formulastara
Well-known member
Emmä tiä, mut kun lähtee ajamaan Imolan varikkosuoraa, niin tietää mistä on kyse.
Emmä tiä, et mist on kyse nyt mut taidat tarkottaa sitä uutta varikko rakennelmaa joka pistettiin vanhan tilalle joka räjäytettiin taivaan tuuliin. :nope: Legendaarisuuden tunne poistuu kieltämättä hieman.formulastara sanoi:Emmä tiä, mut kun lähtee ajamaan Imolan varikkosuoraa, niin tietää mistä on kyse.
Paitsi vuosina 1981-1994, jolloin Acque Minerali oli pilattu shikaanilla. Eikä lähtöä edeltävä bussipysäkki kovin kuninkaallinen ollut, jos ei Variante Bassa yksinkään.Sue_me sanoi:Mutta joka tapauksessa Imola pre 1995 oli kilparatojen kuninkaallisia... Sen jälkeen vain rata muiden joukossa.
Mielipideasia.WebSlave sanoi:Paitsi vuosina 1981-1994, jolloin Acque Minerali oli pilattu shikaanilla. Eikä lähtöä edeltävä bussipysäkki kovin kuninkaallinen ollut, jos ei Variante Bassa yksinkään.
http://glibs.ssmmdd.co.uk/glibs/trckinfo.php?lang=eng&iset=,./:dmy&trck=64
No,minä en muistaakseni ole koskaan pre95-radalla millään pelillä ajanutkaan, joten siihen on vaikea ottaa kantaa. Joka tapauksessa Acque Mineralia edeltävä shikaani tappaisi minulle radan nautittavimman mutkan/mutkayhdistelmän. Minulle ei Tamburellon tai Villeneuven shikaanit ole mitenkään vastenmielisiä (ne ovatkin hieman liian avonaisia edes ollakseen kunnon shikaaneita). Ilman niitä sitä vain vedettäisiin kaasu pohjassa Tosaan saakka, mikä ei ajamisen kannalta olisi kovinkaan mielenkiintoista.Sue_me sanoi:Omasta mielestäni osuus Traguardon kiihdytyksestä lähtösuoran alusta aina Acque Mineraliin jarrutukseen asti on parempi kuin kaikki Tilkeringit yhteensä..
Pelaappa vaikka GP2:sta niin saat esimakua :wink:WebSlave sanoi:No,minä en muistaakseni ole koskaan pre95-radalla millään pelillä ajanutkaan, joten siihen on vaikea ottaa kantaa. Joka tapauksessa Acque Mineralia edeltävä shikaani tappaisi minulle radan nautittavimman mutkan/mutkayhdistelmän. Minulle ei Tamburellon tai Villeneuven shikaanit ole mitenkään vastenmielisiä (ne ovatkin hieman liian avonaisia edes ollakseen kunnon shikaaneita). Ilman niitä sitä vain vedettäisiin kaasu pohjassa Tosaan saakka, mikä ei ajamisen kannalta olisi kovinkaan mielenkiintoista.
Rivazzaan ollaan varmaankin kaavailemassa muutoksia sen takia että päästäisiin eroon Variante Alta shikaanista. Se ei olisi kovinkaan huono asia. Eri asia onkin, kuinka Rivazzaa muokataan. Todennäköistä on että alueelle tulee tiukka mutka heti sillan alle turva-alueen maksimoimiseksi. Tämän jälkeen yksi tiukahko mutka ennen maalisuoraa ohitusmahdollisuuksien lisäämiseksi Tamburellon jarrutukseen.WebSlave sanoi:Mielenkiintoista sen sijaan on nähdä mitä tapahtuu, kun lähtösuoraa edeltävä shikaani poistuu radan uudistusten myötä. Seurauksena on lähes yhtä pitkä "suora", kuin mitä Variante Bassasta oli Tosaan. Myös Rivazzaan (valitettavasti) on ehdoteltu uudistuksia, mutta ainakaan minulla ei ole tarkempaa tietoa mitä kaikkea itse radalle loppujen lopuksi ollaan tekemässä.
Shanghai nyt jokseenkin on tylsin ja huonoin rata sarjassa yhdessä Bahrainin kanssa. Ja tylsyys ei tarkoita kisoja vaan rataympäristöä. Hehtaareittain asvaltoituja turva-alueita, melko litteä tontti ja ylileveä rata. Todelliset huippunopeat mutkat lisäksi loistavat poissaolollaan. Kuka sellaisesta saa orgasmin, en tiedä mutta itse en todellakaan syty. Sepang on parempaan suuntaan huomattavasti, mutta sielläkin radalla on ehkä hivenen liikaa leveyttä. Mikäli Tilke suunnittelisi Sepangin ja Otodromin kaltaisia ratoja jatkossakin, alan antamaan armoa miehelle. Otodromilla vaan asvaltoidut turva-alueet tuovat miinusta, muuten täysi 10.WebSlave sanoi:-Edit- Lisätään vielä, että omasta mielestäni Tilke on pääasiassa tehnyt varsin hyvää työtä. Sillehän hän ei mitään voi, että annettu tontti on ollut tasainen. Silti hän on tehnyt edes pieniä korkeuseroja (Bahrainiin ja Shanghaihin ainakin). Tilastollisesti Tilken radat kuitenkin tarjoavat keskimäärin enemmän ohituksia kuin ei-Tilkeradat.
Toden totta. Ainakin gp3:lla yksi hauskimpia ratoja ihan kokonaisuudessaan ajaa. Myös viimeinen shikaani on todella haastava ajaa luja läpi, samoin kuin sitä edeltävät kaksi tiukkaa vasenta.WebSlave sanoi:Kun lähtee nousemaan Tosasta ylämäkeen seuraa yksi F1-ratojen nautittavimmista osuuksista (ainakin minulle). Piratella ja varsinkin Acque Minerali tarjoavat mukavia haasteita.
Muistelisin, että olisin pelannutkin. Mutta siitä on niin kauan, ettei enää jaksa muistaa... Onko se tosiaan niin vanha, että siinä on pre-95 konfiguraatio?Sue_me sanoi:Pelaappa vaikka GP2:sta niin saat esimakua :wink:
Variante Altan muutoksia en muista, mutta muistan nähneeni ehdotuksen, jossa Rivazzan kaksoisvasen oli muutettu yhdeksi hiusneulaksi (joka oli Rivazza kakkosen kohdalla).Rivazzaan ollaan varmaankin kaavailemassa muutoksia sen takia että päästäisiin eroon Variante Alta shikaanista.
Rivazzan ja maalisuoran väliin nimenomaan ei olla kaavailemassa mutkaa, vaan rata seuraisi sitä vanhaa ratalinjaa (jota ykkösissä ei ole koskaan käytetty), joka on koko ajan ollut olemassa ja näkyvissä käytetyn radan vieressä.Tämän jälkeen yksi tiukahko mutka ennen maalisuoraa ohitusmahdollisuuksien lisäämiseksi Tamburellon jarrutukseen.
Bahrain on ymmärrettävistä syistä ympäristöltään tylsä. Se on kuitenkin tarjonnut toistaiseksi varsin hyviä ja ohitusrikkaita kisoja. Shangahaissa muuten oli viime vuonna ylivoimaisesti eniten ohituksia, toissavuonna toiseksi eniten. OK, kyllähän niistä vanhempien ratojen tunnelma puuttuu, mutta ainakin Tilke on onnistunut korjaamaan sitä, mistä F1:stä on viime vuosina eniten kritisoitu: ohitusten puutteesta.Shanghai nyt jokseenkin on tylsin ja huonoin rata sarjassa yhdessä Bahrainin kanssa. Ja tylsyys ei tarkoita kisoja vaan rataympäristöä.
Onhan siinä.WebSlave sanoi:Muistelisin, että olisin pelannutkin. Mutta siitä on niin kauan, ettei enää jaksa muistaa... Onko se tosiaan niin vanha, että siinä on pre-95 konfiguraatio?
Vaikka se peli julkaistiinkin vasta 1996, niin se perustuu kauteen 1994.WebSlave sanoi:Muistelisin, että olisin pelannutkin. Mutta siitä on niin kauan, ettei enää jaksa muistaa... Onko se tosiaan niin vanha, että siinä on pre-95 konfiguraatio?
Näin on, Microprose oli hankkinut '94 kauden lisenssin ja peli myöhästyi alkuperäissuunnitelmasta reilun vuoden.Jacques sanoi:Vaikka se peli julkaistiinkin vasta 1996, niin se perustuu kauteen 1994.
Siinä tapauksessa hyvää kannatti odottaa. Oikeastaan pelin pahin ongelma oli sen tolkuton raskaus. Senaikainen huippurautakin pyöritti peliä vain vaivoin.. sen takia peli vissiin myöhästyikin: 1995 ei ollut sellaisia koneita saatavilla jolla peli olisi pyörinyt..Pete sanoi:Näin on, Microprose oli hankkinut '94 kauden lisenssin ja peli myöhästyi alkuperäissuunnitelmasta reilun vuoden.