Turvavyön käytämättömyyspölli

Miksi et kiinnitä turvavyötä?

• Äänestäjiä yhteensä
    20

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kuulin eilen radiosta jostakin tutkimuksesta, jossa tutkimukseen osallistuneet suomalaiset perustelivat turvavyön säännöllistä käyttämättä jättämistä aivan huikein argumentein.
Tyypillisesti turvavyön jättää kiinnittämättä liikenteessä 31–45 -vuotias mieshenkilö.

Laitan pölliin ne tutkimuksessa usein toistuneet selitykset jotka muistan. Käsittämätöntä! :jaska:

Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
En voi vastata, koska käytän aina turvavyötä. Ja kuulun vielä tuohon toikin alustuksessa mainittuun tyypilliseen ihmisryhmään.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
En vastaa. Käytän turvavyötä. Hähähä!

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
En voi vastata, koska käytän aina turvavyötä. Ja kuulun vielä tuohon toikin alustuksessa mainittuun tyypilliseen ihmisryhmään.
Sama täällä.

Ainoa peruste olla käyttämättä turvavyötä olisi mulla se, että olisin kyydissä (tai ajaisin) sellaisessa vanhassa museoautossa, jossa ei ole turvavyötä.

Ace17

Acenteella
Vittuillakseni vastasin kaikkiin kohtiin, vaikkei yhteenkään olisi ollut oikeasti aihetta.

Lunssila

Well-known member
Busseissa en käytä turvavyötä, mutta henkilöautoissa tulee käytettyä. Varmaan jäänyt tuo tapa siitä, että koulubussissa ei ennen ollutkaan edes turvavöitä. Ei tosin vieläkään kaikissa busseissa ole, mutta eipähän siltikään tule käytettyä vaikka olisi.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ainoa peruste olla käyttämättä turvavyötä olisi mulla se, että olisin kyydissä (tai ajaisin) sellaisessa vanhassa museoautossa, jossa ei ole turvavyötä.
Tästä tuli mieleen, että silloin on kyllä jäänyt käyttämättä kun takapenkille on survottu neljä, ja turvavöiden kiinni saaminen on näin ollen ollut käytänössä mahdotonta.

Knoukka

Well-known member
Käytän kaikilla matkoilla ja vaadin että kyytiläisetkin käyttävät.

Kantapään, tai pikemminkin otsa- ja nenäluun, kautta opittu. Ihan pikkupoikana oli enon kyydissä kun ysikutosella tultiin mummolaan ja otin pihatielle käännettäessä vyön irti kun halusin kuulla sen piipin. No enohan tömäytti kävelyvauhdissa siinä pihamutkassa hankeen, minä tuulilasiin, hana auki, silmäkulmat mustana ja pää kipeenä koko joulupyhän. :jaska:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Silloin harvoin kun jää käyttämättä on tilanne kaupungissa pyörimässä kaljatölkin kanssa auton takapenkillä. Näitä tilanteita on tosin nykyään ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. En vastaa polliin, käytän aina turvavyötä normaalisti matkusaessa, myös kaupungissa.

Mangelo

Well-known member
Joskus jää laittamatta, jos siirtää vaan autoa vähän. Jos autossa on kyytiläisiä, kaikki käyttää vyötä. Epämiellyttävää olla sellaisessa kyydissä, jossa joku ei käytä. Se on vaara myös muille.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Takapenkillä en käytä yleensä turvavyötä, koska se on epämukava ja hankala. En käsitä miten voi olla niin vaikeaa suunnitella turvavyö takapenkille sopivaks. Aina ahdistaa jostain suunnasta.
Jännä. Kaikissa autoissa joissa minä olen istunut, turvavyö on aivan samanlainen etu- ja takapenkeillä. Paitsi tietysti keskellä, mutta siinä joutuu istumaan niin harvoin että ne kerrat kyllä kärsii.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Aikoinaan yks naisopettaja kertoi turvavyön käyttämättömyydelleen syyksi sen kun oli kuullut, että joku on joskus jossain pelastunut jostain onnettomuustilanteesta siksi kun ei käyttänyt turvavyötä. Ei ole kovin vaikea todistaa tuota perustetta huonoksi.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Käytän lähes aina turvavyötä, poikkeuksena on muutaman kymmenen metrin siirtymät esimerkiksi, kun siirtää auton peräkärryn luo tai jotain muuta ihan pientä auton siirtoa.

Mangelo

Well-known member
Jännä. Kaikissa autoissa joissa minä olen istunut, turvavyö on aivan samanlainen etu- ja takapenkeillä. Paitsi tietysti keskellä, mutta siinä joutuu istumaan niin harvoin että ne kerrat kyllä kärsii.
Itse olen kokenut etupenkin turvavyöt epämukavemmiksi. Autosta riippuen hankaa kaulaa tai valuu pois olalta.