AnttiL
Reittinörtti
Eerik voitti Saksassa, hienosti ajettu :thumbup:
https://www.youtube.com/watch?v=Vhs4njnpgsEMint 400 aavikkoralli menossa Nevadassa ja live-kuvaakin tulee nyt ja sunnuntai-illalla:
Hirvonen oli 16. ja nopein kaksivetoinen. Breen voitti.West Cork rallissa Breen johtaa ja ja Hirvos Mikko välikoppa Escortilla 18.
Kyseisellä rallilla Irlannin asfaltti mestaruus ja BRC osakilpailu arvot.
Aika kiukkusen kuuloinen Escortti:Hirvonen oli 16. ja nopein kaksivetoinen. Breen voitti.
Taisi olla Millington-moottori tuossa Mikon Escortissa.Kyllähän BDA kuulostaa tehokkaalta ja yleensä myös on sitä. Tosin ei se vaparien kategoriassa Stratoksen tai RS Porschen saundeille pärjää.
Sinällään mielenkiintoista että tuollainen Millington-moottori menee Hisse luokituksista läpi kun samaan aikaan Abarth-fiatien lohkojen pitää olla just eikä melkein alkuperäisiä eikä joku myöhemmän (esim. 127:n) lohkoon tehty motti kelpaa.Taisi olla Millington-moottori tuossa Mikon Escortissa.
https://www.millingtonengines.co.uk/new-engines/
Juur näin :thumbup: Jos Escortissa haluaa Sierran, Taunuksen tai Granadan lohkoja ja kansia käyttää, siihen on iät ja ajat ollut F-sarja tarjolla sekä nykyisin AKK:sta riippumaton Harrasteralli. Toki 16 venttiiliset kannet F:ssä rajautuvat pois pre-1982 autoista..Niin, kannattaa muistaa että puhutaan ihan eri asioista. Fian alaisissa historic ralleissa vaalitaan historiaa ja vanhoja ralliautoja. Osa hauskuudesta tulee siitä.
Onhan Suomessakin mahdollisuus ajaa jo vähän vapaammassa f-ryhmässä, jos historic säännöt ei kiinnosta.
Kansallisia luokkiahan saa kehittää, jos vaan innokkaita on.
Viimevuoden puolella Lario ilmoitti keräävänsä budjettia R5 kalustoon tällevuodelle...Ranskan Peugeot Volant-sarja alkaa viikonloppuna, ei näytä olevan suomalaisia. Mahtaako sekä Tade Larion että Aki Sahilan ralliura olla katkolla?