NiPzyyZ
Well-known member
- Liittynyt
- 3.12.2004
- Viestit
- 663
Edellisestä KKWCS-kisastani on jo useampi vuosi aikaa joten odotukset omaan tekemiseen eivät olleet järin korkealla. Tavoitteena olisi löytää vauhtia muiden mukana ajelemiseen ja ajaa puhdas ja rauhallinen kisasuoritus.
AA:
Aika-ajoissa oli haastavaa löytää ajorytmiä ja oikeanlaista fiilistä, mutta yksittäisiä valonpilkahduksia nähtiin ja lopulta olin erittäin tyytyväinen A-finaaliin riittävään aikaan. Tässä kohtaa oltiin jo menty yli odotusten. Auton osalta oli vaikea sanoa mitään varsinaisen vertailukohdan puuttuessa. Yleisesti auto #9 tuntui hyvältä.
1. A-finaali:
Kilpailuun lähdettiin viimeiseltä paikalta ja tarkoituksena ajaa puhtaasti ja koittaa pysyä lähellä edellä ajavia. Auto #5 tuntui omaan käteen hyvältä ja pieneksi yllätyksekseni pysyin aivan Jatenskin ja 4stroken perässä kiinni. Ohituspaikkojen ollessa vähissä ei oikein muuta pystynyt tekemään kuin kyttäämään edelläajavien virheitä. Jatenskin ajolinjoja seuratessa huomasin hänen hakevan leveällä linjalla ensimmäiseen neulansilmään, joten päätin yhdellä kierroksella yrittää hieman optimistista, riskialtistakin ohitusta siihen. Ajattelin ettei kummallakaan ole oikein mitään menetettävää, sillä ajellaan kuitenkin joukon viimeisimpinä ja tarvittaessa päästäisin Jatenskin takaisin edelle, mikäli mutkassa sattuisi kolisemaan.
Ensimmäiseen mutkaan tultaessa valitsin hieman tiukemman linjan Jatenskiin verrattuna ja ennen ensimmäistä neulansilmää olin aivan kiinni hänessä. Jatenski haki tuttuun tapaan leveää linjaa neulansilmään, jolloin sukelsin autollani sisälle. Jate ei tätä huomannut vaan käänsi sisään, jolloin automme kolahtivat. Hattu kourassa päästin hänet jatkamaan edelläni ja kilpailun viimeiset pari kierrosta ajeltiin joukon jatkeena ja aika ei aivan riittänyt A-finaaliin.
2. B-finaali:
Auto #3 tuntui heti omaan käteen hyvältä. Terävä ohjaustuntuma ja ei valittamista muuten. Kisan tavoitteena oli ajella puhdas ja rauhallinen suoritus, mutta heti huomattuani pystyvän painostaa 4strokea kilpailuvietti iski päälle. Alkoi ajolinjojen analysointi ja mahdollisten ohituspaikkojen punnitseminen. Edellisestä kisasta oppineena tiesin valita paikkani paremmin. Kisan edetessä 4Strokella alkoi tulla ajovirheitä ja pieniä lipsumisia, joten oikeastaan odottelin vaan sopivaa paikkaa missä pääsisin iskemään. Pitkässä vasurissa huomasin perän karkaavan häneltä ja iskin seuraavassa neulansilmässä rinnalle. 4Stroke jätti minulle reilusti tilaa ja lähdettiin mutkasta rinta rinnan ulos, mulla oli kuitenkin hieman parempi vauhti mutkan ulostulossa, joten shikaaniin mentäessä olin jo edellä. Hieno ja reilu vääntö joka oli ehdottomasti kisapäiväni kohokohta!
2. A-finaali.
Auto #10 tuntui omaan käteen aivan kauhealta. Lipsui ja puski eikä tuntunut tehoakaan olevan. Tällä kertaa oli siis helppo ajella rauhassa itsekseen kun vauhtiakaan ei ollut. Sinäänsä se saattoi olla myös siunaus sillä kaiken sekasorron keskellä onnistuin kiertämään kolarit ja vielä penaltyjen iskiessä tuloksena uskomaton kolmas sija. En todellakaan olisi uskonut ennen kilpailua.
