Tunturi

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mikkonen taistelee sitkeästi ylivoimaiselle autolla ajavaa Kostia vastaan.

N-ryhmässä Salon ja Hännisen vauhti todella huimaa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ihmeen hienosti on Lapin lumessa törkännyt myös kreikkalainen Papadimitrou.

Järjestäjien oman sivun tulospalvelu on hieman vaiheessa, nyt on eilisen pätkistä saatu kolmen tulokset valmiiksi. EKt 4-6 vielä puuttuu.

Nyt olis ollu hieno päästä pohjoiseen katsomaan, tänään aamun ekana pätkänä ajelevat Kielijuppon ja Heinuvaaran maisemissa. Siellä sitä tuli joskus neljännesvuosisata sitten itsekin ajeltua inttiaikana keväisen tykistöleirin aikana. Vauhti tosin oli merkittävästi hitaampaa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Lauantain kaks ekaa pätkää ajettu, tulospalvelu saatu toimimaan ja hanki on tainnut houkutella, kreikkalaisen lisäksi JJ ja Häkä ulkoilleet huolellisemmin joskin yhä jatkaen.

Latvalalla taitaa olla kiire jonnekin, semi-historic Corollalla komeat pohjat.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
On tosiaan Latvala tullut karmeeta kyytiä museo-autolla. Ottanut paljon aikaa pois sekä Mikkoselta että Kostilta. Kostin modernin Fordin pitäisi olla autona aivan eri kaliiberia kuin vanha Toyota. Uskomatonta.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
N-ryhmän voittokamppailu on todellinen spektaakkeli. Salo ja Hänninen ovat ihan omilla lukemillaan. Ero kolmoseen Ketomäkeen on Hännisestä laskettuna 1.31. Ja Ketomäki ei ole mikään suhailija, vaan viime vuoden Ruotsin mm-rallin N-ryhmän voittaja. N-ryhmän tasosta saa jotain viitettä katsomalla myös Jouni Ampujan vauhtia. Ampujalla ei ole asiaa edes top-kolmoseen, vaikka viime vuonna ajoi wrc-kisoissa kärjen tasolla koko ajan. Eiköhän Jouni vielä kauden mittaan paranna, mutta tuskinpa pääsee lähellekään Hännistä tai Saloa.

Aamulla Salo onnistui kasvattamaan johtonsa 20 sekuntiin, mutta viimeinen pätkä näyttää menneen heikosti. Toivottavasti ei teknisiä ongelmia. Ero Hänniseen 16 sekuntia.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Onkohan J-M hilpaissut metsähallituksen puolelle, kun aikaa ei näy..
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
On tuo Mikkonen kyllä aika peto raliauton ratissa. Nuoremmat eivät oikein mahda. :) Mies kerkesi vielä morjestella katsojille Motor Forumin koosteessa. :D Onkos Jarmo ajanut joskus WRC-tasolla?
Kostista tulee mieleen Marcus, ikinä ei kulje tarpeeksi hyvin. Tietysti ei sitä pidä ollakkaan omiin suorituksiin liian tyytyväinen ettei nouse hattuun.
Sohlberg taitaa olla jo menneen talven lumia, ei miehestä taida kehittyä kunnon ratinvääntäjää...

