Turha asia?

Ei millään pahalla, mutta F1-Forumin uutispalvelu... ainakin eilen, tarkemmin sanottuna aika-ajojen suhteen.

Nimittäin eilen olin kaverin talkoissa, ja aika-ajot jäi näkemättä. Kun pääsin kotiin, niin ajattelinpa että F1-Forumin etusivulla on taatusti uutisoitu aika-ajojen tapahtumista, mutta eipä siellä ollut minkäänlaista uutista asiasta, edes tuloksia.

Juuri tämäntapaisia tapauksia vartenhan tuon voisi kuvitella olevan - kyllähän "kaikki" katsoo tv:stä nuo, että siinä mielessä turha kirjoitaa mitään tiivistelmää tv-ruudusta näkemästään.

Mutta sitten taas voisi keskittyä kommentoimaan ja huomioimaan asioita, mahdollisesti jotain mitä maikkariin tiimi ei ole hoksannut jne. - asiantuntemusta se tietysti vaatii. Ja sitten toki niitä varten, kuten minä eilen, jotka eivät television ääreen päässeet.

Kyllähän minä sitten teksti-tv:stä näin ne tulokset, eli tässä nimenomaisessa tapauksessa erä meni MTV3:lle 1-0.

Vapaista harjoituksista on kyllä tiedotettu viimeistä yksityiskohtaa myöten, mutta sitten aika-ajot jätetty kokonaan pois. Onko tuossa jokin järki tai logiikka?

Ei mulla muuta, eilen vaan iski hetkellinen ärsytys asian johdosta ja oli pakko purkautua.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Noh vapaaehtoisvoimin tehtäessä ei kaikkea voi vaatia, on uutistoimittajillakin oikeus vapaa-aikaan. Yleensä aika-ajoista ja kisoista on raportoitu Bobakin tai RK62:n tai muiden F1-toimittajien toimesta nopeasti ja varsin mallikkaasti, joten ihmettelen kyllä, miksi siitä ainoasta kerrasta, jolloin aika-ajoraportti on myöhässä, pitää tulla valittamaan.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Hmm..

Aika-ajot ajettiin myöhään lauantai-iltana ja uutista ei siis ole käsillä välittömästi su-aamuna. Käsittämätöntä... Raippaa sietäis antaa.

Tuo uutisen myöhästyminen johtuu kyllä täysin tuosta aika-ajon ajankohdasta. Aikaisemmin ovat uutiset aina tulleet ajallaan, noh kai sitä tuostakin pystyy sitten kitisemään.

Koska tää oli melkeinpä se ainoa kerta, kun olisin tarvinnut F1-Forumin uutisia, niin niitäpä ei olekaan.

Jatkossa en varmaankaan enää ajattele, että menenpä katsomaan olisiko F1-Forumin uutistoimitus sattunut uutisoimaan asiasta - vai menenkö suoraan jonnekin muualle josta voin olla varma että etsimäni tieto löytyy!

No, ymmärrän kyllä, olihan tämän viestin kirjoittaja MINÄ, jolle ei tarvii vastata asiallisesti, ihan pelkkää kitinäähän tämä oli ja täysin asiatonta sekä aiheetonta.

Toisaalta joku toinen vois ajatella, että jos ei hommia hoida kunnolla ja ajallaan niin saattaa sitä negatiivista palautettakin tulla.

Onneksi en ole F1-Forumin uutisten varassa tässä asiassa. Keskustelupalsta on kyllä Suomen paras.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Dominic sanoi:
Yhdyn tähän.

Tuossa kun itse huomasin, että ei ihan tavanomaisen nopealla tahdilla uutista ollut tullut, niin mietin, että noinkohan joku alkaa jupisemaan ja noinhan siinä sitten kävi.

Hätähousuille linkki: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/. Sieltä näkee myös lehdistötilaisuuksien suomennokset sekä pääsee lukemaan Erkki Mustakarin artikkeleita, mukana myös F1-spekulaattori.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jakopään hihna sanoi:
Ei millään pahalla, mutta F1-Forumin uutispalvelu... ainakin eilen, tarkemmin sanottuna aika-ajojen suhteen.

Nimittäin eilen olin kaverin talkoissa, ja aika-ajot jäi näkemättä. Kun pääsin kotiin, niin ajattelinpa että F1-Forumin etusivulla on taatusti uutisoitu aika-ajojen tapahtumista, mutta eipä siellä ollut minkäänlaista uutista asiasta, edes tuloksia.

