Turvavyön käytämättömyyspölli

Miksi et kiinnitä turvavyötä?

• Äänestäjiä yhteensä
    20

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ei tuota omaa biiliä ilman vöitä viittis edes ajaa, pitää helvetillistä köpeliä heti jos vauhti kasvaa yli 20 km/h:n ja jos jommaltakummalta etupenkillä istuvalta puuttuu vyö. Mieluusti deaktivoisin tuon toiminnon matkustajan penkiltä (tuota ei kuitenkaan pysty tekemään ilman turvavyön lukon purkua, mikä taas tietysti maksaa ihan riittävästi, jos sen teettää verstaalla), vittumaista kun alkaa tiukemmassa kurvissa "varoitussireeni" huutamaan vain sen vuoksi, että keskipaikoisovima painaa istuimella makavaa pientä laukkua sen verran penkkiä vasten, että sensori on sitä mieltä, että siinä istuu joku :doubtful:
Minulla koira on usein etupenkillä ja sireenit huutavat, kun ihmisturvavyö ei ole sillä käytössä. Olen estänyt ongelman laittamalla kartturin paikalle litteän ja kovahkon tiukkakankaisen tyynyn, joka suojaa penkkiä ja tasoittaa koiran painon niin, että sensori ei huomaa koiraa. :ahem:

Liikkeessä suositeltiin kartturin turvavyön kiinnittämistä, vaikka siinä ei istuisikaan ketään. Silloin ääniä ei tule. Minusta tuo tyynyhuijaus on kätevämpi.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Niksipirkkatyyppinen neuvo tohon hermoja kiristävään älämölöön on turvavöitä käyttämättömien kohdalla sellainen, että yksinajaessa voi koijata sireeniä laittamalla pelkääjän paikan vyön kuskin vyön vastakappaleeseen:wink: Ja elämä on taas heleppoo!:thumbup:
Tämä on aika jännä niksi henkilöltä, jonka mielestä omankin turvavyön käyttäminen on liian hankalaa... :idea:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Minulla koira on usein etupenkillä ja sireenit huutavat, kun ihmisturvavyö ei ole sillä käytössä. Olen estänyt ongelman laittamalla kartturin paikalle litteän ja kovahkon tiukkakankaisen tyynyn, joka suojaa penkkiä ja tasoittaa koiran painon niin, että sensori ei huomaa koiraa. :ahem:

Liikkeessä suositeltiin kartturin turvavyön kiinnittämistä, vaikka siinä ei istuisikaan ketään. Silloin ääniä ei tule. Minusta tuo tyynyhuijaus on kätevämpi.
Ehkä kaikkien simppelein keino olis ostaa semmonen pelkkä turvavyön kiinnitin (eli siis se metallinen osa, millä nimellä sitä nyt sitten virallisesti kutsutaankin). Tunget sen turvavyön lukkoon ja asia on sitä myöten selvä. Noita on tietääkseni myynnissä (ja autoromuttamaltohan noita sitten ainakin saa) eivätkä varmastikaan maksa maltaita.

Viimeksi muokattu:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ehkä kaikkien simppelein keino olis ostaa semmonen pelkkä turvavyön kiinnitin (eli siis se metallinen osa, millä nimellä sitä nyt sitten virallisesti kutsutaankin). Tunget sen turvavyön lukkoon ja asia on sitä myöten selvä. Noita on tietääkseni mynynissä (ja autoromuttamaltohan noita sitten ainakin saa) eivätkä varmastikaan maksa maltaita.
... ja ehkä jopa ihan käyttämättömiä yhä enemmän!

Ei huono vinkki.

Mangelo

Well-known member
Eivätkö polliisit usko kun Vehviläiset ja co. hyysää? :eek:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Allaolevan uutisen johdattelemana kysynkin, että onko poliisilla turvavyönkäyttöpakko?

Vastasin polliin poliisien puolesta.
Poliisilla ja esim. postinjakajillakin on laillinen oikeus olla käyttämättä turvavöitä silloin kun työtilanne sitä vaatii. Mutta jos poliisi esimerkiksi ajaa moottoritietä pitkin hälypaikalle, olisi tuon ajomatkan aikana käytettävä turvavöitä. Ne toki voi ottaa pois sitten lähempänä hälyä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mutta jos poliisi esimerkiksi ajaa moottoritietä pitkin hälypaikalle, olisi tuon ajomatkan aikana käytettävä turvavöitä. Ne toki voi ottaa pois sitten lähempänä hälyä.
Harvemmin kai partiokaveri kirjoittaa rikesakon toiselle poliisille turvavyön käyttämättömyydestä.

Mickey

Well-known member
Tähän pölliin voi onneksi jättää hyvällä omallatunnolla vastaamatta.
Melko hyvällä omalla tunnolla... sillon kun olen siirtämässä autoa 1-2km, saattaa vyö jäädä kiinnittämättä, muuten aina kiinnitettynä. :)

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Voin rehellisesti sanoa, että mulla ei ole aina turvavyö kiinnitettynä. Hieman helpottaa autosta nousua, kun turvavyön avaa ennen kuin yrittää ulos.

Mickey

Well-known member
Voin rehellisesti sanoa, että mulla ei ole aina turvavyö kiinnitettynä. Hieman helpottaa autosta nousua, kun turvavyön avaa ennen kuin yrittää ulos.
tämä sallittaneen.. :doubtful:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Henkilöautolla ajaessa tulee käytetty, Rekalla kun liikenteessä niin ei vaan jostain syystä koskaan tule pidettyä turvavyötä vaikka mielessä on käynytkin.

Ria

Jäässä
En jätä turvavyötä käyttämättä, mutta saatan vetää sen olalla kulkevan osan kainalon alta välillä, mitä ei tietenkään sitäkään suositella. Ja nyt tästä jäi tietenkin pois selitys kyseiselle toiminnalle. Se vaan hankaa kaulaa sen verran ärsyttävästi, ettei sitä osaa olla nykimättä tai tunkematta sinne käden alle. Tämä tietenkin vaan matkustaessa ja toi ongelma tuntuu muutenkin olevan lähinnä takapenkillä.

Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Käytän aina, paitsi peruuttaessa. (Lienee psyykkinen vamma...)

Kuskina huomauttelen kyytiläisille jos vyö ei ole kiinni. Muutamaan otteeseen olen takapenkkiläiset komentanut laittamaan vyön kiinni.

T.K

Sähkö-ukkeli
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Turvavyötä oon aina käyttäny, myös kuorma-atoissa, toki eihän niissä vöitä ole kuin uusimmissa.