Tulokset ja kommentit: KKWCS 2017, 5. kisa, Akaa Toijala

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
357
Koodi:
harkat          Aika     #     [u]AIKA-AJOT[/u]       Aika     #

 1. Jussi       45,790   5      1. Jussi       45,750  17
 2. matti.kat.  46,221  17      2. Haikki      45,937   1
 3. DW          46,279  13      3. Sue_me      46,066   4
 4. Haikki      46,316   2      4. Cmoney      46,256   5
 5. Totke       46,319   3      5. Mikko M     46,389   7
 6. Albert Oil  46,327   4      6. Williams-   46,410   3
 7. Mikko M     46,475   1      7. DW          46,822   2
 8. Cmoney      46,654   7      8. Albert Oil  46,961  13
 9. Williams-   47,054   8      9. Nasty Boy   47,040  16
10. Jatenski    47,441  16     10. Jatenski    47,218   6
11. Nasty Boy   47,639  18     11. matti.kat.  47,353   8
12. Sue_me      47,820   6     12. Totke       48,128  18
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
 1. Haikki       20krs   [b]45,519[/b]   5  51
 2. Sue_me       +3,092  45,780  17  42
 3. Cmoney       +3,390  45,914   3  36
 4. Nasty Boy    +6,431  45,643  13  32
 5. Jatenski     +9,876  46,052   7  29
 6. Jussi       +14,484  46,325  14  26
 7. DW          +16,142  46,115   1  24
 8. Totke       +17,799  46,131   4  22
 9. Mikko M     +23,139  46,611   6  20
10. Albert Oil  +30,964  47,218   8  18
11. matti.kat.  +34,156  47,446   2  16
12. Williams-    -1krs   48,244  16  14  (-1krs +8,539)
Päivän nopein kaikilta:
45,519 Haikki
45,643 Nasty Boy
45,750 Jussi
45,780 Sue_me
45,914 Cmoney
46,052 Jatenski
46,115 DW
46,131 Totke
46,221 matti.katajainen
46,327 Albert Oil
46,389 Mikko M
46,410 Williams-
 

matti.katajainen

TEAM DIVEBOMB
Liittynyt
2.8.2009
Viestit
253
TOIJALAN TOUHUT JA TUOHTUMISET

No niii tuli taas ajettua kisat....
Tämmösen havainnon tein että yllättävän monella oli hermot kireällä tuossa tapahtuman tuoksinnassa johtuen osittain kisatapahtumista mut mä uskon et syy oli enemmänki autojen huikeat erot ja käsittämättömän pomppuinen rata JOTEN antakaa pölyn laskeutua ja annetaan kavereille anteeksi :thumbup:

Harjoitukset #17
Auto oli kyl oli varmaa päivän paras auto ku tämmöse 105kilone sika pääsi 46,2 aikaan.

Radan pomppuisuus tosiaan yllätti....
kyyti oli kohtalainen ja oltais menty kisassa alle 46s ku harkoissa oli vielä rata vieras

AIKAAJO 8#
Hitto mikä pommikone.... paras aika jotai 47.6 hujakoilla mut suurin ongelma oli varikon kurvin pompuissa taipumus melkee lentää ulos autosta....KUULIT oikein oli pirun veemäistä ajaa noista pompuista tavotteena pysyä penkissä eikä ajaa kurviin optimi linjaa JA ensinnäkin tälläne ajotapa oli itselle melko myrkyllistä koska näin ajettuna oli pirun raskasta ajaa mut joo ammattimies olis tästäki selvinny hyvin

KISA 2#
Vastaava auto ku 8# ensimmäisiin kurveihin pääsin mukaan kilvanajoon mut melko nopeasti tuli eroa muihin ja sitte ajoin ittekseni koko kisan.... oli lähellä olisin tullut pois radalta noin 10 kierroksen kohdalla ku oli vaan väkinäistä ajamista mut otin ton kuntoiluna ja ajoin loppuun...

LOPPUTEKSTIT:
Rataprofiili oli hieno mutta kamalassa kunnossa ja vielä ku ilmeni että olivat ilmottaneet edellisenä vuonna että asvaltoivansa radan uudestaan.... NOUP
Sodin autolla löysin hyvän ajoasennon mutta nuo interpodit oli kyl pettymys

Toivon mukaan ei nää kitkat jää pitkäks aikaa vaivaamaan kuskien välejä... olis sääli hävittää kilpailijoita... BE A LOVER NOT A HATER <3 :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Toijalaan lähdettiin harjoituksena edellinen Forssan kisa. Itselle uusi rata oli joka tapauksessa kiinnostavaa kokea, kävi miten kävi. Varikolla näkyi myös hahmokkeita, joita ei ole tullut pitkään aikaan nähtyä. Mikä oli ihan mukavaa.


Harkat #6

Rata tuntui jo varikolta lähtiessä erittäin pomppuiselta. Eikä ensivaikutelma pettänyt kierrosten kertyessäkään, ajolinjan ja jarrutuspaikkojen kanssa sai olla tarkkana. Nopeus ei tuntunut kovin kummoiselta, minkä tuloslista vahvisti. Olin viimeinen.


Aika-ajot #4

Mietin ajotapaani uusiksi aika-ajoon, jätin muunmuassa pari jarrutuspaikkaa väliin. Seurailin myös edelläajavien ajotyyliä. Se kannatti.