Juuri tämäntapaisia tapauksia vartenhan tuon voisi kuvitella olevan - kyllähän "kaikki" katsoo tv:stä nuo, että siinä mielessä turha kirjoitaa mitään tiivistelmää tv-ruudusta näkemästään.

Mutta sitten taas voisi keskittyä kommentoimaan ja huomioimaan asioita, mahdollisesti jotain mitä maikkariin tiimi ei ole hoksannut jne. - asiantuntemusta se tietysti vaatii. Ja sitten toki niitä varten, kuten minä eilen, jotka eivät television ääreen päässeet.

Kyllähän minä sitten teksti-tv:stä näin ne tulokset, eli tässä nimenomaisessa tapauksessa erä meni MTV3:lle 1-0.

Vapaista harjoituksista on kyllä tiedotettu viimeistä yksityiskohtaa myöten, mutta sitten aika-ajot jätetty kokonaan pois. Onko tuossa jokin järki tai logiikka?

Ei mulla muuta, eilen vaan iski hetkellinen ärsytys asian johdosta ja oli pakko purkautua.
Niin kyllähän tuota palautettaa saa antaa, eikä tämä nyt ihan asiatonta ollut. Tällä kertaa syy oli käsittääkseni puhtaasti tekninen, eli kun netti ei toimi niin paha noita on päivittää. Normaalisti olisin itse värkännyt jotain tuon huomatessani, mutta valitettavasti aikani on väliaikaisesti erittäin rajallista, enkä kerennyt tähän iltasella paneutumaan. Sinällään huvittavaa, että alkukauden kisoista nuo jutut on tehty erittäinkin säntillisesti tähän asti, ja nyt kun yksi uutinen jää puuttumaan, on se sitten jollekin tarpeen. Pääsääntöisesti nuo päivitetään kyllä tunnin-parin sisällä, tosin Bahrainin kilpailuraportti taisi venyä peräti maanantaihin.

Kun tätä hommaa vapaaehtoispohjalta tehdään, niin valitettavasti tuollaisilta lapsuksilta ei voi ihan täysin välttyä. Idea on kyllä ollut se, että joka kilpailusta raportoidaan kaikki sessiot heti tuoreeltaan samaten kuin että jokaisesta kilpailusta tulee ennakko ja yksityiskohtainen kisaraportti (tänä viikonloppuna jälkimmäistä ei tosin ainakaan minun toimestani tule yllä kerrotusta syystä). Lisäksi systeemi ei ole ehkä ihan maailman nopein päivitettävä, mutta yleensä ehdimme kyllä jokseenkin ajallaan ja pyrimme myös juuri penäämiisi Maikkarilta huomaamatta jääneiden asioiden poimimiseen. Ymmärrän kyllä mielipahasi, tosin onneksi kukaan ei uutisoinnin suhteen täysin foorumin varassa ole. Mutta edelleen, ihan tottahan tuo on sikäli, että turha tuollaista on ylläpitää jos sitä jatkuvasti päivitetään miten sattuu.

- edit - Bobakki ehti väliin.

Kiitän asiallisesta vastaukseta, tämä valaisi asiaa!

Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Bobakki sanoi:
...ollaan me muuten joskus nopeitakin, Le Mansin 24 h loppui 17:00, uutinen esillä 17:03.
Heh, aattelinpa että kun on viimeinen varsinainen uutinen ennen pientä breikkiä uutisoinnista, niin tehdään sit "hyvin". Sisällön puolesta en niin tiedä, mut olipahan ainakin nopeasti esillä.

Viimeksi muokattu:

Hanu

Ulkomaan epeli
Sijainti
Neu Wulmstorf
Jakopään hihna sanoi:

:mad_old: Näin kuumilla ilmoilla on tarpeen tarkistaa jakopään hihnan kireys normaalia useammin:jaska:

Toinen loistava vaihtoehto on uudelleenkartoittaa talkootöitten kohde ja määrä!

Ihan oikeesti, kiitoksia kaikille niille jotka uhraavat aikaansa tämän loistavan sivuston eteen jakaen suurta asiantuntemustaan sekä kuumia tunteita meille kaikille luettavaksi ja nautittavaksi(oho kun tuli hieno lause) !

Petri Piira

Olivier Gavetta
Mukava se on välil kuulla kiitoksiakin.

Talkoohengessä uutisia tosiaan kirjoitetaan, eikä meitä liikaa ole tällä hetkellä, aina pari uutta kasvoa mukaan mahtuisi.

Välillä joutuu uutiset tekemään aika nopeasti, välillä on taas aikaa hioa tekstiä vaikka kuinka paljon ja joskus taas jää kokonaan tekemättä. Sille nyt ei oikein mahda mitään.