Oli tuo MTV3:n kooste ihan siedettävän hyvä. Näytettiin ajamista eikä mitään "rantabukevardeja-porttilan-kasvoilla" yms. :thumbup:
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Valde sanoi:
On tosiaan Latvala tullut karmeeta kyytiä museo-autolla. Ottanut paljon aikaa pois sekä Mikkoselta että Kostilta. Kostin modernin Fordin pitäisi olla autona aivan eri kaliiberia kuin vanha Toyota. Uskomatonta.
Ei ne autot itsestään liiku, vielä on kuskillakin vaikutus nopeuteen. ;)
Mikkosen meno oli kyllä hienoa, mutta myös Välimäki ajoi tosi hyvin. Vanhalla Evo 6:lla piti Saloa ja Hännistä takanaan. Noiden kahden meno Ännässä oli ihan omaa luokkaansa, muilla enemmän tai vähemmän nostelua ja pumppausta.
Noo Tunturi on oma lukunsa, voimasuhteet voi vielä muuttua.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jesper sanoi:
Ei ne autot itsestään liiku, vielä on kuskillakin vaikutus nopeuteen. ;)
Mikkosen meno oli kyllä hienoa, mutta myös Välimäki ajoi tosi hyvin. Vanhalla Evo 6:lla piti Saloa ja Hännistä takanaan. Noiden kahden meno Ännässä oli ihan omaa luokkaansa, muilla enemmän tai vähemmän nostelua ja pumppausta.
Noo Tunturi on oma lukunsa, voimasuhteet voi vielä muuttua.
Välimäen N+ autossa tosin oli tehot huomattavasti lähempänä wrc-autoja. 60-90 heppaa enemmän N:läisiin verrattuna. Se enemmän kuin kompsensoi evo6:sen ajo-ominaisuudet. Olisi ollut hauska nähdä Jussi ihan oikean N-auton ratissa, niin olisi voinut mitata vauhtiaan Saloon ja Hänniseen.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Taas tullaan siihen, että ei ne tehot vie autoa mihinkään ellei kaasua pidä pohjassa! Tämä näkyi mm. Sohlbergin ajossa.
Ja kyllä näytti aika moni olevan liikkeellä varmistelu taktiikalla, eli hakemassa vain varmoja pisteitä.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2372
Valde sanoi:
Välimäen N+ autossa tosin oli tehot huomattavasti lähempänä wrc-autoja. 60-90 heppaa enemmän N:läisiin verrattuna. Se enemmän kuin kompsensoi evo6:sen ajo-ominaisuudet. Olisi ollut hauska nähdä Jussi ihan oikean N-auton ratissa, niin olisi voinut mitata vauhtiaan Saloon ja Hänniseen.
Oliko tuo Välimäen auto vain tuollainen N+, ettei kyseessä olisi ollut ihan A-ryhmäläinen? Siis samanmoinen / kenties sama autokin kuin Kuistilalla oli tässä jokunen vuosi takaperin?
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Ambomaan Mambo sanoi:
Oliko tuo Välimäen auto vain tuollainen N+, ettei kyseessä olisi ollut ihan A-ryhmäläinen? Siis samanmoinen / kenties sama autokin kuin Kuistilalla oli tässä jokunen vuosi takaperin?
Mikkosen ex-Vihavainen N+. Eikä näyttänyt eikä kuulostanut mitenkään normaalia kummemmalta.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Valde sanoi:
N-ryhmän tasosta saa jotain viitettä katsomalla myös Jouni Ampujan vauhtia. Ampujalla ei ole asiaa edes top-kolmoseen, vaikka viime vuonna ajoi wrc-kisoissa kärjen tasolla koko ajan. Eiköhän Jouni vielä kauden mittaan paranna, mutta tuskinpa pääsee lähellekään Hännistä tai Saloa.
Eipä taida Jounin ronski ajotyyli sopia parhaiten ännäläisen tuomiseen...eiköhän kulmat pyöristy kauden mittaan ja vauhti parane... :thumbup:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jesper sanoi:
Mikkosen ex-Vihavainen N+. Eikä näyttänyt eikä kuulostanut mitenkään normaalia kummemmalta.
Ralli.netissä joku mainitsi, että tehoja kuitenkin löytyisi 345 heppaa.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Tunturi-06 lusittuna!

Reitti oli kokenut pieniä uudistuksia, osa niistä toimivia, osa ei. Eniten harmitti Siika-Kämän muutos. Perjantai-illan klassikosta tuli laakista "Sika-Kämä" pätkän loppuosuuden kunnosta johtuen. Tunturiin kuuluu olennaisena osana ei niin hyväkuntoista pätkää, mihin ollaan normaalisti totuttu, mutta wanha pätkä oli toimivampi.

Kielijuppo (tai Kielijuoppo, kuten nuotituksessa se uudelleen nimettiin...) oli hyvä pätkä. Muutama huima kanttipaikka, jotka valitettavasti jäivät meiltä kokematta, kun Hondasta loppuivat vaihteet perjantai-iltana, kirjaimellisesti. Jos katsoo pätkä-aikoja, ei heti uskoisi, että Lindroosin Joonas kaatoi ko.pätkällä! Kovavauhtisesta vasurista sisäpenkasta nurin, liukui katollaan tietä pitkin, tökkäsi penkaan kääntyen pyörilleen ja edelleen vauhdissa kakkonen tupaan ja matka jatkui! Ek:n viides, 12s pohjista 14 kilometrin pätkällä!!! Ei lopu kantti!!

Molemmat n-ryhmät tarjosivat TODELLA huimaa vääntöä, jotka helposti jäävät suurelta yleisöltä huomaamatta. Mutta tää on niin tätä.
 
Ylös