Tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tietokoneista II

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mikähän tuo on ja miksi se samaan aikaan ilmoitti olemassaolostaan minun ja puoliskon koneilla?
Ei löytäneet virustorjunnat ainakaan mitään hälyttävää.
PCFriendly
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ei vissiin mikään haittaohjelma, mutta ei varsinaisesti kovin mullistava hyötyohjelmakaan.

InterActual Player, known originally as PC Friendly, is a media player program. In addition to providing DVD playback control it makes available extra material on some DVDs, including commentaries, pop-up notes, synchronized screenplays and games. It requires existing DVD player software, which it embeds in the interface for playing the actual DVDs.
I wouldn't categorize it as malicious. It's just extraneous, with very low value added. Some of the folks in the HTPC forum claim that it loads itself to many parts of your OS, and that it is very hard to remove all of its components from your PC. I can't recall any damage caused by those loads, but many feel that it provides little value, and very little that can not be accessed from a web browser. On advice from moderators and contributors on the HTPC forum, I chose not to load it. -Pat
Oliskohan tuo tullut sitten vaikka jonkun ihan tavallisen leffan kylkiäisenä?

Itse jättäisin asentamatta, koska enpä ole noista leffojen ekstroista niin kiinnostunut.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Mikähän tuo on ja miksi se samaan aikaan ilmoitti olemassaolostaan minun ja puoliskon koneilla?
Ei löytäneet virustorjunnat ainakaan mitään hälyttävää.
PCFriendly
Siis tuliko se ilmoitus, kun sä ja puolisko käytitte samaa dvd levyä? Onks se siis verkossa vai?

Mitä levy pitää sisällään? Itse downloadattua vai...?

Lisäkysymys...näyttääkö se tuon saman logon kaikilla dvd -levyillä?
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ei vissiin mikään haittaohjelma, mutta ei varsinaisesti kovin mullistava hyötyohjelmakaan.

Oliskohan tuo tullut sitten vaikka jonkun ihan tavallisen leffan kylkiäisenä?

Itse jättäisin asentamatta, koska enpä ole noista leffojen ekstroista niin kiinnostunut.
Siis tuliko se ilmoitus, kun sä ja puolisko käytitte samaa dvd levyä? Onks se siis verkossa vai?

Mitä levy pitää sisällään? Itse downloadattua vai...?

Lisäkysymys...näyttääkö se tuon saman logon kaikilla dvd -levyillä?
Sama kirjaston DVD (ei siis mitään hc-jynkkyä) ainakin ollut aiemmin puoliskon koneessa ja sitten minun. Jos se siitä on tullut, niin ihmettelen, että miksi se aktivoitui pari päivää sen DVD:n katselun jälkeen, kummallakin ja yhtäaikaa, vieläpä kun puoliskon koneessa ei ollut sillä hetkellä mitään levyä edes sisällä.

Kiitti kuitenkin. Hyvä tietää, jottei mikään supervaarallinen spykikare ole.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Sama kirjaston DVD (ei siis mitään hc-jynkkyä) ainakin ollut aiemmin puoliskon koneessa ja sitten minun. Jos se siitä on tullut, niin ihmettelen, että miksi se aktivoitui pari päivää sen DVD:n katselun jälkeen, kummallakin ja yhtäaikaa, vieläpä kun puoliskon koneessa ei ollut sillä hetkellä mitään levyä edes sisällä.

Kiitti kuitenkin. Hyvä tietää, jottei mikään supervaarallinen spykikare ole.
Onkos tuossa välissä ollut jonkun dvd:n laittaminen dvd-asemaan?

Siis tuon ohjelman logo näkyy sekä installointi -kysymyksessä, että dvd -asemalla (jossa on HELP -niminen dvd). Siksi ajattelen, että olisi saattanut käynnistyä kun lukee dvd:tä. Ja ehkä vaatisi jotain muutakin...jne.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onkos tuossa välissä ollut jonkun dvd:n laittaminen dvd-asemaan?

Siis tuon ohjelman logo näkyy sekä installointi -kysymyksessä, että dvd -asemalla (jossa on HELP -niminen dvd). Siksi ajattelen, että olisi saattanut käynnistyä kun lukee dvd:tä. Ja ehkä vaatisi jotain muutakin...jne.
Puolisko ei ole muita DVD:tä käyttänyt ja tuo installointiruutu tuli pyytämättä ja yllättäen ruudulle.

Tuo Help (I'm a fish) oli se levy mikä viimeksi ollut puoliskon koneessa. En uskaltanut laittaa pyörimään omalla koneelta (josta kuvakaappaus), kun tuollaista asentelua ehdotti. Otin levyn pois ja virustorjunnat pyörimään.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Jynkkyihin tuo yleensä liittyy. Perheriita

Hämmentävää imo on se, että tämä proggis tunnistettu jo joskus 2000-luvun alkupuolella malwareksi.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4576
Sijainti
Kokkola
Kone lakkasi tunnistamasta irtokovoani. Kuitenkin normi äänimerkit kuuluu kun sen liittää koneeseen tai irroittaa, joten mitäs tässä voisi tehdä ennen kuin kiikuttaa levyn ostoliikkeeseen?
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4576
Sijainti
Kokkola
Saisiko vastauksen kysymykseen, kiitos? On meinaan aika tärkeää settiä tuolla kovolla
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4576
Sijainti
Kokkola
Sama juttu toisessa koneessa. Liekö tällä tiedolla väliä, mutta omassa koneessa on Winukan 8.1 kun taas tuossa toisessa seiska. Siinäkin vaan kuuluu nuo äänimerkit. Nyt tämä oma kone asentelee aina levyn ajurit kun sen liittää koneeseen, toinen (äidin vanha) ei tee mitään. Välillä omani heittää seuraavan herjan:

USB-laitetta ei tunnistettu

Viimeisin tähän tietokoneeseen yhdistetty USB-laite toimi virheellisesti, eikä Windows tunnista sitä.

Ja niin, ei pyydä formatoimaan.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4576
Sijainti
Kokkola
Sitäkin koitettu, ei auta :( Kai ne huollossa saa irtolevynkin sisällön palautettua, mikäli huolto edellyttää levyn formatointia?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös