Tulokset ja kommentit: KKWCS 2017, 8. kilpailu, Hanko Silversand

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Koodi:
harkat          Aika     #   Ajoryhmä     [u]AIKA-AJOT[/u]       Aika     #   Ajoryhmä

 1. Nasty Boy   40,087   7*  2             1. Nasty Boy   39,943  39   2
 2. Haikki      40,661  16   2             2. ir1         40,430   4   1
 3. Cmoney      40,824   2   1             3. Pwrd b BMW  40,775  16   1
 4. Pwrd b BMW  41,173  17   1             4. Jatenski    40,830  58   2
 5. RobKa       41,412  16   1             5. Haikki      40,929  68   2
 6. 4stroke     41,430  39   2             6. Jokke H     41,417  39   1
 7. Jatenski    41,507  15   2             7. Cmoney      41,457  15   1
 8. piloto      41,516  17   2             8. piloto      41,610   1   2
 9. ir1         41,969  98   1             9. 4stroke     41,864  96   2
10. matti.kat.  42,594  68   1            10. matti.kat.  41,886   1   1
11. Jokke H     42,608  15   1            11. RobKa       42,719  70   1
12. Lassi A     43,201  58   2            12. Lassi A     43,056  17   2
13. Williams-   45,472   1   2            13. Williams-   43,318   2   2

*Ajoi #7lla 7krs (autorikko tms.), vaihtoi #70een 5krs jolla aika 41,541
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Nasty Boy    12krs   [b]40,236[/b]  16  51
 2. Haikki       +3,885  40,807  17  42
 3. Jatenski     +4,691  41,016  96  36
 4. Cmoney      +12,021  40,907   4  33
 5. ir1         +15,234  41,587  15  29
 6. Pwrd b BMW  +16,545  41,679  70  26
 7. Jokke H     +21,397  42,268  68  24
 8. 4stroke      -10krs  42,516   2  22
B:
    Cmoney       12krs   [b]41,032[/b]   2
    4stroke      +0,149  41,280   4
 9. RobKa       +11,998  41,870  58  20
10. piloto      +13,203  42,219  70  18
11. matti.kat.  +13,880  42,216  68  16
12. Lassi A     +31,446  43,309  96  14
13. Williams-   +43,415  44,486  15  12
Päivän nopein kaikilta:
39,943 Nasty Boy
40,430 ir1
40,661 Haikki
40,775 Powered By BMW
40,824 Cmoney
40,830 Jatenski
41,280 4stroke
41,412 RobKa
41,417 Jokke H
41,516 piloto
41,886 matti.katajainen
43,056 Lassi A
43,318 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

matti.katajainen

TEAM DIVEBOMB
Liittynyt
2.8.2009
Viestit
220
HUIKEET AJOT

no nii oli taas unohtumaton ajopäivä....
kiitos kaikille osallistuneille

extra harkat #17
oli varmaa paras auto millä tänää ajoin...
ei ollu suurta draamaa ja oli hyvä veto

harkat 68#
oli pirun laiska MUTTA ihan mielettömän hyvä ja helppo ajaa

aikajot #1
Pakko sanoa etten oo aikoihin ajanu noin vaikeaa ajettavaa autoa, ku kyseinen auto ensimmäiset 5 kierrosta ei oikee osannu päättää et puskeeko, yliohjaako tai pitäiskö tappaa toi kuski ja lingota se ulos radalta...
kunnolla lämmettyä auto oli jo siedettävä ja kulki kohtuu hyvin ( onneks oon läski nii se lämpeni suht nopeeesti )

b finaali
68#
tuttu auto... kulku oli parantunu ehkä hieman viime kerrasta
OLI HUIKEE KILPAILU... STROKE,PILOTO,ROOPE ja MÄ vaihdettiin sijotuksia paljon ja usein
stroke oli nopein ja pääsi karkuun jokusen kierroksen jälkee mut loput painittiin loppuun saakka...
mulla oli selkeesti auto millä pystys jarruttaa viimisenä ja pysty puskemaa kurvit läpi koviten mut suora vauhti uupus ja toisilla oli toisinpäin...nastyn videota odotellessa :thumbup::thumbup::thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Paikalle hyvissä ajoin ja 1 extra-ajoeräkin klo 11 jälkeen Lassin kanssa, vähän ajolinjojen näyttöä.

Harkat #2
Jotenkin en ollut varma onko auto ainakin ok vai huippu kun viimeinen mutka meni kaasu pohjassa ajolinjalla pysyenkin. Mutta kyllä parhaita autoja sitten oli. 40,8 ja harkkojen 3.

Aika-ajo #15
Laiskempi auto alakierroksilla vaikka sitten suorien päissä taisi jo laulaa iloisesti. Samaa vauhtia menin kuin Jokke joten pelkäsin hänen parhaansa olevan aavistuksen parempi. Niin kuin olikin, ja se sysäsi minut sitten B:n paalulle stressaamaan.

