Uddeholm Swedish Rally 2007 - vinkkejä paikan päälle matkustavalle

  • Viestiketjun aloittaja JOC
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Hänninen on hylätty jäkikatsastuksessa.

Juho Hänninen in a Mitsubishi was leading the Production Car World Championship, PWRC, class for the latter part of the event and celebrated as the winner. But technical investigation showed his Mitsubishi was fitted with two extra fuel pumps not in conformity with homologation. It is not thought that the pumps which are mounted inside the tank and feeding the catch tank from which the main fuel pump operates, gives any performance advantage. The victory instead went to Sweden's Oscar Svedlund ahead of Finns Anton Alen and Kristian Sohlberg.
 
Viimeksi muokattu:

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Loeb olisi pystynyt ajamaan voitosta. Harmittaa nuo väliajat kuskien korville kesken pätkän. Tommosta kyttäilyä sitten. Loeb olisi pystynyt haastamaan bossen, mutta katsoi ettei sitä riskiä kannata ottaa. Grönholmi varmaan oppinut tämän taktiikan myös viimevuosilta. Kyllä hirvitti, kun ei ollut bossen pätkän väliaikoja netissä. Alkoi taas pelottamaan se, että loeb korjaa 10 pojoo körötellessään jo voittotaistelusta luopuneena.

Tuo split info hyttiin, on siitä tyhmää että pystytään lukemaan toisten aikoja ja sit se voi olla viimesenä päivänä sitä, että kaikki vain kyttäilee eikä kukaan edes yritä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11235
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
mtv3.fi:
----------
Mitsubishi-kuljettaja Juho Hänninen ehti jo juhlia tuotantoautojen MM-osakilpailun voittoa Ruotsin rallissa. Hänninen suoritus kuitenkin hylättiin, koska hänen autonsa todettiin teknisessä tarkastuksessa sääntöjen vastaiseksi. Näin tuotantoautojen MM-osakilpailun voitti Ruotsin rallissa isäntämaan Oscar Svedlund.

Hännisen käyttämässä N-ryhmän Mitsubishissa oli kolme bensapumppua, joka on järjestäjien mukaan sääntörikkomus. Hännisen ja hänen taustavoimiensa mukaan käytetty järjestelmä ei kuitenkaan parantanut auton suorituskykyä millään tavalla.

- Jos tästä olisi ollut selvä suoranainen hyöty ajosuoritukseen, niin olisin ymmärtänyt hylkäyksen. Nämä ovat kovia juttuja, Hänninen sanoi.

Hänninen hylättiin myös viime vuoden Suomen MM-rallissa. Silloin hylkäämisen syynä oli sääntöjen vastainen alusasu.

- Jotenkin tässä on nyt yritetty lyödä minua maihin. Jos tästä nyt vielä noustaisiin, Hänninen hymähti.
-----------

Tuo on RRE:n auto, miksi hitossa tuollainen on tehty jos siitä ei ole mitään hyötyä???

Onko Hännisellä/taustajoukoilla jokin asenneongelma - Suomessa saa usein tehdä mitä tykkää (vrt NuortenSM Riihimäellä) ja unohdetaan että MM-tasolla ei ole niin? Ja jos Suomessa rangaistaan niin suhtautuminen on sellainen että rangaistus on virhe - ei sääntörikkomus! Esim Puhakan tapaus.

Eihän kalsarit tai luultavasti tämäkään vaikuta vauhtiin mutta miksi on niin hankala uskoa että sääntöjä saatetaan valvoa tiukastikin?
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Onko Hännisellä/taustajoukoilla jokin asenneongelma - Suomessa saa usein tehdä mitä tykkää (vrt NuortenSM Riihimäellä) ja unohdetaan että MM-tasolla ei ole niin? Ja jos Suomessa rangaistaan niin suhtautuminen on sellainen että rangaistus on virhe - ei sääntörikkomus! Esim Puhakan tapaus.

Niin ja selittyykö tällä se, että Suomessa Mitsuilla on menyt kovaa kun vertaa Subaruihin joilla taas on PWRC kisat melkein järjestään viimevuonna voitettu.
 

