestä autosta Red Bulliin vituttavat Toro Rossoa (ja Super Aguria) ja syntyy sota...

Super Aguri yllättää saamalla muuntamat jäännöspisteet parista kisasta, ja näin ollen voittaa sekä Toro Rosson että Spykerin. Sato saavuttaa kaksi pistettä, Davidson yhden.
Toyota on paska, mutta pyrkii panostamaan aika-aijoihin aina välillä (kisat menevät silti piloille). Trulli hitusen Ralffia nopeampi, urhea jäännöspisteiden taistelija.
Williams kykenee muutamiin hyviin suorituksiin siellä täällä, lähinnä Wurzin ansiosta, mutta rypee silti edelleen mudassa. Toyotan koneet ovat toki paremmat kuin Cosworthin. Nico Rosbergistä ei ole mihinkään, mutta Frank Williams luottaa häneen siltikin. Toyota rökittää Williamsin lopulta muutamalla pisteellä loppupisteissä.
Spyker on kuin uusi Jordan. Sadekisoissa yms. romuralleissa kuskit saattavat nousta miltei pisteille, ja auto on joka tapauksessa luotettava. Albers hitusen Sutilia varmempi.


Kuskit:

1. Alonso (7 voittoa + podiumeja)
2-3. Räikkönen (6 voittoa + podiumeja) / Massa (4 voittoa + podiumeja)
4. Fisichella (random podiumeja)
5-6. Kovalainen (random podiumeja) / Barrichello (2 podiumia))
7. Button (yksi podium)
8. Hamilton
9. Kubica (yksi podium)
10. Coulthard
11. Heidfeld
12. Webber
13. Trulli
14. Wurz
15. R. Schumacher
16. Rosberg
17. Sato
18. Davidson
19-22. Liuzzi / Speed / Albers / Sutil


Tallit

1. McLaren
2. Ferrari
3. Renault
4. Honda
5. BMW
6. Red Bull
7. Toyota
8. Williams
9. Super Aguri
10-11. Toro Rosso / Spyker

:alppu:

HUOM: Ja näin en sitten todellakaan halua käyvän :p
Minä arvasin :ahem:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Asiantuntevilta ja todennäköisiltä näyttävät muittenkin listaukset.
Nuista kuljettajista voisi aikansakuluksi spekuloida vähän elikkä kumpi kumpainen tulee olemaan parempi missäkin tallissa.

Ferrarilla Massa tulee varmaan olemaan alkukaudesta nopeampi kun tuntee tallin ja on "oikein asennoitunut". Eiköhän Kimin paremmuus kuitenkin viimeistään kauden puolivälissä tule väkisinkin esiin ja Massa jää kakkoskuskin rooliin.
McLarenilla Alonso tekee minkä pystyy ja Hamilton on mega-paineidensa kanssa vaikeuksissa, nopeutta on mutta virheitä tulee.
Renault ja Williams menevät vähän ristiin. Fisico saa vihdoin näytönpaikkansa mutta auto ei olekkaan enää nopein. Kovalaisella on varmasti enemmän motivaatiota ajaa maaliin kuudentena kuin Fisillä. Williamssilla taas Rosberg saattaa ottaa liikaa paineita siitä ettei pysy Wurzin kyydissä ja tehdä paljon virheitä.

Red Bull on mielestäni mielenkiintoinen. Kuljettaja kaksikko on varmuudella sopusoinnussa tiiminsä kanssa. Coulthard on sopeutunut hyvin ja Webber oli Jaguaarilla ns. "kantava voima". Mutta vaikeuksia on! Newey on tehnyt auton ohjaamosta niin ahtaan että varsinkin Webberillä on ollut suuria vaikeuksia mahtua autoon. Tämä jos mikä on suuri ongelma. Coulthardin ongelmaksi saattaa muodostua Webberin nopeus joka voisi pahimmassa skenaariossa syöstä skotin vuoden 1999 Hillmäiseen syöksykierteeseen. Ainakin yksi asia on varma. Jos Toro Rosso on Ferrareilla edellä katoaa molempien motivaatio tuhkana tuuleen kuten jo viime kaudella herrat antoivat ymmärtää taistellessaan aika-ajoissa paikasta 16 parhaan joukkoon.

Toinene mielenkiintoinen on Toro Rosso. Gerhard Berger on antanut varsin ikävähköjä lausuntoja Scott Speedin taidoista kuskina ja sitoutumisesta projektiin. Ei Liuzzinkaan motivaatiota varmasti kasvata se että hänenkin sopimuksensa varmistuminen venyi. Speedille olon tekee vaikeaksi sekin että ex-Minardilaiset vetävät varmasti enemmän Liuzzin köyttä kuin ?-motivoituneen jenkin. Jos Speed ei löydä vauhtia voi olla hyvinkin mahdollista että Berger korvaa joissakin kisoissa tai loppukaudesta Speedin jollakin maksajallat tai Red Bulln suojatilla (Doornbos, Di Grassi, Ammermuller, Zaugg...miksipä ei Vettel tai Bergerin haluama Bourdais?)

