Unkarin GP: harjoitukset

• Viestiketjun aloittaja Dev
  • Aloituspäivämäärä

Pade_

Well-known member
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
Eki lisää syväanalyysinsa loppuun vedonlyöntivinkin. :doubtful:
Maikkari tosiaan tarvii uuden "asiantuntijatiimin". Tai ehkä Suomesta ei löydy niitä F1-asiantuntijoita?? (forumisteja ei lasketa)

Niin ja toi onkin näppärä tapa pistää toi uutinen kuvana linkin sijasta. Kiitos Jonille vaivannäöstä. :thumbup:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Ihan turhaa jauhamista. Ei todellakaan ole selvää, edes tuo.

Sulta tulee kyllä aina näitä hyvin itsevarmoja näkemyksiä, puhumattakaan harjaantuneesta silmästä, vai mikä se oli :rolleyes:
No se on tietenkin vain minun näkemykseni asiasta, kun olen katsonut tilanteen useaan kertaan monesta eri vinkkelistä. Mitä ajat takaa tuolla "edes tuo" -kommentilla? Hieman rakentavampaa olisi kuulla perusteltuja näkemyksiä asiasta, kuin periaatteellista akkamaista erimielisyyttä.

Joillekin tuntuu tosiaan nyppivän suuresti se, että joku uskaltautuu esittämään näkemyksiään suuntaan tai toiseen, myös autojen ulkoasusta. Useaan kertaan olen todennut, että näihin näkemyksiin VOI suhtautua jossain määrin myös huumorilla. Sille en mitään voi, jos asia ei mene perille.

Eli olisiko sinusta siitä ollut jotain haittaa, että Hamiltonin toimet olisi syynätty, niin Kanadassa kuin viime vuonna Kiinassa? Kiinassakin telemetria olisi armotta osoittanut, että Hamilton hidasti suoralla keltaisten alla juuri maaliviivan kohdalla. Vai painoiko Kimi turbonappia kun meinasi päästä yhtäkkiä ohi? Ja Hamilton ihan muina miehinä meinasi päästää Kimin ohi? Eihän nyt meidän pikku-Hamiltonilla voi mitään taka-ajatuksia olla. Sehän olisi laskelmointia, ja vieläpä todella kusipäistä sellaista. Minusta tuollaisesta tulisi rangaista, ja kun "miehellä" näyttää olevan taipumus tuollaiseen käyttäytymiseen, niin hänen toimiaan tulisi tarkastella suurennuslasin kanssa. Ei ns. tulkinnanvaraisten ja ehkä jopa epäilyttävien tapahtumien tutkiminen ketään haittaisi. Saattaisi jopa kitkeä moiset tavat pois heti alkuunsa, vai miten se meni?

Eli olisiko sinusta siitä ollut jotain haittaa, että Hamiltonin toimet olisi syynätty, niin Kanadassa kuin viime vuonna Kiinassa?
No ei tietenkään, jos noin tehtäs ja todisteita tulis, niin asia olis selvä.

En löytänyt videota, mistä vois päätellä mitenkään, että Hamilton olis päättänyt, että "no antaa mennä sitten kimin perään". Toisaalta youtubesta on noita videoita poistettu, joten en kaikkea ole nähnyt välttämättä.

Vaikea ottaa huumorilla, jos joku laittaa hyvin itsevarmoja ja jopa ylimielisiä arvioita, eikä ole hymiöitäkään. Esim se harjaantunut silmä aikanaan. Susta vaan saa sellasen kuvan, että luulet tietäväsi lähes kaiken. Ehkä olen väärässä, ehkä en.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
No ei tietenkään, jos noin tehtäs ja todisteita tulis, niin asia olis selvä.

En löytänyt videota, mistä vois päätellä mitenkään, että Hamilton olis päättänyt, että "no antaa mennä sitten kimin perään". Toisaalta youtubesta on noita videoita poistettu, joten en kaikkea ole nähnyt välttämättä.

