Turkin MM-ralli 2019

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Totta. Ehkä oikeampi määritelmä Mikkelsenin kohdalla Turkin osalta olisi, että vauhti alkaa realisoitumaan tuloksina otollisella hetkellä.
Huomatkaa myös, että Mikkelsen on MM-pisteissä nyt neljäntenä, vaikka on jättänyt kaksi kisaa väliin. Takana kokonaiset kaudet ajanut suomalaiskolmikko ja muuten vaan parhaassa autossa istuva Meeke.
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
868
Hyvä pointti! Mikkelsen on kyllä nostanut profiiliaan taas aika paljon tällä kaudella, katsoi asiaa miten päin tahansa. Sekä Mikkelsen, että Sordo ovat aikalailla tehneet sitä ihanteellista kakkoskuljettajan työtä. Etenkin Sordosta on tullut vähän huomaamatta jopa yksi omista suosikkikuskeista. Ihailtavan eleetöntä suoritusvarmuutta. Pistetilanteesta huolimatta Best of the Rest titteli täytyy kuitenkin antaa Elfyn Evansille ehdottomasti. Loukkaantumiseen asti hieno kausi ja huima tasonnosto surkeasta 2018 kaudesta. Ja Elfynin naamaonboardeja on jo kovasti ikävä kun mies painaa hullunkiilto silmissä menemään. Olisi melkoinen oikeusmurha jos Elfynille ei löytyisi tallipaikkaa ensi kaudeksi. Suninen johtaa vain viidellä pisteellä, vaikka ajanut kolme kisaa enemmän.

Itsekin kieltämättä toivon kovasti Ogierin mestaruutta, mutta Tänak on edelleen realistisesti ajatellen ylivoimainen suosikki. Nopein mies yhdistettynä nopeimpaan autoon ja 17 pisteen keula on kuitenkin aika hyvä lähtöasetelma kolmeen päätöskisaan. Tänak voi ottaa helposti yhden täyskatastrofinkin vielä, mutta jos voittaa kuitenkin toiset kaksi rallia niin mestaruus on siinä. Ogierilla saati Neuvillella ei oikein ole enää jämäpistekisoihin varaa, kaiken pitää toimia. Toki se faktori täytyy ottaa huomioon, että joka ralliin lähtiessä todennäkösyydet on suunnilleen 50-50, että Tänak voittaa vs. Toyota jättää jossain kohtaa Tänakin tielle. Vaikka Citroenia on parjattu paljon niin luotettavuuden puolesta auto on sentään ollut melkoinen tankki. Voitot Meksikosta ja Turkista eivät ole mitään sattumaa senkään puolesta. Hyundai osuu luotettavuusakselilla jonnekin Citikan ja Toyotan välimaastoon. Aika paljon loppupeleissä Hyundaikin heittänyt pisteitä menemään teknisiin vikoihin.

Ogierin 2018 mestaruus oli jo taikatemppu sinällään, mutta jos Ogier vielä jotenkin onnistuu viemään mestaruuden tälläkin kaudella niin sitten puhuttaisiin jo melkein kaikkien aikojen taikatempusta. Se tietäisi myös seitsemää mestaruutta kolmella eri autonvalmistajalla ja Ogier voisi sen myötä hyvin lopettaa vaikka heti tämän kauden päätteeksi ja olisi silti vähintään samalla viivalla Loebin kanssa, kun aloitetaan taas turha mietiskely kuka olikaan kaikkien aikojen paras.