Bowser

Well-known member
Liittynyt
28.3.2006
Viestit
225
mariko sanoi:
-hra wilson on sen verran vanha kettu että tietää mitä pitää tehdä kun jahdataan talli pojoja,busse koittaa ajaa aina voitosta koska se on realistista ja hirvos mikko määrätään todennäköisesti tuomaan niitä varmoja pisteitä joita on mahdollisuus saada,mahdollisimman paljo tietty....:ahem:
Oikeastaan ihan järkevää toimintaa... Mitä paremmat asetelmat Ford saa nyt alkukaudesta merkki-MM-taulukossa, sitä todennäköisemmin Mikolle tulee loppukaudesta niitä kisoja, joissa saa sitten luvan kanssa vetää täysillä... Viime vuonnahan Mikon alkukausi epäonnistui täydellisesti, mikä johti siihen, että Mikko joutui köröttelemään karkeasti arvioituna noin viimeiset kymmenen kisaa ennen Walesiä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Bowser sanoi:
Oikeastaan ihan järkevää toimintaa... Mitä paremmat asetelmat Ford saa nyt alkukaudesta merkki-MM-taulukossa, sitä todennäköisemmin Mikolle tulee loppukaudesta niitä kisoja, joissa saa sitten luvan kanssa vetää täysillä... Viime vuonnahan Mikon alkukausi epäonnistui täydellisesti, mikä johti siihen, että Mikko joutui köröttelemään karkeasti arvioituna noin viimeiset kymmenen kisaa ennen Walesiä.
Mikkohan omien sanojensa mukaan halusi taistella voitosta tai ainakin kakkossijasta jo Ruotsissa. Toisin vain kävi. Vauhti ei riitä Grönholmin kanssa samalle minuutille vieläkään. Ja kisa Citikan kanssa varmaan menee ihan viimeisiin kisoihin asti, kumpi sen sitten voittaneekaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mun mielestä Hirvosella ei vieläkään ole "mitään hätää" uransa suhteen, vaikka täällä vähän väliä tunnutaankin dramatiikkaa nykivän. Totuus on, että siinä missä, Loebia lukuunottamatta, kaikki tunnetut huippukuskit Mikon kokemuspohjalla vasta yrittivät tehdä itseään edes jollain tasolla tunnetuksi, ajaa Mikko jo huipputiimissä täyttä MM-sarjaa. Ja on lopulta päässyt varsin vähillä kämmeillä ja auton tuhoamisilla.

Kaiken kaikkiaan rallin MM-sarja kuskipaletti on tällä hetkellä sellaisessa kuohuntavaiheessa, että todella harvan ns. asiantuntijan mielipiteet ovat (ja tulevat) kestäneet päivänvalon vielä puolen vuoden päästä. Kukapa olisi uskonut että Henning Solberg ajaa vuoden sisään Jyskälässä neljänneksi ja Ruotsissa kolmanneksi? Eipä tainut löytyä Suomesta yhtään moista "asiantuntijaa".

Gardemeister tuntuu olevan edelleen kiistakapula. Ilmeisesti Ford-kausi ei muka tyydyttänyt? Kerrottakoon nyt muutama seikka tuosta kaudesta:
- Focuksen kehitysversiohan oli jo edelliseltä kaudelta, eikä ollut edes mikään hyppäys eteenpäin vain pikemminkin tuli takapakkia, kuten Subelle myöhemmin
- edellinen kehitysversio oli kilpailukykyinen asvaltilla ja nopeissa kisoissa -M-sport vain priorisoi kehityskohteet väärin seuraavaan versioon
- asvaltilla auto oli edelleen nopea, mutta muualla kilpailukykyä sitten jo menetettiin
- on Wilsonin häpeä, ettei osannut myöntää autoaan huonoksi vaan katsoi vian olevan kuljettajissa
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Zep sanoi:
Gardemeister tuntuu olevan edelleen kiistakapula. Ilmeisesti Ford-kausi ei muka tyydyttänyt? Kerrottakoon nyt muutama seikka tuosta kaudesta:
- Focuksen kehitysversiohan oli jo edelliseltä kaudelta, eikä ollut edes mikään hyppäys eteenpäin vain pikemminkin tuli takapakkia, kuten Subelle myöhemmin
- edellinen kehitysversio oli kilpailukykyinen asvaltilla ja nopeissa kisoissa -M-sport vain priorisoi kehityskohteet väärin seuraavaan versioon
- asvaltilla auto oli edelleen nopea, mutta muualla kilpailukykyä sitten jo menetettiin
- on Wilsonin häpeä, ettei osannut myöntää autoaan huonoksi vaan katsoi vian olevan kuljettajissa
Jeps, ja turha on vertailla että vuonna 1 herra a ajoi siinä ja siinä kisassa xx sekunttia nopeammin kuin vuonna 12 herra b. Niin ja luulen, että Toni olisi saanut jatkaa Fordilla jos Busse olis niin 'sallinut'. Käsittääkseni herran sopimukseen sisältyi pykälä joka rajasi Gardemeisterin pois tiimin toisesta autosta.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Zep sanoi:
Gardemeister tuntuu olevan edelleen kiistakapula. Ilmeisesti Ford-kausi ei muka tyydyttänyt? Kerrottakoon nyt muutama seikka tuosta kaudesta:
- Focuksen kehitysversiohan oli jo edelliseltä kaudelta, eikä ollut edes mikään hyppäys eteenpäin vain pikemminkin tuli takapakkia, kuten Subelle myöhemmin
- edellinen kehitysversio oli kilpailukykyinen asvaltilla ja nopeissa kisoissa -M-sport vain priorisoi kehityskohteet väärin seuraavaan versioon
- asvaltilla auto oli edelleen nopea, mutta muualla kilpailukykyä sitten jo menetettiin
- on Wilsonin häpeä, ettei osannut myöntää autoaan huonoksi vaan katsoi vian olevan kuljettajissa
Ihan miten vain, mutta edellisenä vuotena asvaltilla Duval ja Märtin ajoivat liki Loebin vauhtia. Ei kai Citroen seuraavana vuotena tullut kolme minuuttia nopeammaksi? Toni oli paljon hitaampi esim. Duvalia. Kehitysnopeus ylipäätään on wrc:ssä todella hidas nykyään, kuten Citroenin esimerkki osoittaa; pitkään kehitetty C4 ei ole kuin korkeintaan marginaalisesti todella vanhaa Xsaraa nopeampi.