Kun porukkaa alkoi tulla perä edellä vastaan, tiesin että autonkin oli oltava hyvä. Mutkiin oli hieman vaikea kääntää sisään aliohjautumisen takia, mutta kun autolla oppi ajamaan, se tuntui luontevalta ja nopealta.

Odotin olevani jossain listan keskivaiheilla, mutta kolmosruutu ylitti kaikki odotukset. Oma kärkitulos aika-ajoissa tähän mennessä.



Finaali #17

Tiesin saavani hyvän auton alle joten odotukset olivat maltillisen korkealla. Oma paras kisa oli ihan realistista ajaa, edellytykset ainakin olivat kunnossa.

Kisaan lähdettiin muodostelmassa valmiiksi oikeassa lähtöjärjestyksessä, ison maailman tyyliä. Lähdössä hieman nukuin, mutta vain Cmoney karkasi ohi. Ensimmäisissä mutkissa ja muutenkin ensimmäisillä kierroksilla oli melko kovaa vääntöä kärkipään sijoituksista. Top 5 ajoi aivan tiiviissä nipussa, moneen kertaan kolmekin autoa rinnakkaan. Osumiltakaan ei vältytty, mutta suurempaa draamaa ei tullut.

Nastykin pääsi kertaalleen ohi, mutta onnistuin paikkaamaan tilanteen tämän taisteltua Cmoneyn, Haikin ja Jussin kanssa sijoituksista. Taisin tehdä tuplaohituksen samalla -> perässätulija korjaa hedelmät. Cmoney karkasi hieman Haikin kanssa taistelemaan sijoituksista, mutta sain ensinmainitun myöhemmin kiinni. Ohituskin onnistui nopeuseron ansiosta suht. helposti. Haikki oli jo päässyt tässä vaiheessa sen verran kauaksi, että tavoittaminen ei ollut mahdollista loppukisan aikana.

Maaliin saavuin Cmoney peesissä ja toinen sija oli plakkarissa.


Pari sanaa

Oma paras kisa tähän asti tuli hyvän auton avittamana. Harkoissa osui pommi alle, mutta aika-ajoissa ja kisassa kävi parempi autotuuri. Oma ajokin pysyi suht. hyvin hanskassa vaikka mutkat tahtoivatkin välillä mennä liian leveäksi. Rutiinin ja harjoituksen puute tuntui selvästi. Painonpudotus auttoi kilpailukyvyn suhteen, mutta suurin apu tuli itselleni suotuisan autotuurin kautta.

Lopuksi kiitokset Cmoneylle ja ratahenkilökunnalle järjestämisestä, kisat sujuivat melko mutkattomasti. Kiitokset myös Haikille, Jussille ja Nastylle (Cmoneyn ohella) kovasta ja rehdistä kilpailusta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13841
Paikanpäälle mukavassa kesäsäässä. Paikalla sitten Totkekin joka pakotettiin ajamaan myös.

Harjoitus #7
Tuntui että aika hyvin menee, ja sijoitus (8./12) sitten yllättävänkin alhainen. Erot kuitenkin pienet.

Aika-ajo #5
Tämä auto vähän pirteämpi ja takapää liukkaampi. Toisesta lähtörivistä ruutu neljä, ja kisa-autot ratkaisee paljon...

Kisa #3
Lentävässä lähdössä pyrin, muistaakseni, pysymään Sumin rinnalla ekan mutkan ulkokaarteessa ja sieltä sitten nousinkin Haikin kimppuun. Alun nahisteluissa Jussi pääsi parikin sekuntia karkuun ja hyvin pian Nastykin oli ruudusta 9 hilannut itsensä top5een. Pian sain alkaa ottaa Jussia kiinni kun takana väännettiin 3-sijasta tiukemmin ja nousinkin kärkeen. Sitä muutama kierros kun Haikkikin oli päässyt vapaammin ajamaan omaa vauhtiaan ja otti minut kiinni. Ohitusta en tehnyt vaikeaksi jos ehkä voisin imussa pysyä ettei 3nneksi noussut Sumi saisi sitten kiinni. No, sai kuitenkin kun en Haikin perässä ihan pysynyt koska mutkista lähdöt oli tahmeampia eikä sitten kovemmassa vauhdissa enää oltu kunnolla imuetäisyydellä.
Kuten alkuvaiheessa kisaa Haikki, nyt menin viimeisessä mutkassa itse hieman kanttarin yli hiekalle/nurtsille jolloin Challenge_me pääsi helposti rinnalle. Haikin tapaan annoin taas mennä edelle ettei seuraava, Nasty, ehkä saisi kiinni. Sue_me:n vauhdissa pysyinkin sitten vaikka nytkin mutkista ulostuloissa tehot ei riittäny vastaamaan alkukiihtyvyyteen. Huiput oli jo samaa tasoa meillä molemmilla. Tokavikalla kiekalla olisi ollut mahdollista hyökätä loppuosan tiukoissa mutkissa mutta säästin sitä ruutulippukierrokselle. Jolla sitten olinkin 2-3 metriä perässä niihin tiukempiin mutkiin, eikä niin kaukaa oikein voi onnistuneesti hyökätä ohitukseen.

Kaikki kuskit päivän nopeimmissa 0,891 sekunnin sisällä. "Ihan" niin paljoa ei kilotkaan vaikuta kuin 2-tahtisilla.

Kattellaan Lavinnossa.
 
Ylös