Oli sen verran loistava startti kaudelle, että innolla odotellaan jo seuraavia skaboja!
AA:
Aika-ajoissa oli haastavaa löytää ajorytmiä ja oikeanlaista fiilistä, mutta yksittäisiä valonpilkahduksia nähtiin ja lopulta olin erittäin tyytyväinen A-finaaliin riittävään aikaan. Tässä kohtaa oltiin jo menty yli odotusten. Auton osalta oli vaikea sanoa mitään varsinaisen vertailukohdan puuttuessa. Yleisesti auto #9 tuntui hyvältä.
1. A-finaali:
Kilpailuun lähdettiin viimeiseltä paikalta ja tarkoituksena ajaa puhtaasti ja koittaa pysyä lähellä edellä ajavia. Auto #5 tuntui omaan käteen hyvältä ja pieneksi yllätyksekseni pysyin aivan Jatenskin ja 4stroken perässä kiinni. Ohituspaikkojen ollessa vähissä ei oikein muuta pystynyt tekemään kuin kyttäämään edelläajavien virheitä. Jatenskin ajolinjoja seuratessa huomasin hänen hakevan leveällä linjalla ensimmäiseen neulansilmään, joten päätin yhdellä kierroksella yrittää hieman optimistista, riskialtistakin ohitusta siihen. Ajattelin ettei kummallakaan ole oikein mitään menetettävää, sillä ajellaan kuitenkin joukon viimeisimpinä ja tarvittaessa päästäisin Jatenskin takaisin edelle, mikäli mutkassa sattuisi kolisemaan.
Ensimmäiseen mutkaan tultaessa valitsin hieman tiukemman linjan Jatenskiin verrattuna ja ennen ensimmäistä neulansilmää olin aivan kiinni hänessä. Jatenski haki tuttuun tapaan leveää linjaa neulansilmään, jolloin sukelsin autollani sisälle. Jate ei tätä huomannut vaan käänsi sisään, jolloin automme kolahtivat. Hattu kourassa päästin hänet jatkamaan edelläni ja kilpailun viimeiset pari kierrosta ajeltiin joukon jatkeena ja aika ei aivan riittänyt A-finaaliin.
2. B-finaali:
Auto #3 tuntui heti omaan käteen hyvältä. Terävä ohjaustuntuma ja ei valittamista muuten. Kisan tavoitteena oli ajella puhdas ja rauhallinen suoritus, mutta heti huomattuani pystyvän painostaa 4strokea kilpailuvietti iski päälle. Alkoi ajolinjojen analysointi ja mahdollisten ohituspaikkojen punnitseminen. Edellisestä kisasta oppineena tiesin valita paikkani paremmin. Kisan edetessä 4Strokella alkoi tulla ajovirheitä ja pieniä lipsumisia, joten oikeastaan odottelin vaan sopivaa paikkaa missä pääsisin iskemään. Pitkässä vasurissa huomasin perän karkaavan häneltä ja iskin seuraavassa neulansilmässä rinnalle. 4Stroke jätti minulle reilusti tilaa ja lähdettiin mutkasta rinta rinnan ulos, mulla oli kuitenkin hieman parempi vauhti mutkan ulostulossa, joten shikaaniin mentäessä olin jo edellä. Hieno ja reilu vääntö joka oli ehdottomasti kisapäiväni kohokohta!
2. A-finaali.
Auto #10 tuntui omaan käteen aivan kauhealta. Lipsui ja puski eikä tuntunut tehoakaan olevan. Tällä kertaa oli siis helppo ajella rauhassa itsekseen kun vauhtiakaan ei ollut. Sinäänsä se saattoi olla myös siunaus sillä kaiken sekasorron keskellä onnistuin kiertämään kolarit ja vielä penaltyjen iskiessä tuloksena uskomaton kolmas sija. En todellakaan olisi uskonut ennen kilpailua.
Oli sen verran loistava startti kaudelle, että innolla odotellaan jo seuraavia skaboja!