Myös tämä ote vanhasta ketjusta havainnollistaa asiaa:

"Vertailin tämän vuoden ja viime vuoden Neste rallin aikoja toisiinsa, minkä johdosta tuli mielenkiintoinen ajatus päähän. Viime vuonna Fordia pidettiin jo aikansa eläneenä autona, jolla ei vaan kerkeä. Uskon, että Marcus olisi viime vuonna Fordillakin haastanut Loebin Suomessa. Hirvonen on mittatikkuna. Viime vuonna Moksi-Leustun kohdalla Hirvonen oli alle 2 minuuttia Loebia perässä Tänä vuonna samalla autolla Mikko oli Moksi-Leustun jälkeen 1.37 Grönholmia perässä, vaikka Mikolla oli paljon enemmän testiä ja enemmän kokemusta. Vaikuttaisi mielekkäältä oletukselta, että viime vuonna samalla autolla Grönholm olisi jättänyt Mikkoa vielä enemmän, kun huomioidaan, että Mikko ajoi todellakin privaattina. Jos tämä kalkulaatio pitää edes karkeasti kutinsa, niin Grönholm olisi voinut haastaa Loebin vanhallakin Focuksella Suomen mm-rallissa."

Kokemusperäinen tosiasia vain sattuu olemaan se, että Grönholm oli minuutteja nopeampi Hirvosta ja Märtiniä samalla autolla. Gardemaister oli vain marginaalisesti keikkakuski Hirvosta nopeampi ja Märtin olisi Fordilla pystynyt vähintään samaan kuin Garde. Myöskään Garden Citroen ajot eivät olleet kovin vakuuttavia.
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Valde sanoi:
Ihan miten vain, mutta edellisenä vuotena asvaltilla Duval ja Märtin ajoivat liki Loebin vauhtia. Ei kai Citroen seuraavana vuotena tullut kolme minuuttia nopeammaksi? Toni oli paljon hitaampi esim. Duvalia. Kehitysnopeus ylipäätään on wrc:ssä todella hidas nykyään, kuten Citroenin esimerkki osoittaa; pitkään kehitetty C4 ei ole kuin korkeintaan marginaalisesti todella vanhaa Xsaraa nopeampi.

Myös tämä ote vanhasta ketjusta havainnollistaa asiaa:

"Vertailin tämän vuoden ja viime vuoden Neste rallin aikoja toisiinsa, minkä johdosta tuli mielenkiintoinen ajatus päähän. Viime vuonna Fordia pidettiin jo aikansa eläneenä autona, jolla ei vaan kerkeä. Uskon, että Marcus olisi viime vuonna Fordillakin haastanut Loebin Suomessa. Hirvonen on mittatikkuna. Viime vuonna Moksi-Leustun kohdalla Hirvonen oli alle 2 minuuttia Loebia perässä Tänä vuonna samalla autolla Mikko oli Moksi-Leustun jälkeen 1.37 Grönholmia perässä, vaikka Mikolla oli paljon enemmän testiä ja enemmän kokemusta. Vaikuttaisi mielekkäältä oletukselta, että viime vuonna samalla autolla Grönholm olisi jättänyt Mikkoa vielä enemmän, kun huomioidaan, että Mikko ajoi todellakin privaattina. Jos tämä kalkulaatio pitää edes karkeasti kutinsa, niin Grönholm olisi voinut haastaa Loebin vanhallakin Focuksella Suomen mm-rallissa."

Kokemusperäinen tosiasia vain sattuu olemaan se, että Grönholm oli minuutteja nopeampi Hirvosta ja Märtiniä samalla autolla. Gardemaister oli vain marginaalisesti keikkakuski Hirvosta nopeampi ja Märtin olisi Fordilla pystynyt vähintään samaan kuin Garde. Myöskään Garden Citroen ajot eivät olleet kovin vakuuttavia.
Se joka vanhoja kaivelee sitä tikulla.... Turhaa vertailua ja spekulointia. Katso ennemmin tämän vuoden tuloksia ne ovat viimeisin näyte kuskien kyvyistä nykyautoilla.
 
Ylös