BMW-Sauberilla en usko tulevan taistoa kuljettajien välillä, mikäli auto on kilpailukykyinen. Kubica on etukäteen sanonut että hänellä on vaikeuksia uusien renkaiden kanssa ja se voi hyvinkin viedä kauan aikaa. Heidfeld on sopeutunut uusiin renkaisiin taas paremmin kuin hyvin ja kun aika alkaa tiimalasissa kulua loppuun on Nick varmasti motivoitunut näyttämään kaikkensa kärjessä.

Hondalla ja Toyotalla kaikki riippuu auton kilpailukyvystä. Kokeneille kuljettajille ei juuri riitä jos auto on viidenneksi tai kuudenneksi paras. Motivaatio katoaa. Ralffilla on viimeinen vuosi sopimusta jäljellä kun taas Trullilla on pitempi sopimus. Kumpi palvelee tulevaa kautta paremmin? Veikkaan että talli on enemmän Trullin takana. Täysin ennenaikaista spekuloida mutta mikäli auto ei ole nopea, en pitäisi ihmeenä vaikka Montagny istutettaisiin jossainvaiheessa Ralffin tilalle.
Hondalla vähän sama juttu kuin viime kausillakin. Buttonin motivaatio riippuu täysin pystyykö mies palkintopallille vain ajamaan jämäpisteistä. Barrichello tulee olemaan vahvempi kuin viime kaudella. Mutta kun sopimus on katkolla saattaa hyvinkin olla että tulokset huononevat kauden edetessä. Ja tiedetäänhän että Honda antaisi mieluusti uuden tilaisuuden Takuma Satolle. Niin saattaa käydäkkin jos Super Agurilla saa aikaiseksi kilpailukykyisiä näyttöjä. Ja kuvassa on kaksi muutkain lahjakkuutta. Klien ja Davidson nälkäisempinä kuin koskaan!
 

Symbolic

Active member
Liittynyt
26.2.2007
Viestit
35
Sijainti
Säkylä
Voisin ajan kuluksi heittää oman veikkaukseni:

Kuljettajat:

1. Kimi Räikkkönen
2. Felipe Massa
3. Fernando Alonso
4. Heikki Kovalainen
5. Giancarlo Fisichella
6. Lewis Hamilton
7. Robert Kubica
8. Nick Heidfeld
9. Jenson Button
10. Nico Rosberg
11. Rubens Barrichello
12. Alexander Wurz
13. Jarno Trulli
14. Ralf Schumacher
15. David Coulthard
16. Vitantonio Liuzzi
17. Mark Webber
18. Scott Speed
19. Takuma Sato
20. Anthony Davidson
21. Christijan Albers
22. Adrian Sutil

Tallit:

1. Ferrari
2. McLaren
3. Renault
4. BMW
5. Honda
6. Williams
7. Toyota
8. Red Bull
9. Toro Rosso
10. Super Aguri
11. Spyker
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Jos tämä nyt on jonkinnäköinen kausiennakkotopic, niin sattuiko kukaan katsomaan TurkuTV:n kausiennakkohaastattelua, jossa Heikki Kulta kertoi mm. seuraavaa:

-Kimi kaikkien aikojen paras suomalaisformulakuski
-Kimi vie nyt mestaruuden
-Alonso jos tekee jotain mahtavaa, se ei yllätä yhtään
-Heikki taistelee voitoista, muttei mestaruuksista pariin vuoteen
-Hamilton ajaa joko upeasti tai romahtaa
-muita silmällä pidettäviä kuskeja BMW:n Kubica, jota rinnasti suomalaisiin
-Heidfeld ei ole mielenkiintoinen
-kaudesta tulee kuskien kesken 'schumacherin perinnönjako'
-jotain sinivalkolasigeenihöpinää miksi suomesta tulee hyviä kuskeja :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Lonso_567 sanoi:
Jos tämä nyt on jonkinnäköinen kausiennakkotopic, niin sattuiko kukaan katsomaan TurkuTV:n kausiennakkohaastattelua, jossa Heikki Kulta kertoi mm. seuraavaa:

-Kimi kaikkien aikojen paras suomalaisformulakuski
Pikku hiljaa tämäkin aletaan tajuta Suomessa. Itse pidin tätä selviönä jo 2003, mutta Häkkisen tilastot sokaisivat silloin monet, kuten tekee vieläkin joillekin. Ei silti mitään epäselvää tässä asiassa.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Kausi lähenee. Oma veikkaus kolman kärkeen on:

Tallit:

1. Ferrari
2. McLaren
3. Renault

Kuskit:
1. Kimi
2. Alonso
3. Massa

Calvin sanoi:
Pikku hiljaa tämäkin aletaan tajuta Suomessa. Itse pidin tätä selviönä jo 2003, mutta Häkkisen tilastot sokaisivat silloin monet, kuten tekee vieläkin joillekin. Ei silti mitään epäselvää tässä asiassa.
Ja tämä liittyy topikkiin miten? :rolleyes: Vitut ne tilastot ketään sokaisee, kysehän on vain erilaisesta mielipiteestä. Jos jotkut pitävät kaksinkertaista maailmanmestari Häkkistä merkittävimpänä suomalaiskuskina toistaiseksi niin sekin on aika perusteltua.
 
