Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Aika epäreilua, jos tietää linjan mihin on hakemassa. Vai ovatko joka alalla samat pääsykokeet?

T. Kuten arvaatte, omasta koulusta on aikaa ihan v...

Ei toki. Ainakin liiketalouteen, tekniikan aloille ja hoitoalalle on jokaiselle omansa.

No tosiaan ei ollut mitään ennakkomateriaalia joten yhtään tiennyt mitä oli kokeissa vastassa. Tiedänpä ensi kerralla. Huhtikuussa uudet amk haut.

Joo mä ymmärsin kyllä. Pointtina oli, että jos oikeasti kiinnostaa päästä jonnekin ineen niin ihan selviö pitäisi olla että ottaa selvää aiemmista valintakoekysymyksistä ja mallivastauksista, ja niiden avulla tarpeen tullen vähän valmistautua.

Joo mä ymmärsin kyllä. Pointtina oli, että jos oikeasti kiinnostaa päästä jonnekin ineen niin ihan selviö pitäisi olla että ottaa selvää aiemmista valintakoekysymyksistä ja mallivastauksista, ja niiden avulla tarpeen tullen vähän valmistautua.

Voiskohan sen joku tehdä mun puolesta?

Muistan kun kerran ruvettiin kaverin kanssa kännissä laskemaan AMK:n valintakokeita.

Ainakin yksi tehtävä oli hankala.

Muistan kun kerran ruvettiin kaverin kanssa kännissä laskemaan AMK:n valintakokeita.

Ainakin yksi tehtävä oli hankala.

Joskus pidin kännin väärinkäyttönä sitä seikkaa, että Domppari ryyppäsi yksin kämpillään ja kirjoitteli forumille munat vaahdossa.

En pidä enää.

Joskus pidin kännin väärinkäyttönä sitä seikkaa, että Domppari ryyppäsi yksin kämpillään ja kirjoitteli forumille munat vaahdossa.

En pidä enää.
Entäs, jos kirjoittelee aina munat vaahdossa?

Ja tokihan nuo pääsykokeet ovat "sopivan vaikeita". Tuskinpa esim. leivänpaahdin pääsisi testeistä lävitse. Kaikki on vähän niinku suhteellista.

Linkataan nyt sitten vielä varmuuden vakuudeksi IT-tradenomin koulutuksen valintakokeitakin kevään harjoittelua tehostamaaan: 2004, 2003.
Näitä on netissä kyllä selvästi huonommin saatavilla kuin insinööripuolta.

Eipä itselläkään häävisti menny, kun sitä taxikurssin suppilovaihetta kävin. 20 oppilasta, joista 10 parasta jatkoon ja loput uuniin. Olin 12. Luokan takarivissä kattelin kun mustat miehet piirtelee kätensä lunttivastauksia täyteen ennen kokeita. Se on jo kova juttu, kun osaavat kirjoittaa. Itse en en opiskellut yhtään ylimääräisiä. Olipa vain kokeilu, mitä valmiiksi muistan. No eipä ole onneksi taxin tarvetta.

Mustat kuskit loppuu muuten sinä päivänä, kun annetaan mustat koepaperit ja valkoiset kynät

Mustasta kuskista tuli mieleen miten kerran kävelin Lappeenrannan keskustassa yhden pysäköidyn pakettiauton ohi ja ihmettelin, että mikä hiton valkoinen viiva liikkuu auton tummassa ohjaamossa. Sytyttämätön tupakkahan se oli tummiin pukeutuneen musta-/tummaihoisen kuskin suussa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.