Tulokset, KKWCS 2021, 1. ja 2. kilpailu, Myllypuro Helsinki

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Edellisestä KKWCS-kisastani on jo useampi vuosi aikaa joten odotukset omaan tekemiseen eivät olleet järin korkealla. Tavoitteena olisi löytää vauhtia muiden mukana ajelemiseen ja ajaa puhdas ja rauhallinen kisasuoritus.

AA:
Aika-ajoissa oli haastavaa löytää ajorytmiä ja oikeanlaista fiilistä, mutta yksittäisiä valonpilkahduksia nähtiin ja lopulta olin erittäin tyytyväinen A-finaaliin riittävään aikaan. Tässä kohtaa oltiin jo menty yli odotusten. Auton osalta oli vaikea sanoa mitään varsinaisen vertailukohdan puuttuessa. Yleisesti auto #9 tuntui hyvältä.

1. A-finaali:
Kilpailuun lähdettiin viimeiseltä paikalta ja tarkoituksena ajaa puhtaasti ja koittaa pysyä lähellä edellä ajavia. Auto #5 tuntui omaan käteen hyvältä ja pieneksi yllätyksekseni pysyin aivan Jatenskin ja 4stroken perässä kiinni. Ohituspaikkojen ollessa vähissä ei oikein muuta pystynyt tekemään kuin kyttäämään edelläajavien virheitä. Jatenskin ajolinjoja seuratessa huomasin hänen hakevan leveällä linjalla ensimmäiseen neulansilmään, joten päätin yhdellä kierroksella yrittää hieman optimistista, riskialtistakin ohitusta siihen. Ajattelin ettei kummallakaan ole oikein mitään menetettävää, sillä ajellaan kuitenkin joukon viimeisimpinä ja tarvittaessa päästäisin Jatenskin takaisin edelle, mikäli mutkassa sattuisi kolisemaan.
Ensimmäiseen mutkaan tultaessa valitsin hieman tiukemman linjan Jatenskiin verrattuna ja ennen ensimmäistä neulansilmää olin aivan kiinni hänessä. Jatenski haki tuttuun tapaan leveää linjaa neulansilmään, jolloin sukelsin autollani sisälle. Jate ei tätä huomannut vaan käänsi sisään, jolloin automme kolahtivat. Hattu kourassa päästin hänet jatkamaan edelläni ja kilpailun viimeiset pari kierrosta ajeltiin joukon jatkeena ja aika ei aivan riittänyt A-finaaliin.

2. B-finaali:
Auto #3 tuntui heti omaan käteen hyvältä. Terävä ohjaustuntuma ja ei valittamista muuten. Kisan tavoitteena oli ajella puhdas ja rauhallinen suoritus, mutta heti huomattuani pystyvän painostaa 4strokea kilpailuvietti iski päälle. Alkoi ajolinjojen analysointi ja mahdollisten ohituspaikkojen punnitseminen. Edellisestä kisasta oppineena tiesin valita paikkani paremmin. Kisan edetessä 4Strokella alkoi tulla ajovirheitä ja pieniä lipsumisia, joten oikeastaan odottelin vaan sopivaa paikkaa missä pääsisin iskemään. Pitkässä vasurissa huomasin perän karkaavan häneltä ja iskin seuraavassa neulansilmässä rinnalle. 4Stroke jätti minulle reilusti tilaa ja lähdettiin mutkasta rinta rinnan ulos, mulla oli kuitenkin hieman parempi vauhti mutkan ulostulossa, joten shikaaniin mentäessä olin jo edellä. Hieno ja reilu vääntö joka oli ehdottomasti kisapäiväni kohokohta!

2. A-finaali.
Auto #10 tuntui omaan käteen aivan kauhealta. Lipsui ja puski eikä tuntunut tehoakaan olevan. Tällä kertaa oli siis helppo ajella rauhassa itsekseen kun vauhtiakaan ei ollut. Sinäänsä se saattoi olla myös siunaus sillä kaiken sekasorron keskellä onnistuin kiertämään kolarit ja vielä penaltyjen iskiessä tuloksena uskomaton kolmas sija. En todellakaan olisi uskonut ennen kilpailua.

