Komp. Ei edes mielessä, että sinne lähtisi.Turkki ollut mulla jo pitkään ns. mustalla listalla matkustusmaiden suhteen.
Komp. Ei edes mielessä, että sinne lähtisi.Turkki ollut mulla jo pitkään ns. mustalla listalla matkustusmaiden suhteen.
En edes keksi elämänaluetta, jossa olisin elänyt muodinmukaisesti, siis "oikein".Matkailu on nykyään niin muodikasta, että yksinkertaisesti väärin eletty.
Jok'ikiseltä tuolla käyneeltä olen kuullut että kerta riitti. Nythän sieltä on muutenkin turismi kadonnut.Tuniksia.
Olet käynyt armeijan ja tupakoinut. Se on monen mielestä jo paljon oikein.En edes keksi elämänaluetta, jossa olisin elänyt muodinmukaisesti, siis "oikein".
Rinkeby unohtui tosiaan mainita. Aika hiljaista siellä oli maanantaiaamupäivänä.Itse olen käynyt muslimialueista vain Reunatiellä. Hienoa 60-luvun neukkukuutiomaisemaa.
Kerran bussissa salakuuntelin yhtä vanhempaa rouvaa joka selitti jo vuosia viettäneensä talvisin useamman kuukauden Tunisiassa siellä jossain sisämaassa. Hianoo kuulemma on eikä muut turistit riesana. Hevosella ratsastelee siellä ja kaikkee. Veikkaan, että "hevonen" oli hienostunut nimitys isolle kyrvälle. Mutjoo, muutama vuosi jo tuosta, ois mielenkiintoista tietää matkaileeko siellä nykyään.Jok'ikiseltä tuolla käyneeltä olen kuullut että kerta riitti. Nythän sieltä on muutenkin turismi kadonnut.
Itse taas tykännyt käydä Venäjällä.Poliittiset ja uskonnolliset syyt ei matkakohdevalintaani vaikuta. Turkki ei oo kuitenkaan koskaan kiinnostanut ja muutenkin noita köyhempiä maita pyrin välttelemään.
Kieltämättä Moskova kiinnostaisi muakin. Ainoastaan Pietarissa oon käyny.Itse taas tykännyt käydä Venäjällä.
Itse haluaisin käydä Viipurissa, koska sukua on sieltä. Ja ihan kostox katsomassa kuinka entinen Suomen toiseksi suurin kaupunki ei ole enää suomalainen kaupunki, ja mitä se merkitsee käytännössä.Kieltämättä Moskova kiinnostaisi muakin. Ainoastaan Pietarissa oon käyny.
Pari kertaa sielä käyneenä voinen valaista sen tarkoittavan sitä, että kaupungin infralle ei ole tehty juurikaan mitään sen jälkeen kun suomalaiset pakkasivat tavaransa ja lähtivät.Itse haluaisin käydä Viipurissa, koska sukua on sieltä. Ja ihan kostox katsomassa kuinka entinen Suomen toiseksi suurin kaupunki ei ole enää suomalainen kaupunki, ja mitä se merkitsee käytännössä.
Noita paria suurkaupunkia en pidä köyhinä (vaikka tuloerot toki tolkuttoman isot).Kieltämättä Moskova kiinnostaisi muakin. Ainoastaan Pietarissa oon käyny.
Mul oli joskus Moskovassa Neuvostoaikana tulla elämäni kesä.Kieltämättä Moskova kiinnostaisi muakin. Ainoastaan Pietarissa oon käyny.
Islamilaisia maita ja alueita voi jatkossakin osua matkoille, esim. Malesia, Indonesia ja Zanzibar olleet hyviä, monipuolisia ja mielenkiintoisia. Mutta arabialaisuuteen yhdistettynä - EI! Jordaniassa tosin Petra ja Wadi Rum olivat käynnin arvoisia. Niissä suvaittiin myös epäislamilaisia arvoja ja Petrassa viihtyisässä paikallisten kristittyjen omistamassa kuppilassa sai ruoan ohessa hyvää jordianialaista olutta sekä viiniä.Itsellä nolla islamilaista maata käytynä, enkä näe tulevaisuudessakaan aietta lomailla sellaisessa.