Vaikea ottaa huumorilla, jos joku laittaa hyvin itsevarmoja ja jopa ylimielisiä arvioita, eikä ole hymiöitäkään. Esim se harjaantunut silmä aikanaan. Susta vaan saa sellasen kuvan, että luulet tietäväsi lähes kaiken. Ehkä olen väärässä, ehkä en.
Eipä hätää, harjaantuneen silmän analytiasta pääsemme nauttimaan taas, kun uusia autoja esitellään. :wink:

Hymiöiden puuttuminen johtuu asiantuntija-aseman mukanaan tuomasta auktoriteetista. :wink:

Sitäpaitsi arviointien mentaalinen laatu on aina riippuvainen vastaanottavan osapuolen sukupuolesta. :wink:

Vice

Reality bites
Mitähän nuo Renaultit kruisailee tuolla vauhdilla...

Jacobus

Well-known member
Mitähän Renault oikein hommaa tällä hetkellä? Sekä Alonso että Piquet Jr. ovat ajaneet lähes kymmenen kierrosta, mutta kaikki kierrosajat ovat olleet koko ajan lähes puoli minuuttia muita hitaampia. En ymmärrä. :confused:

Vice

Reality bites
Mitähän Renault oikein hommaa tällä hetkellä? Sekä Alonso että Piquet Jr. ovat ajaneet lähes kymmenen kierrosta, mutta kaikki kierrosajat ovat olleet koko ajan lähes puoli minuuttia muita hitaampia. En ymmärrä. :confused:
Jaa-a :doubtful:

26 min: Fernando Alonso and Nelson Piquet have come back out onto the track in their Renault R28s. Interestingly both drivers are again slow on the circuit.

Keeping your tyres in check to prevent the ever-problematic graining will be an essential part of the weekend. Renault are likely scrubbing their tyres in very gently to cure them ahead of qualifying and the race.

berra67

Well-known member
Ja Kimi jatkaa siitä mihin jäi eilen.....Köröttelee taas mielettömän hidasta vauhtia. Olen varma että Hamilton on tämän vuoden MM-kruunun voittaja...ikävä kyllä!

Dev

Well-known member
Ja Kimi jatkaa siitä mihin jäi eilen.....Köröttelee taas mielettömän hidasta vauhtia. Olen varma että Hamilton on tämän vuoden MM-kruunun voittaja...ikävä kyllä!
Tämä ei sitten suinkaan ole se viimeinen kisa. Tiesithän sen? Kaikki on mahdollista, uskon itse ainakin Kimin mahiksiin vielä.

berra67

Well-known member
Tämä ei sitten suinkaan ole se viimeinen kisa. Tiesithän sen? Kaikki on mahdollista, uskon itse ainakin Kimin mahiksiin vielä.
Mulla kyllä alkaa usko loppumaan. Jos tarkastellaan viimeistä 5:tä kisaa niin on Räikkönen pudonnut pahasti Hamiltonin kelkasta ja F1:ssä mikään muutos parempaan ei tapahdu nopeasti.

Lunssila

Well-known member
Mulla kyllä alkaa usko loppumaan. Jos tarkastellaan viimeistä 5:tä kisaa niin on Räikkönen pudonnut pahasti Hamiltonin kelkasta ja F1:ssä mikään muutos parempaan ei tapahdu nopeasti.
No tarkastellaanpa:
Monaco; Ferrarit aika-ajossa nopeampia
Kanada; Kimi oli kisassa hyvässä vauhdissa
Ranska; Ferrarit ylivoimaisia
Englanti; kuivalla kelillä Ferrarit oli aivan McLarenin vauhdissa
Saksa; Hamilton ylivoimainen Ferrarin ongelmien takia

Ei se Kimi nyt niin pahasti ole kelkasta pudonnut. Ja asiaan: Massa kärkeen.

berra67

Well-known member
Vaikuttaa että Räikkönen on säätöjensä kanssa TÄYSIN HUKASSA!