B-finaali #2
Mulle arpoutui kysymysmerkkiauto #93 joka tuntui lämmittelykierroksella pirteältä ja hyvältä mutta takasuoran vasurikaarteessa sivuponttoonin pää tipahti laahaamaan asvalttia. Hitsaussaumasta irti, eikun varikolle. Sieltä sitten säännön mukaisesti seuraava vapaa autonumero joka oli jälleen harkka-autoni #2. Välissä olinkin aika-ajellut #15llä.
Lähdössä pysyin nippanappa kärjessä ja pääsin nopeasti karkuun kun piloto tuskaili heikomman autonsa kanssa toisena. Lopussa viimeinen kierrokseni päälle 50 sekunnin jotta Wilzku hankalan autonsa kanssa ehti samalle kierrokselle (jos vaikka viimeisellä kiekalla joku keskeyttäisikin) ja strokekin pääsi hyvin lähelle. Ei kuitenkaan niin paha riski koska 2 nousijaa A:han.

A-finaali #4
Todettiin että vaihdettiin stroken kanssa autoja päittäin. Nasty suti aivan liikaa ja putosi paalulta kauemmas, itsekin melkein pääsin 7-ruudusta ohitseen (kuulostaa hurjalta mutta ruudutkin kyllä poikkeuksellisen lähellä toisiaan). Ekan kierroksen loppuosissa haistelin sitten Bemarista ja Nastysta ohituspaikkaa ehkä turhan optimistisesti samalla kertaa ja tila loppui kesken: Spinnasin nurmikolle etten pilaa muiden kisoja. Pääsin nopeasti myös takaa-ajoon ja tokan kierroksen täyttyessä stroken autosta hajosi jotain ja hän hervottomasti meni pääsuoralla oikealta vasemmalle. Kaasunnosto, ja juuri ja juuri ehdin vielä vasemmalta ohi, mutta törmäys siinä vauhdissa olisi kyllä sattunut.
Ohi Jokken turva-autosta pääsuoralla, sitten Bemarista imuavun turvin samassa paikassa ja vielä ir1:stä joka kuittasi kuitenkin takaisin takasuoralla. Uusi hyökkäys pääsuoralla ja tarkemmin ekat mutkat jolloin sain pitää jo nelossijani. Podiumkolmikko oli tässä vaiheessa karannut mutta kierrosaikojen perusteella niistä sijoista olisin pystynyt taistelemaan. Ilman omaa virhettäni alussa :)

Lassi totesi että mukavaa porukkaa ja voisi uudestaankin osallistua.
 
Viimeksi muokattu:

ir1

Active member
Liittynyt
27.2.2016
Viestit
42
Sijainti
Espoo
A-finaaliin valikoitui #58 joka kuitenkin jäi tuumaustauon päätteeksi varikolle, vas eturenkassa pieni kuluma, harmi.
#15 suoranopeus ei sitten riittänyt. Selvisi jo harjoituksissa toisaalla ettei kulkenut kuten muutamat muut ja vertailukohtana myös mun aika-ajot #4:lla, yli sekunti huonompi. Oli vaan ajan kysymys koska takaa tullaan ohi ellei mutkissa niin sitten suorilla. Kun ajautuu vähänkin ulos niin oletettavasti tarjoutunut tila käytetään hyväksi mutten huomannut bmw:tä niin lähellä pääsuoran päätteeksi, että saatoin viedä tilan, epäselvä tilanne pahoittelut. Vauhdikas rata. Täällä vietettiinkin pari päivää heinäkuussa :).
Sekin harmitti että pitikin astua sen koiran varpaille vaikka vahinko olikin, piti välimatkaa ja vaan pälyily loppupäivän.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Sekin harmitti että pitikin astua sen koiran varpaille vaikka vahinko olikin, piti välimatkaa ja vaan pälyily loppupäivän.
Olin n. 3m päässä kun tapahtui. Ei ontunut niin taisi vain ylidramatisoida/filmata kiljaisulla. Henkinen kolaus vain.
 

ir1

Active member
Liittynyt
27.2.2016
Viestit
42
Sijainti
Espoo
Olin n. 3m päässä kun tapahtui. Ei ontunut niin taisi vain ylidramatisoida/filmata kiljaisulla. Henkinen kolaus vain.
:)...niin ja se siinä muutamassa hetkessä rakennettu ystävyyssuhde näki loppunsa.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Ennakko:
yläkpropan lihakset todella kipeät jo valmiiksi Hankoon tullessa, ilmeisesti tupeloinu jotain treenatessa tms. Hieman mietitytti että vaikuttaako ajoon, mutta ei onneksi juurikaan ollut vaikutusta, paitsi ehkä aika-ajoissa.

