Tuloskysymys

  • Viestiketjun aloittaja VR
  • Aloituspäivämäärä

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Euroopassa otteluiden tulokset näytetään niin, että kotijoukkue on ensin. Siis, jos esimerkiksi Jokerit ja TPS pelaavat Hesassa, niin Jokereiden maalimäärä näytetään ensimmäisenä. Pohjois-Amerikassa taas vierasjoukkueen tulos (maalimäärä tms.) näytetään ensimmäisenä.

Tietääkö kukaan syytä siihen? :confused:
 

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
Jos vaikka New York Rangers pelaa Toronto Maple Leafsia vastaan Torontossa, niin matsi on silloin:

"NY Rangers in Toronto", tai "NY Rangers at AC Center, Toronto".

Eli ne ilmoittaa matsinsa kuka on kenenkin vieraana, kun Euroopassa taas ilmoitetaan kotijoukkue eli isäntä ensin...

Tuo se syy hyvin pitkälle on... :thumbup:

Hämäävää se on silloin kun tulos on esim suomalaisessa TVssä, aamun Tulosruudussa, niin ei tiedä onko se eurooppalaisittain vai pohjois-amerikkalaisittain... :(
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
No jos satunnaisia virheitä ei oteta huomioon, niin suomalaisessa mediassa, kuten Tulosruutu, kotijoukkue mainitaan aina ensin, ihan niinkuin täällä on tapana.

YLEn teksti-tv:ssä olen joskus huomannut että tulos ja maalintekijät ovat väärin päin, vaikka joukkueet olisivatkin "oikein päin".
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Niin, tarkoitan siis niitä esim.Tulosruudussa näkyviä pätkiä, joissa näkyy sitä Foxin tms. kuvaa. Niissähän se vierasjoukkueen maali-, kori- tai muu vastaava määrä näkyy ekana.

Eikä tämä minun maailmaani kaada, vaikkei se nyt selviäisikään. Olen vain joskus miettinyt, mikä siihen on loppujen lopuksi selityksenä. :confused:
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Me kun olemme tottuneet siihen, että kotijoukkue mainitaan ensin, tuntuu tuo järjestys hyvin helposti päivänselvältä eli että noin päinhän sen jo järkikin sanoo ja että eihän sitä nyt vierasjoukkuetta ensin ole mitään järkeä mainita. Yhdysvalloissa (ja muissa maissa, joissa on meidän kantilta katsottuna "järjenvastainen järjestys") voipi ihmiset tuumia asiasta hyvin helposti juuri päinvastaista. :)

Sekaannusta aiheuttaa välillä myös pelikellon "kulkusuunta". Eikös täälläkin ole ollut joskus ainakin kokeiluja, että pelikello raksutti alaspäin sekunteja.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Nopeahuoli sanoi:
No johan mä sen tossa jo sanoin... :rolleyes: :rolleyes:

OK, kiitos. En ollut varma miten tosissasi olit tuon vastauksen kanssa. Loogiseltahan toi tuntuu.
 

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
Olin ihan tosissani joo :D

Tollaihan ne kertoo jossain CNNlläkin noi matsit aina, juuri noin päin "Rangers was hosted by Maple Leafs" tai "Panthers enjoyed Pittsburg's hospitality...". Aina siis vieraileva joukkue ensin ;)
 
Ylös