Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aamun aikana ilmaantunut jo kolme sähköpostia tulevilta ex-asiakkailta. Kaikilla jotain tyhjänpäiväistä (todellakin tyhjänpäiväistä) valittamista. Jaksaa kiinnostaa ihan kympillä. Jatkossa "ongelmianne" ratkoo kollegoista joku muu. "Ongelmianne" boldatuilla lainausmerkeillä.
Tollasia ne asiakkaat on. Kuulitko! Ihan kaikki.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Eilen tuli käytyä ensimmäisessä haastattelussa näin työttömänä.

Työ vaikutti mielenkiintoiselta ja lupaavalta ja nyt odotellaankin sitten jännittyneenä, tuleeko kutsu jatkohaastatteluun. Uskon näin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Pitkään on tuntunut siltä että työtehtäväni ei ole sellainen jolla on tulevaisuutta. Viime syksyn YT:iden jälkeen minut siis siirrettiin tähän tehtävään, joka ei ole osaamisaluettani. Tänään tuli ehdotus että eroaisin vapaaehtoisesti, ehdoilla jotka hyväksyin. Nyt olen tyhjän päällä, en toki rahallisesti vielä vähään aikaan, mutta kovasti tyhjä olo on henkisesti nyt kun se on tehty.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Eilen tuli käytyä ensimmäisessä haastattelussa näin työttömänä.

Työ vaikutti mielenkiintoiselta ja lupaavalta ja nyt odotellaankin sitten jännittyneenä, tuleeko kutsu jatkohaastatteluun. Uskon näin.
Pitkään on tuntunut siltä että työtehtäväni ei ole sellainen jolla on tulevaisuutta. Viime syksyn YT:iden jälkeen minut siis siirrettiin tähän tehtävään, joka ei ole osaamisaluettani. Tänään tuli ehdotus että eroaisin vapaaehtoisesti, ehdoilla jotka hyväksyin. Nyt olen tyhjän päällä, en toki rahallisesti vielä vähään aikaan, mutta kovasti tyhjä olo on henkisesti nyt kun se on tehty.
Tsemppiä pojat!
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Pitkään on tuntunut siltä että työtehtäväni ei ole sellainen jolla on tulevaisuutta. Viime syksyn YT:iden jälkeen minut siis siirrettiin tähän tehtävään, joka ei ole osaamisaluettani. Tänään tuli ehdotus että eroaisin vapaaehtoisesti, ehdoilla jotka hyväksyin. Nyt olen tyhjän päällä, en toki rahallisesti vielä vähään aikaan, mutta kovasti tyhjä olo on henkisesti nyt kun se on tehty.
Kova veto ja annettujen pohjatietojen perusteella myös oikea. Arvostan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tsemppiä PeePeelle ja Andylle.
Kovia paikkoja nuo työnhaut, ainakin täällä Pirkanmaalla olleet, toivon mukaan siellä pk-seudulla on vähän helpompi tilanne....
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4952
Sijainti
Vantaa
Sosiaalivirasto vois olla ihan kiva työpaikka. Vois myöntää harkinnanvaraista tukea niin paljon kuin mahdollista mitä erilaisimpiin tarkoituksiin. Pääsisköhän Lieksan sossuun töihin? Rahaa siellä on ainakin paljon jaettavaksi.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Sosiaalivirasto vois olla ihan kiva työpaikka. Vois myöntää harkinnanvaraista tukea niin paljon kuin mahdollista mitä erilaisimpiin tarkoituksiin. Pääsisköhän Lieksan sossuun töihin? Rahaa siellä on ainakin paljon jaettavaksi.
Näkyisi yksi virka Lieksan sosiaali- ja terveyspalvelukeskuksessa olevan auki, mutta lastensuojelun puolelta: Sosiaalityöntekijä, Lieksan kaupunki

Hakiessa kannattaa ottaa huomioon:
Kelpoisuusvaatimukset

3 §

Sosiaalityöntekijä

Kelpoisuusvaatimuksena sosiaalityöntekijän tehtäviin on ylempi korkeakoulututkinto, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu pääaineopinnot tai pääainetta vastaavat yliopistolliset opinnot sosiaalityössä.
 

Aisla

högt över molnen
Liittynyt
20.9.2011
Viestit
787
Sijainti
play//repeat
Että sellainen Paluu tulevaisuuteen -viikko...

Alkuviikosta soittelivat entiseltä työpaikalta ja tarjosivat töitä.

