Tuntemattomat crossarit Pekka Rantanen yms.

  • Viestiketjun aloittaja jjx
  • Aloituspäivämäärä

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
Minkä alan ukkoja oli nää Matti Alamäen varjoon jääneet hieman tuntemattomammat rallicross- kuskit kuten esim Pekka Rantanen? Oliko yrittäjiä tai toimitusjohtajia. Alla oli kuitenkin B-ryhmän Ford, eikä sellasta tyhjätaskut ostele. Sitten nämä muut kuten esim Pauli Silvennoinen, Manu Jokinen etc etc. Millä rahoilla ukot osteli B-ryhmäläiset alleen?
 

IntriguingMan

Matinkylän Mimmo Schiattarella
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3924
Sijainti
Salo
Se B-ryhmäläisten hinnannousu on tapahtunut vasta myöhemmin, 1987 ne ovat olleet vain kilpa-autoja joilla ei kv-ralleissa saa ajaa.
Vrt. 60-luvun muskeliautot, eivät ne 1974 energiakriisin jälkeen maksaneet yhtään mitään.

E: Mitä tulee noihin Metro-miehiin, eikös crossi-Metrot olleet clubman-mallia, eivät werks-autoja?
 
  • Like
Reaktiot: jjx

IntriguingMan

Matinkylän Mimmo Schiattarella
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3924
Sijainti
Salo
Rantanen itse valottaa asiaa vähäsen



Itse hain oman B-ryhmän Ford RS200:n keväällä 1987 Ford Motorsportilta Englannin Borehamista. Auto oli sikäli vielä entistäkin harvinaisempi, koska se oli ensimmäinen evolution-malli, jonka tehdas oli myynyt uutena. Ajoin tällä RS:llä rallicrossia ja rallisprintejä kuusi vuotta, minkä jälkeen sillä ei enää ajettu kilpaa.
.
.
.
Myin auton mielestäni silloin hyvään hintaan ja oikeaan aikaan, ja varsinkin, kun rahalle löytyi silloin tärkeä sijoituskohde. Nyttemmin B-ryhmän autojen hinnat ovat vähintään kaksinkertaistuneet. Olisiko kannattanut sittenkään myydä? Olen sitä jokusen kerran miettinyt. No, nyt sitä on enää turha miettiä, mutta ehkä kesähuvila on sittenkin leppoisempi sijoitus kuin kilpa-auton säilyttäminen tallissa.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4666
Sijainti
Event horizon
Jokisen ja Silvennoisen Metrot oli sentään omia, samoin kuin Rantasen RS200:n. Alamäen Peugeot sen sijaan oli Peugeot-Total Motorsportin omistuksessa ja vain vuokralla Alamäellä. Myös auton käyttöehdot olivat kohtuullisen kireät ja HmTT:n mukaan Alamäen rysäytettyä Pösön kuusen kylkeen jossain rallisprintissä olivat ranskalaiset jokseenkin hiilenä. Ettei peräti olisi Alamäen ajelut loppuneet autolla siihen. Joka tapauksessa lupaa ko. sprintin ajamiseen ei oltu Ranskan päästä annettu eikä kyselty.
 

IntriguingMan

Matinkylän Mimmo Schiattarella
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3924
Sijainti
Salo
Tuli näistä Alamäen muinaisista Porscheista mieleen, mitähän vuosimallia nuo mahtoivat olla? Vaikkei sillä kauheasti merkitystä tainnut olla.
Hevosmiesten tietotoimisto sanoi, että EM-kultaa ajaneet autot olisivat runkonumeroltaan 60-luvulle jäljitettävissä ja halvempaa 912-mallia.
Tiedä häntä, kun ei siviiliauton puskureita eikä etulokasuojia ollut, niistä sen näkisi koska "kumihuuli"-puskurit tulivat 1974.

Tosin mitä tulee siviili-Porscheihin, aika moni 60-lukuinen on modernisoitu noilla huulipuskureilla ja pilaamattomia on liikenteessä suhteellisen vähän.
 
Ylös