Kolmas kausi muuten putkeen kun Ogier, Tänak ja Neuville valtaavat mitalisijat MM-sarjassa ja kolmas kerta MM-sarjan historiassa kun tällainen pyhä kolminaisuus pääsee muodostumaan. Sainz-Kankkunen-Auriol 1990-1992 ja Sainz-Mäkinen-McRae 1996-1998 vastaavat dynastiat. Mutta neljää kautta putkeen ei ole vielä koskaan samat kolme kuljettajaa hallinneet. Tuo tilasto on muuten kanssa hyvä muistutus Carlos Sainzin suuruudesta, jos se nyt joltain oli päässyt unohtumaan. Mies oli 11 kertaa MM-mitaleilla! :eek:
Vertailun vuoksi Loebillä 10 ja Ogierin saldo tulee tämän kauden jälkeen olemaan 8 MM-mitalia.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5222
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tuo tilasto on muuten kanssa hyvä muistutus Carlos Sainzin suuruudesta, jos se nyt joltain oli päässyt unohtumaan. Mies oli 11 kertaa MM-mitaleilla! :eek:
...vaikka heitti yhden ns. prime-vuosistaan täysin hukkaan museo-Lancian kanssa.

Btw, jos kuljettajien MM-sarja olisi alkanut 10 vuotta aiemmin niin Mikkola olisi ollut mitalisijoilla varmaankin sen 15 kertaa. Mutta se on jo toisen tarinan aihe se.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5222
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Hyvä pointti! Mikkelsen on kyllä nostanut profiiliaan taas aika paljon tällä kaudella, katsoi asiaa miten päin tahansa. Sekä Mikkelsen, että Sordo ovat aikalailla tehneet sitä ihanteellista kakkoskuljettajan työtä. Etenkin Sordosta on tullut vähän huomaamatta jopa yksi omista suosikkikuskeista. Ihailtavan eleetöntä suoritusvarmuutta. Pistetilanteesta huolimatta Best of the Rest titteli täytyy kuitenkin antaa Elfyn Evansille ehdottomasti. Loukkaantumiseen asti hieno kausi ja huima tasonnosto surkeasta 2018 kaudesta. Ja Elfynin naamaonboardeja on jo kovasti ikävä kun mies painaa hullunkiilto silmissä menemään. Olisi melkoinen oikeusmurha jos Elfynille ei löytyisi tallipaikkaa ensi kaudeksi. Suninen johtaa vain viidellä pisteellä, vaikka ajanut kolme kisaa enemmän.
Jos termistöä hakee muualta, niin Mikkelsen on juuri "the guy we love to hate". Nelossija kertoo kuitenkin vastaansanomattomasti, minkä tason ammattilaisesta on kyse. Sordo ei pääse meikäläisen suosikkirankingissa kovin korkealle (en tosin tiedä kuinka pahoillaan Dani on tästä). Vähän on alkanut tökkimään se "en halua ajaa täyttä sarjaa" mentaliteetti. Loeb saa sen anteeksi koska on Loeb, mutta tavallisen kuolevaisen kohdalla moinen osa-aikaeläke kuulostaa hieman koppavalta.

Jännä nähdä mitä Evansille käy. Loukkaantuminen tuli pahaan saumaan, ja kuten on nähty, urheilumaailmassa muisti on monesti kovin lyhyt. Tietämättä mitä ensi kaudesta on sovittu, voisi veikata Evansilla olevan loppukauden kolmessa kisassa jonkinmoiset paineet todistaa jälleen kerran tarpeellisuutensa. Pakkolepo ajohommista ei varmaan kyllä auta asiaa. Toivottavasti mies saa ruosteen karisteltua pois heti Walesin shakedownissa.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
. Sordo ei pääse meikäläisen suosikkirankingissa kovin korkealle (en tosin tiedä kuinka pahoillaan Dani on tästä). .
Kannattaa olla tarkkana, mitä sanoo. Sordokin lähes varmasti lukee tätä foorumia google kääntäjän kanssa ja on ehkä jo suuttunut sinulle. :)
Uskoisin, että muutkin MM-sarjan kuljettajat, kuin myös tallipäällikötkin ottavat täältä hyviä vinkkejä esim. sopimusneuvotteluja ajatellen. He luottavat meidän kaikkien forumistien näkemyksiin todennäköisesti enemmän kuin omiinsa.
 
Ylös