Olin nykytilanteeseen kyllä ihan tyytyväinen, eikä ajoitus ole todellakaan paras mahdollinen. Työtehtävät ovat itselle jo entuudestaan tuttuja, mutta oman ammatin ihan toista laitaa kuin mitä nykyisin teen. Mutta mutta... sen verran harvinainen tilaisuus, että enpä osannut kieltäytyäkään. Viikolla nimet soppariin ja työt pitäisi aloittaa joskus parin viikon päästä.

Muutto edessä. Taas.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Tänä vuonna olen lähettänyt kolme hakemusta (kaikki melkeinpä otsikon mukaisella ajoituksella :rolleyes:). Näissä kolmessa paikassa olen myös päässyt haastatteluun/haastatteluihin/testeihin siten, että lopullinen valinta tehdään sellaisen vaiheen jälkeen, jossa olen ollut mukana. Yhtään työpaikkaa ei vain ole toistaiseksi tullut. Viimeisimmässä miettivät kyllä vielä loppuviikon.

Nykyinen soppari päättyy vuoden vaihteessa, joten kai tässä pikkuhiljaa pitää alkaa kirjoittaa hakemuksia vähän tiheämmällä frekvenssillä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Palkkaan Pyryfin. Syy: sanan "frekvenssiivi" käyttö.
Toimenkuva tarkentunee lähiaikoina.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Tänä vuonna olen lähettänyt kolme hakemusta (kaikki melkeinpä otsikon mukaisella ajoituksella :rolleyes:). Näissä kolmessa paikassa olen myös päässyt haastatteluun/haastatteluihin/testeihin siten, että lopullinen valinta tehdään sellaisen vaiheen jälkeen, jossa olen ollut mukana. Yhtään työpaikkaa ei vain ole toistaiseksi tullut. Viimeisimmässä miettivät kyllä vielä loppuviikon.

Nykyinen soppari päättyy vuoden vaihteessa, joten kai tässä pikkuhiljaa pitää alkaa kirjoittaa hakemuksia vähän tiheämmällä frekvenssillä.
Ei ole huono tilanne sulla ollenkaan, kun jokaista lähetettyä hakemusta on seurannut haastattelu. Kun vähän frekvenssivoit, niin johan siinä vääjäämättä käy niin että joutuu töihin.

Itsekin lähetin viime viikolla hakemuksen noin 15 min ennen hakuajan päättymistä. Haastattelukutsu tuli heti seuraavana aamuna ja haastattelu oli sitä seuraavana. Sanoivat tekevänsä päätöksen pikaisesti, mutta niin vain on viikko jo harkintaa takana. Tänään tosin sähköpostitse ilmoittivat, että olen yhä heidän puoleltaan vahvasti mukana jos vain itseäni ei haittaa valinnan viivästyminen ensi viikon alkuun. Jännää on.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei ole huono tilanne sulla ollenkaan, kun jokaista lähetettyä hakemusta on seurannut haastattelu. Kun vähän frekvenssivoit, niin johan siinä vääjäämättä käy niin että joutuu töihin.

Itsekin lähetin viime viikolla hakemuksen noin 15 min ennen hakuajan päättymistä. Haastattelukutsu tuli heti seuraavana aamuna ja haastattelu oli sitä seuraavana. Sanoivat tekevänsä päätöksen pikaisesti, mutta niin vain on viikko jo harkintaa takana. Tänään tosin sähköpostitse ilmoittivat, että olen yhä heidän puoleltaan vahvasti mukana jos vain itseäni ei haittaa valinnan viivästyminen ensi viikon alkuun. Jännää on.
Haitko tuohon kaksoiskaupunkihankkeeseen töihin? Siellä kuulemma töitä nyt RIITTÄIS!
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Ei ole huono tilanne sulla ollenkaan, kun jokaista lähetettyä hakemusta on seurannut haastattelu. Kun vähän frekvenssivoit, niin johan siinä vääjäämättä käy niin että joutuu töihin.
Haastatteluprosentti kertoo ehkä eniten siitä, että nykyään osaa hakea tarkemmin sellaisia hommia, joihin voisi päästäkin. Jos vaikka vertaa siihen, kuinka fuksivuonna haki kesätöitä melkeinpä ihan mistä vain, eikä kyllä ollut kokemusta oikein mistään...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kunnanjohtajaksi hakeminen on vissii Suomessa ihan yleinen vitsi.

Vinkki!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös