Uusi nopea Elisan ADSL

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Elisan 512/512 ADSL näyttää toimivan hienosti. Katselin juuri Ylen Jälkiviisaat full screen moodissa nopean yhteyden mediaplayerilla ja hyvältä näytti. Kerrankin jotain oikeaa uudistusta, josta kuluttajallekkin on hyötyä ja vielä 1 € halvemmalla/kk.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tuo on erittäin potentiaalinen yhteysvaihtoehto, kun tästä nykyisestä kämpästä pitää todennäköisesti muuttaa kuukauden päästä ja uudessa ei välttämättä ole kaapelia. Toivottavasti upstream on tosiaan se mitä luvataankin.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Tiistainahan sitten nopeutuu Soonerat 512/512 -> 1024/512.
Joka toinen vuosi joku operaattori keksii nostaa nopeuksiaan ja sitten nostaa kaikki muutkin :)
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
Mitä prkl.. Eikös niitten pitäny nousta vasta heinäkuun aikana? Mulla kyllä näyttää vielä UP:128, DN:256. Ne taitaaki suosia sua!
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Nyt on täälläkin nopeutunut Elisa ADSL 256 -> 512 :)
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Kertokaapa onko mitään oleellista eroa ottaako Elisan vai Soneran ADSL:n? Nyt olisi siis kyseessä lähinnä Helsinki tai Espoo. Onko nykyisistä odotusajoista mitään havaintoa PK-seudulla? Hinnat ovat ainakin aivan samoissa.
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
Edelleen 256/128. :eek: Niin, olivat jotkut jossain joskus ottaneet jonkun nopeusvertailun jollain tavalla, ja Sonera olis ollut aavistuksen kipakampi, mutta enpä tiedä. Itse luotan Elisaan. Sonera kun on rosvo.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
kraatu:
Edelleen 256/128. :eek: Niin, olivat jotkut jossain joskus ottaneet jonkun nopeusvertailun jollain tavalla, ja Sonera olis ollut aavistuksen kipakampi, mutta enpä tiedä. Itse luotan Elisaan. Sonera kun on rosvo.
Olen pitänyt aina Soneraa joka suhteessa oikeana riistokapitalistina. Se painii samassa sarjassa postin ja VR:n kanssa.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Minä taas olen jostain syystä hyvinkin Sonera-myönteinen, kun taas Elisa ei miellytä yhtään. Ajattelinkin ottaa Soneran liittymän, mikäli sitä ei tarvitse odottaa paljon pidempään kuin Elisan vastaavaa.
 

Wasserschwein

Well-known member
Liittynyt
7.7.2003
Viestit
255
Elisaa ei voi suositella kenellekään. :mad:

Periaatteessa liittymä toimi ainakin mulla ihan hyvin (3 vuotta), mutta kun halusin vaihtaa vuokrapurkin omaan niin silloin sain kunnian tutustua Elisan "tuki"palveluun.

Kun yhteydet eivät alkaneetkaan toimia ohjeiden mukaisesti uudella purkilla, kysyin Elisan helpparista vähän lisäohjeita.

Alkuun pompoteltiin pari kuukautta verkkopuolen ja helpparin väliä ja lopulta vastaus kysymykseen "mikä DSLAM teillä on käytössä?" oli "Soita Telewellin tukeen"! yuck

Siellähän varmaan tiedetäänkin mitä laitteita Elisan kellarista löytyy.

Silloin päätin vaihtaa Soneraan ja olen ollut todella tyytyväinen.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Tukipalvelut toimivat mielestäno joka paikassa miten sattuu. Jos jotain laitteista itsekkin ymmärtää ja tulee sellainen pulma, että tarvitsisi apua, niin sitä löytää hyvin epätodennäköisesti tukipalvelusta.

Olihan tuon Elisankin kanssa pulmia, kun ostin Elisa-shopista RoadRunner ADSL-kortin ja yritin asentaa sitä w2k-käyttikseen eikä pelittänyt. He lähettivät uuden cd:n, että jos se vanha muka olisi ollut jotenki viallinen, mutta ei. Sitten kun kopioin uusimmat ajurit valmistajan kotisivuilta, lähti pelaamaan.

Puoli vuotta myöhemmin, kun kaveri osti saman kortin w2k-kläyttiksellä olevaan koneeseensa, oli sama homma edelleen (olin kyllä kertonut Elisan tukeen toimimattomista ajureista). Mihinkään laitteeseen en ole saanut apua varsinaiselta help-deskiltä, enkä edes enään viitsi niihin soitellekkaan, kun taksamittari vain juoksee ja eurot putoilevat kassaan. Saunalahden asiakastuki oli kaikkein alhaisimmalla tasolla.

Vitutus Soneraa kohtaan periytyy jo niiltä ajoilta, kun kolikkopuhelimet muuttuivat korttipuhelimiksi.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Sitä päivää tuskin tulee, jolloin ostaisin jonkun sisäisen ADSL-modeemin tai edes USB-kytkentäisen vastaavan. Viimeistään silloin kun haluat vaihtaa käyttiksen vaikkapa johonkin Linuxiin, ongelmat ovat taatut. Pyrin aina minimoimaan ajurien tarpeen, siten vähenee myös tarve soitella helpdeskeihin.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Eipäs nyt koko ajan morkata HelpdDeskejä!
Ett silleen!!!!!!!1
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Varmistaakseni, että jaska ehtii jatkossakin kirjoitella mahdollisimman paljon foorumille, tilasin eilen Soneran 512/512-ADSL:n. :p

Liittymän kytkemistä odottelee jo Telewellin purnukka. Elisa tekee tietysti kaikkensa viivyttääkseen liittymän avausta, mutta neljässä viikossa sen pitäisi onnistua.
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
Ja minä hölmö olen kerskua retostanu Elisalla!!? Tänään ja eilen aivan perseenmoista tahmausta ja tökkimistä. Välillä 15min, ettei pääse mihinkään! Tekniset tiedotteet kerto että niillä on joku laatikko tohjona, jonka koittavat ensi yönä kunnostaa. Ja töllöstä tulee just nyt vielä supernopean elisan mainos!! :mad:
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Soneran yhteys aukesikin jo tänään. En joutunut olemaan kuin neljä päivää ilman nettiä kotona. Selvisin siitä hengissä. wink
 
Ylös