Viimeksi muokattu:

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Calvin sanoi:
Pikku hiljaa tämäkin aletaan tajuta Suomessa. Itse pidin tätä selviönä jo 2003, mutta Häkkisen tilastot sokaisivat silloin monet, kuten tekee vieläkin joillekin. Ei silti mitään epäselvää tässä asiassa.
Oletkohan seurannut Häkkisen F1 uraa alusta asti?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
R.Rosset sanoi:
Oletkohan seurannut Häkkisen F1 uraa alusta asti?
Joo. Ja aikaisemminkin. Oikeastaan jo Räikän ensimmäisestä F1-testistä lähtien homman nimi oli selvä, sen verran enemmän talenttia kaveri esitti heti kättelyssä kuin kukaan muu suomalainen aiemmin.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Uudistuksia kaudelle 2008?

F1-pomo Ecclestone haluaisi muuttaa pistejärjestelmää


F1-pomo Bernie Ecclestone haluaisi muuttaa formula ykkösten pistelaskujärjestelmää. Ecclestonen mielestä nykyinen pistejärjestelmä ei ole toimiva ja latistaa jännitystä.

Kilpailun voittaja saa nykyään kymmenen pistettä ja toiseksi tullut kahdeksan pistettä. Nykyinen pistejärjestelmä tuli voimaan kaudelle 2003. Sen avulla haluttiin taata, että maailmanmestaruus ei varmistuisi liian aikaisessa vaiheessa.

- Toisella sijalla ajavalla kuljettajalla ei ole tarpeeksi motivaatioita yrittää voittoa. Kuljettajat punnitsevat tilannetta ja päättävät, että vaivaisen kahden pisteen takia ei kannata riskeerata, Ecclestone sanoi Mail on Sunday -lehdelle.

- Olen kuullut paljon valitusta, että F1-sarjassa ei nähdä enää paljon ohituksia. Minusta tässä on kyse voittamisesta. Sen kuljettajan pitäisi olla maailmanmestari, joka voittaa eniten kisoja, Ecclestone korosti.

Ecclestone yrittää saada muutosta pistelaskujärjestelmään jo kaudeksi 2008.

- F1-komission puheenjohtajana tuon asian esille.

STT
Ecclestone jaksaa sauhuta.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Calvin sanoi:
Joo. Ja aikaisemminkin. Oikeastaan jo Räikän ensimmäisestä F1-testistä lähtien homman nimi oli selvä, sen verran enemmän talenttia kaveri esitti heti kättelyssä kuin kukaan muu suomalainen aiemmin.
Sori OT, mutta:

Osaahan se joo juodakin paljon tyylikkäämmin kun Häkkinen. :wink:
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Pelottaa tää foorumin taso, Häkän kaksimestaruutta ei ole monelle mitään!!!. Kimin ensimmäistä odotellessa...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Janne A. sanoi:
Pelottaa tää foorumin taso, Häkän kaksimestaruutta ei ole monelle mitään!!!. Kimin ensimmäistä odotellessa...
Eikai meriitit ratkaise paremmuutta? Varmaan suuntaa antavat, mutta ei mun mielestä ratkaise koko hommaa. Esim Keke ei ole minusta niin hyvä kuin Kimi, vaikka mestaruus onkin.
Ja mitä kuskin paremmuuteen tulee, niin jotkut pitää kuskin ominaisuuksina kaikki Kuskille liittyvä työ (tekninen ymmärrys, PR ym.), jotkut taas ajattelevat paremmuudesta puhuttaessa pelkkää nopeutta.

Selvennykseksi siis, Kimi on minun mielestäni kaikkein nopein suomalaiskuski F1:ssä ja kaikkein nopein F1 kuski tällä hetkellä.
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
Olga sanoi:
Ecclestone jaksaa sauhuta.
totta totta, eiks toi nyt oo ihan hyva miten se nyt on, tosta perniesta on vanhemmiten tullut tommonen ihme lausunto-automaatti...
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Oberfeldwebel sanoi:
Ja mitä kuskin paremmuuteen tulee, niin jotkut pitää kuskin ominaisuuksina kaikki Kuskille liittyvä työ (tekninen ymmärrys, PR ym.), jotkut taas ajattelevat paremmuudesta puhuttaessa pelkkää nopeutta.
Nimenomaan näin. Ja hyvähän se vaan on, että on erilaisia mielipiteitä, niin juttuakin riittää! :ahem:
 
Ylös