TV

Coolman

Well-known member
Liittynyt
28.7.2001
Viestit
121
Sijainti
Southern Sweden
Ostaa jyräytin uuden Sony CS 70 32" 100 hz widescreen
tv n Wega kuvaputkella.
Ihmetyttää kuinka pieni ero on vanhaan Samsung 28"
jonka omistin ennen. Kuitenkin liikkessä kuva oli selvästi parempi mikä vieressä olevassa Thompsonin 32 ws 100hz oli.
Ennen uusien HDTV plasmojen hinnan alennusta odottaessa
ei taida kannatta hankkia ainakaan tavallisia
töllöttimiä jos vanhassa on vielä elämää,
Tuntuu erot olevan nykyään aika pieniä.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Coolman sanoi:
Ostaa jyräytin uuden Sony CS 70 32" 100 hz widescreen
tv n Wega kuvaputkella.
Ihmetyttää kuinka pieni ero on vanhaan Samsung 28"
jonka omistin ennen. Kuitenkin liikkessä kuva oli selvästi parempi mikä vieressä olevassa Thompsonin 32 ws 100hz oli.
Ennen uusien HDTV plasmojen hinnan alennusta odottaessa
ei taida kannatta hankkia ainakaan tavallisia
töllöttimiä jos vanhassa on vielä elämää,
Tuntuu erot olevan nykyään aika pieniä.
Miltä kuvalähteeltä 'vertasit' noita vanhan ja nykyisen telkkarisi kuvanlaatua toisiinsa? Oma viritin, sama digiboxi, dvd, vhs?

Sinänsä ei ihme, ettei ole paljon eroa, eihän tuo kuvaputkitekniikka tuosta nykyisestä tasosta, jolla se on ollut jo jonkin aikaa, juurikaan voi kuluttajahintaisissa laitteissa kehittyä.

Plasma-tv vois olla ihan kiva, mutta mä luulen, että seuraava hankinta tv-rintamalla tulee olemaan jonkinlainen videotykki. Mutta saas nähdä.. Tai no, seuraavassa näytönohjaimessa on viritin ja seuraava näyttö tulee olemaan LCD, mutta en sitä laske tv-rintaman hankinnaksi siltikään ;-)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Re: Re: TV

Vellu sanoi:
Plasma-tv vois olla ihan kiva, mutta mä luulen, että seuraava hankinta tv-rintamalla tulee olemaan jonkinlainen videotykki.
Videotykkihän on ihan ylivertainen mutta ei sovi joka kotiin.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Re: Re: Re: TV

Videotykkiä vajaan vuoden käyttäneenä voin suositella. Varsinkin jos saa huoneen täysin pimeäksi, joka mulla ei onnistu -> kesällä päivällä ei oikein leffoja voi katella :(
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Näin muuten tässä hiljattain edullisen ja HYVÄN videotykin valmistusohjeet!

Tarvikkeemme ovat: pc (joka oletettavasti jo löytyy himasta), vanha tft-näyttö (15 tuumainen) sekä piirtoheitin.

Ohjeet karkeahkosti:
Irroitat näytöstä tft-panelin, yhdistät sen tietkoneeseen ja asetat piirtoheittimen päälle näyttöosa alaspäin. Käynnistä vilmi ja käynnistä piirtoheitin :ahem: :ahem: :ahem:

Tekivät ton tom's hardwaren sivulla. Tuloksena oli projektori, joka kuvan laadussa hakkasi 6-0 kaikki videoprojektorit, mutta maksoi vain murto-osan, koska kaikki tarvittavat osat tietokonetta lukuunottamatta löytyi suhtkoht helposti joko ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Myönsivät kyllä, että optisesti ko. laite ei välttämättä ollut kovin edustava :D
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
OoPee sanoi:
Tekivät ton tom's hardwaren sivulla. Tuloksena oli projektori, joka kuvan laadussa hakkasi 6-0 kaikki videoprojektorit, mutta maksoi vain murto-osan, koska kaikki tarvittavat osat tietokonetta lukuunottamatta löytyi suhtkoht helposti joko ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Myönsivät kyllä, että optisesti ko. laite ei välttämättä ollut kovin edustava :D
Ei tuossa englanninkielisessä versiossa puhuta ainakaan muuta kuin että hakkaa nuo halpisprojektorit ja mitään oikeita vertailujahan ei siinä ole tehty. Lisäksi tuollainen viritys tarvitsee sellaisen jäähdytyksen että meteliä syntyy.

http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html
 
Ylös