Oli sen verran loistava startti kaudelle, että innolla odotellaan jo seuraavia skaboja!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
AA: #7 En oikein saanu hyvää rytmiä ajamiseen ja meni aika roiskimiseksi, asiaa ei auttunut kun seiskan jarru jäi laahaamaan eikä mutkista päässyt kunnolla ulos. Ois ehkä pitänyt tuoda se varikolle korjattavaksi mutta sinnittelin sillä kuitenkin loppuun ja tuloksena b-finaalin kolmas ruutu.

B-finaali #10 no heti lämppärillä huomas että lähtee tosi hyvin mutkista mutta takarenkaat todella liukkaat. Startissa Masiinan auto lähtee heikosti viivalta ja pääsen heti Robkan perään. Muutama kierros kyttään paikka sitten paikka aukesi kun teki virheen vikassa mutkasta pääsin ekaan mutkaan ohi ja sen jälkeen sai rauhassa ajella maaliin. Seuraavassa finalissa Wope samalla autolla 3 sadasosaa edelle joten kuudentena Toiseen A-finaaliin Wopen perään. #10 jäi Wope paalustaan 3kymppää joten mielestäni hyvä auto mutta ei parhaimpia.

A-finaali #9 mielestäni tämä auto oli heikompi kuin #10. Pito oli ihan ok mutta lähti todella nihkeesti mutkista ulos. Stroken kierrosajat samoilla autoilla viittais myös tähän.
Startin jälkeen Wope kuittaa Jatenskin aika pian, hetken päästä oli Slowdiezel seinässä ja sitten hyyty Nastyn auto. Uusintalähdössä 2-3 kierrosta niin ihmettelin että mitä täällä tapahtuu kun ukkoja lentää oikealta ja vasemmalta seinään, Nastylle ja Cmoneylle jäi sitten musta pekka käteen ja kohta olisi oma vuoro.
Seurauksena olinkin kolmantena ja huomasin että vauhtia olisi enemmän kuin Jatenskilla jolle ei tainut auto sopia kun alkoi lipsumaan vähän siellä täällä. Odotin iskun paikkaa ja vikasta mutkasta se aukesi ja tämä tilanne on jo taputelu joten ei siitä enempää, toinen sija olis ollu aika varma mutta nyt jäätiin finaalin toiseksi vikaksi. Hyvin meni kyllä pakka sekaisin lähtöruuduista. Nää uudet renkaat oli siitä hyvä että kaikki oli todella lähellä kierrosajoissa ja moni olisi pystynyt voittamaan. Wopelta kohtuullisen kova suoritus verrattuna aiempiin myllypuron kisoihin, onnittelut vielä tuplavoitosta! Kiitos vielä järjestäjille.
 
Viimeksi muokattu:

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
409
Tuli treeniajo otettuu kun viimeks ajanu tampereel sähkövehkeil joku puoli vuotta sitten. Oli kyllä aika hakemista ajotuntuman kanssa

AA #4
Auto tuntui huonommalta ku harkka-auto liukas ja hidas kiihtyy mutta aika silti hitusen parempi ku parani rata.

1. Kisa #7
Auto tuntui heti paremmalta varikolta lähettyä. Alussa tuli seurattuu 4strokee ja slowdiezelii. Pääsuoralla slowdiezel lähti ohittaa 4strokee mä olin melko kaukana mutta yhtäkkiä pojat oliki mun edessä tuli sit annettuu pikkupusku slowd ja ohitti 4stroken. Itse jäin jumiin 4strokee perään enkä päässy ohi ja nipsuki koitti ohittaa mut huonoin tuloksin. 3 nopeeta kierrosta sai ajettua ku jahtasi 4strokee niin siinä tuli nopein.


2. Kisa #4
Takas huonoon neloseen. Toisella kierroksella tein ison virheen 3. mutkaan ja wope ja cmoney pääsi heti kuittaamaan. Pääsi pari kirosanaa siinä tilanteessa. Kärjessa tapahtui jotain ja yhtäkkiä oltiin kolmantena takas mutta sitten keskeytettiin kisa. Nasty kärkeen ja matka jatkuu. Cmoney ohittaessa nastyy mika luikerteli siinä tilanteessa kummankin ohi ja minä tulin perässä. Sitten haikin kanssa tuli valitettava tilanne. Pääsin nopee jatkaa ja 2. maalii mutta penaltin jälkeen 7. sija


Yhteenvetona olin kyllä aika ruosteessa kummassakin kisassa kun virheitä miltein joka kierroksella. Forssaan sit paremmal kisatuntumal.

Kiitokset järjestäjille ja onnittelut voittajille.
 
Ylös