Tyhmiä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta

  • Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
ITG on asian ytimessä kuten monasti.

Ei lie kukaan koskaan kieltänyt, mutta pari kertaa on joku moderaattorin paholainen muistuttanut tässä toikissa, että on olemassa jyväjemmareiden höpinätoikki.
Samaan tapaan on olemassa sää- ja perjantaipul, eikun perjantaitoikki.

Juu hyvät huomenet vaan kesäajan puolelta.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
ITG on asian ytimessä kuten monasti.

Ei lie kukaan koskaan kieltänyt, mutta pari kertaa on joku moderaattorin paholainen muistuttanut tässä toikissa, että on olemassa jyväjemmareiden höpinätoikki.
Tässä? Niin siis merkityksettömissä kai paremminkin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Onko Lasol 300-400 % parempaa tuulilasinpesunestettä kuin vaikkapa Car-S ?
Meinaan vaan, notta jos molemmissa hinta/laatu on samaa tasoa,
niin Lasolin pitäisi olla ihan laadukkainta mahdollista kamaa ruiskutella tuonne teille ja tien penkoille. :thumbup:

Lasol : n. 4 eur/ltr
Car-S: 0.99 eur/ltr
 
Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Miksi hdmi-johto ei enään toimi, jos sen läpi ruuvaa ruuvin?
Tätä tuli kokeiltua hetki sitten.:wall:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Saattaapi olla, mutta jos molemmista tekee -10 C pakkasta kestävän liuoksen,
on Lasol edelleen 100% Car-S:sia kalliimpi litku ruiskittavaksi tien penkoille.
Tossa Car-Ssssä oli jotain erikoisempaa alkoholia melkoinen osa enkä tiedä sopiiko se nautittavaksi lailla Lasolin. Tossa primäärikäytössä erot ei varmaan ole suuria, paitsi hinnan suhteen.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuosta tuli mieleen, että expertin kodinkoneosaston halvin pyykinpesukone maksaa 249 (Samsung) ja kallein 1295 (LG)

Kestääköhän tuo LG 5 kertaa pidempään kuin Samsung?
Linkousnopeudessa ei ainakaan näy olevan kuin 1.4 kertainen ero, joten sillä hintaero ei selity.
Energialuokkakin on molemmissa A. Samsung tosin kuluttaa 40% vähemmän vettä kuin kalliimpi LG.

Hinta kuitenkin yli 5 kertainen.
Kuluttaja kysyy perustellusti että missä kainalossa sitä ketunhäntää taas pidetään?
Ehkä Mielessä on tehokkaammin/kalliimin suunniteltu ennenaikaisen rikkoutumisen mekanismi.

Hehkulamppupuijaus! Viisinkertaiseen hintaan. NI!
Parrikaadille nyt hei.
 
Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Aihetta ois. Vituttaa jo etukäteen uuden telkkarin osto, kun oon liki varma ettei se montaa vuotta kestä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Tuosta tuli mieleen, että expertin kodinkoneosaston halvin pyykinpesukone maksaa 249 (Samsung) ja kallein 1295 (LG)

Kestääköhän tuo LG 5 kertaa pidempään kuin Samsung?
Linkousnopeudessa ei ainakaan näy olevan kuin 1.4 kertainen ero, joten sillä hintaero ei selity.
Energialuokkakin on molemmissa A. Samsung tosin kuluttaa 40% vähemmän vettä kuin kalliimpi LG.

Hinta kuitenkin yli 5 kertainen.
Kuluttaja kysyy perustellusti että missä kainalossa sitä ketunhäntää taas pidetään?
Ehkä Mielessä on tehokkaammin/kalliimin suunniteltu ennenaikaisen rikkoutumisen mekanismi.

Hehkulamppupuijaus! Viisinkertaiseen hintaan. NI!
Parrikaadille nyt hei.
Muistaakseni mikroaaltouuneissa oli suhteessa samankaltaisia hintaeroja, kun sellaista hankin. Kalleimmissa oli jotain digitaalikelloa ja kippoa mukana ja tietenkin jokin tunnettu merkki kera käheen muotoilun. Minä kävin jostain automarketista ostamassa kaikkein halvimman mikron mitä löytyi. 2 kertaa päivässä sitä on tullut käytettyä 8,5 vuoden ajan ja hyvin toimii edelleen.