Harjoitukset:
#39 tämä oli ilmeisen hyvä auto, mutta rata oli aika liukas vielä tässä vaiheessa ja oli todella vaikeaa saada virheetöntä kierrosta aikaaan. Harjoitus menikin no, harjoitellessa:D

Aika-ajot:
Sain autoksi #96. Tämä olikin sitten raskain ajettava karting-auto mitä olen ikinä missään ajanut. Tai sitten se vain tuntui siltä kun en saanut hirveästi vääntömomenttia yläkropasta mainitsemastani syystä johtuen... Täyttä mutuilua tosin tämä. Mutta asiaan; kahden kierroksen jälkeen totesin, etten pysty tällä autolla ajamaan:wall: siis oikeasti ajosta ei tule yhtään mitään. nopein kierrokseni tuli jo kolmannella kierroksella ja olisi pitänyt älytä lopettaa jo siihen. Ajoin kuitenkin vielä muutaman kierroksen ennen kuin ajoin ennenaikaisesti varikolle. B-finaalin kolmanteen ruutuun riitti aikani. Haikki kommentoi mulle aika-ajojen jälkeen, että "näytti hieman erikoiselta ajosi", heh no varmasti näytti:D

B-finaali:
#4 alle finaaliin, joka olikin hyvä ja helppo ajettava.
Nyt oli hyvää vääntöä monen kuskin kanssa, paljon ohituksia puolin ja toisin. Tämän takia tässä sarjassa onkin niin hauska ajaa kun voi luottaa siihen että kaveri antaa tarvittavan tilan, että kumpikin selviää mutkan läpi. Selvisin siitä ryppäästä jossain vaiheessa ensimmäiseksi, mutta Cmoney oli jo päässyt reilusti karkuun.
Viimeisellä kierroksella ihmettelin kun hän hidastelee maalisuoralla, kunnes viime hetkellä tajusin tilanteen ja painoin jarrua. No jäihän siihen jotain 0,15s marginaalia vielä etten vahingossa voittanut, mutta tosiaan onneksi kaksi pääsi joka tapauksessa jatkoon niin kuin Cmoney tuossa sanoi ettei hänellä siinä niin isoa riskiä lopulta ollut.

A-finaali:
#2 jälleen sain hyvän auton.
Lähdössa pääsin jo yhdestä autosta ohi ja seuraavan kahden kierroksen aikana, en nyt tarkkaan muista mutta jotain 2-3 ohitusta taisin tehdä ennen kuin tapahtui kummia :confused:. Toisella kierroksella viimeiseen mutkaan tullessa auto kääntyi apexiin normaalisti, mutta ulostulossa lähti ajautumaan leveäksi. En vielä siinä vaiheessa asiaa ihmetellyt koska siinä kohtaa saattaa ihan normaalillakin ajolla mennä hieman leveäksi, jos tulee mutkaan ylikovaa. Tosiasiassa oikea raidetanko oli hajonnut, mutta en voinut mitenkään sitä tietää siinä vaiheessa. Seuras oli se, että pamautin siihen viimeiseen rengasvalliin täydestä vauhdista. Pasmat oli pari sekunttia hieman sekaisin, ei nimittäin ole mitään muistikuvaa Cmoneyn mainitsemasta läheltä-piti tilanteesta, mutta hemmetin hyvä että kerkesi väistämään :alppu: Oli kyllä aika kova täräys, mutta onneksi ei mitään sattunut, tai no sattui sen verran että oikean käden peukalo oli käyttökelvoton lauantai-illan mutta alkaa jo olla kunnossa.

Jälkispekuloin itsekseni myöhemmin, että oli vaan hyvä, etten kerennyt tehdä mitään paniikkijarrutusta, koska kuvittelisin tuommoinen melko kohtisuora törmäys on optimaalisin kulma, verratuna jos olisin spinnannut seinään poikittain saati perä edellä. Mutta tämä nyt tämmmöstä spekulointia vaan :eek:
Lopputuloksesta huolimatta oli todella hyvät kisat kiitos kaikille osapuolille :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Toisella kierroksella viimeiseen mutkaan tullessa auto kääntyi apexiin normaalisti, mutta ulostulossa lähti ajautumaan leveäksi. En vielä siinä vaiheessa asiaa ihmetellyt koska siinä kohtaa saattaa ihan normaalillakin ajolla mennä hieman leveäksi, jos tulee mutkaan ylikovaa. Tosiasiassa oikea raidetanko oli hajonnut, mutta en voinut mitenkään sitä tietää siinä vaiheessa. Seuras oli se, että pamautin siihen viimeiseen rengasvalliin täydestä vauhdista. Pasmat oli pari sekunttia hieman sekaisin, ei nimittäin ole mitään muistikuvaa Cmoneyn mainitsemasta läheltä-piti tilanteesta, mutta hemmetin hyvä että kerkesi väistämään :alppu: Oli kyllä aika kova täräys, mutta onneksi ei mitään sattunut, tai no sattui sen verran että oikean käden peukalo oli käyttökelvoton lauantai-illan mutta alkaa jo olla kunnossa.

Jälkispekuloin itsekseni myöhemmin, että oli vaan hyvä, etten kerennyt tehdä mitään paniikkijarrutusta, koska kuvittelisin tuommoinen melko kohtisuora törmäys on optimaalisin kulma, verratuna jos olisin spinnannut seinään poikittain saati perä edellä. Mutta tämä nyt tämmmöstä spekulointia vaan :eek:
Hyvä, ettei käynyt pahemmin :eek!:
 
Ylös