Unkarin aero-uudistukset

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
F1-sähkeet 13.8.
McLaren on uudistanut Saksan kilpailun jälkeen 19B-auton pakoputkiston.
Moottoriajo yhteydessä testipenkissä uusi leveämpi ja enemmän sivulle puhaltava pakoaukko osoittautui niin tehokkaaksi, että se otettiin saman tien mukaan.
Budapest/Heikki Kulta

Hienoa!! Parempi aero ja ehkä muutama heppa lisää :ahem:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Autot ovat täynnä pikkuhärpäkkeitä, mutta eivät nuo kyllä pahoilta näytä:thumbup:

Horisontti vinossa yhdessä jos toisessa kuvassa.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Observer sanoi:
On ajettu mutta ei tuossa autossa jossa on merkittävästi erilainen aerodynamiikka kuin edellisessä mallissa. Ja noihin tuulitunnelitesteihin ei voi liikoja luottaa kuten McLareninkin tapauksessa on nähty. Williamsilta tuli just Magny-Coursin jälkeen sellasta kommenttia että ei ollu kovin hyvä juttu kun eivät pystyneet testaamaan uusia osiaan radalla tositoimissa ennen kisaa.
Ainakin alkukaudesta FW26 oli keulaa lukuunottamatta 90% täydellinen kopio FW25:stä. Kauden aikana on muutoksia tullu ponttooneihin, mutta tuskin se niin hirveästi vaikuttaa.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Jones sanoi:
Jos ne luopuu kokonaan kaksoisköli-ratkaisusta niin menee luonnollisesti koko pohja uusiksi diffuusoreihin asti. Tai taitaa mennä nekin vielä samalla.

Ei tuollaisia voi tehdä pelkästään tuulitunnelissa. Kyllä ne on testanneet sitä jo aiemmin.
Pohja on niin tarkasti säännöstelty FIAn sääntökirjassa, että siihen on erittäin vaikea tehdä muutoksia sääntöjä rikkomatta. Diffuusoreissa jotain pientä ehkä mahd. säätää.

"Pohjan täytyy olla täysin tasainen." Ainoana poikkeuksena se keskellä oleva puulevy, joka toimii auton korkeuden mittaajana.
 
Ylös