Pesukoneessa on mun mielestä ihan turha ainakaan linkousnopeudesta maksaa. Ei niitä vaatteita vettä valuvana tarvitse koneesta nostaa, vaikka olisi hitaampikin linkous.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pesukoneessa on mun mielestä ihan turha ainakaan linkousnopeudesta maksaa. Ei niitä vaatteita vettä valuvana tarvitse koneesta nostaa, vaikka olisi hitaampikin linkous.
Kyllä minä ainakin olen valmis maksamaan enemmän linkousnopeudesta. Vaatteet kuivuvat nopeammin ja pesuainejäämät vaatteissa pienenevät. Halvemmaksi tulee lingota kuin kuivata rumpukuivaajassa. Tietysti aina voi pestä käsin lavuaarissa ja kuivatella narulla/telineessä, mutta minulla löytyy ajalle parempaakin käyttöä ja muutenkin löytyy mukavuuden halua.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Onko Lasol 300-400 % parempaa tuulilasinpesunestettä kuin vaikkapa Car-S ?
Meinaan vaan, notta jos molemmissa hinta/laatu on samaa tasoa,
niin Lasolin pitäisi olla ihan laadukkainta mahdollista kamaa ruiskutella tuonne teille ja tien penkoille. :thumbup:

Lasol : n. 4 eur/ltr
Car-S: 0.99 eur/ltr
On tullut monesti todettua että Lasol on paljon parempaa kuin noi halvat siniset litkut mitä marketeissa myydään. Tietysti aina löytyy sellaista porukka, jotka maksaa maltaita autosta, mutta sitten täyttää sen halvimmilla litkuilla ja tarvikeosilla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Kyllä minä ainakin olen valmis maksamaan enemmän linkousnopeudesta. Vaatteet kuivuvat nopeammin ja pesuainejäämät vaatteissa pienenevät. Halvemmaksi tulee lingota kuin kuivata rumpukuivaajassa. Tietysti aina voi pestä käsin lavuaarissa ja kuivatella narulla/telineessä, mutta minulla löytyy ajalle parempaakin käyttöä ja muutenkin löytyy mukavuuden halua.
No se on hyvä, että linkousnopeuttakin joku arvostaa, etteivät turhaan sellaista markkinoi. Itselläni on onneksi sen verran monta vaatekertaa, ettei niitä tarvitse heti koneesta päälle laittaa vaan voin huoletta kuivattaa pyykkejä telineessä vaikka päiväkausia. Pesuainettakaan en laita liikaa, joten ei jää pesuainejäämiä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pesuainettakaan en laita liikaa, joten ei jää pesuainejäämiä.
Aina niitä pesuainejäämiä jää. Ei se ole pesuaineen määrästä kiinni vaan juurikin siitä linkouksesta. Jos sitä nesteeseen liuennutta pesuainetta ei lingota pois niin ei se siitä haihtumallakaan katoa. Tietysti jäämiä on vähemmän kun käyttää vähemmän pesuainetta. Itse käytän todella vähän pesuainetta. Pesuainepaketin kyljessä oleva ohjeistus on kyllä aaaivan liian suuri. Pesukonekorjaaja joskus sanoi että sellainen 0,2-3dl on ihan sopiva määrä pesuainetta. Purkin kyljessä taidetaan kehottaa käyttämään lähes kymmenkertainen määrä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Aina niitä pesuainejäämiä jää. Ei se ole pesuaineen määrästä kiinni vaan juurikin siitä linkouksesta. Jos sitä nesteeseen liuennutta pesuainetta ei lingota pois niin ei se siitä haihtumallakaan katoa. Tietysti jäämiä on vähemmän kun käyttää vähemmän pesuainetta. Itse käytän todella vähän pesuainetta. Pesuainepaketin kyljessä oleva ohjeistus on kyllä aaaivan liian suuri. Pesukonekorjaaja joskus sanoi että sellainen 0,2-3dl on ihan sopiva määrä pesuainetta. Purkin kyljessä taidetaan kehottaa käyttämään lähes kymmenkertainen määrä.
Kyllä se on pesuaineesta kiinni, jos pienelläkin annostuksella jotain näkyvää jää pesun jälkeen vaatteeseen. Mulla jäi joskus pieniä valkoisia hiukkasia jauhemaisesta pesuaineesta. Olin ilmaiseksi saanut sen pesuaineen eräältä taholta ja myöhemmin kävi ilmi, että se oli jotain vanhentunutta paskaa. Nykyään käytän nestemäistä pesuainetta.

Ennen kuin ostin nykyisen pesukoneeni, mulla oli 70-luvulta peräisin oleva pulsaattorikone, joka ainoastaan pyöritti pyykkiä verkkaisella nopeudella. Vedet piti vaihtaa itse ja vedenlämmitystä siinä ei ollut, eikä tietenkään linkousta. En mä koskaan huomannut, että olisi mitään pesuainejäämiä jäänyt. Nestemäistä pesuainetta käytin silloinkin.

Siitä olen samaa mieltä, että ne annostusohjeet ovat liioiteltuja. Peruslika nyt lähtee melkeinpä pelkällä kuumalla vedellä. Pesuainetta vähän tuoksua tuomaan :D Jos näkyvää kuraa tms. on niin sehän kannattaa huuhdella käsin jo senkin takia, ettei pesukone turhaan likastu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös