Ayrton-Ana
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2005
- Viestit
- 918
Jos Fiatissa oli koko patteristo keulalla, niin hyvin äkkiä on tilanne ollut tosiaan sellainen, ettei Uffe ole voinut saada mitään signaalia silmäänsä hiekoitusauton valoista nypyn takana.Kari O. Sohlberg:
"Kun mennään pimeään yli nyppylän, aura-auton kuljettaja varmasti näki ne valot, mutta kisavaloissa kulkeneeseen ralliautoon aura-auton valot eivät voineet näkyä, mitään ei ollut tehtävissä."
Lisätään muuten tähän vielä sellainenkin yksityiskohta, että tien S-mutkainen profiili nyppylän molemmin puolin, sekä autojen todennäköiset sijainnit nyppylää lähestyttäessä tekevät tuohon vielä senkin, että Fiatin lähestyvät valot nyppylän takana olisivat olleet todennäköisesti joka tapauksessa helpommin havaittavissa hiekoitusautoon kuin toistepäin...vaikka autoissa olisi siis ollut identtiset valotkin.
Tässä näkymä Grönholmin vinkkelistä hyvissä ajoin ennen nyppylää:
Jos Uffe on vilautellut valojaan pois erottaakseen helpommin vastaantulijoita niin voisi olettaa, että se olisi tapahtunut jossain tässä kohtaa tietä, ennen auton vasemmalle asettamista nyppylälle.
Samalla hetkellä hitaasti mäkeä ylös kapuava hiekoitusauto on todennäköisesti ollut jossain tässä kohtaa tietä:
Eli hiekoitusauton valot eivät ole sillä hetkellä osoittaneet vielä edes nyppylää kohti, vaan suoraan metsään. Hiekoitusauton kuljettaja olisi kuitenkin sivuperspektiivistään tällä hetkellä varmasti erottanut vasemmalla puissa kirkkaasti kajastavat Mirafiorin valot.
Ehkä vasta Grönholmin ollessa jossain tässä kohtaa tietä on hiekoitusauton valot lopulta kääntyneet myös nyppylää kohti, Fiatin kirkkaan valojuovan sekaan:
Toisin kuin hiekoitusauton kuljettaja aikaisemmin, tien profiilista johtuen Grönholm ei olisi myöskään saanut missään vaiheessa mitään sivuperspektiivistä tulevaa varoitusta lähestyvistä valoista. Hiekoitusauton valot mäen toisella puolen olisivat vain kääntyneet piilosta metsästä Grönholmin kirkkaan valojuovan sekaan: