Uusi veikkaus by Deep Throat

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Joo kyllä se "Tallikaveriveikkaus" voisi olla ihan ok. Se ei tosin kerro mitään veikkauksen toisesta osiosta, eli kuski X-veikkauksesta. Tosin koska tuo tallikaveriveikkaus on eniten painotettu, niin ihan kelpo nimi se varmaan on.

Vielä säännöistä sen verran, että miettisin tuota X-osion pisteytystä vielä jonkin verran. EN osaa vielä sanoa, miten tasaisia tiimie sisäiset taistelut ovat, joten melko haastava homma tämä. Tosin varmaan monet alkavat luottamaan yksinkertaisesti tilastoihin ainakin aika-ajoissa ja pistävät niitten mukaan. Koska en halua viljellä desimaalikertoimia (esim. 1,5 ; 2 olisi liikaa), niin Crosby-92:n ehdotus lisäpisteistä on ihan ok. 3 pistettä aika-ajosta ja 6 pistettä kisasta voisi olla ok. Eli kisaan painottuu tässäkin osassa.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Gp2 veikkausta alan pohtimaan sitten vasta, kun Gp2:n Euroopan kausi on hieman lähempänä..
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Kohdat 1 ja 4 vaikuttavat parhailta.

Kohtaan neljä voisi ottaa mielestäni kolme kuskia, jotka jätettäisiin pois aina seuraavassa arvonnassa, niin ei tule perätysten samoja.

Kuskipariveikkauksesta on hyvä tuo aika-ajosta 1p ja kisasta 2p.
Kuskiveikkausesta pitäisi sen sijaan saada mun mielestä enemmän pojoja, jos menee oikein, koska on vaikeampi veikata. Ja vain oikeista vastauksista pisteitä.

Mun ehdotus ois pisteiden laskuun siis seuraavanlainen.

Parivaikkaus:
10p(a)+20p(k) = 30p

Kuskiveikkaus:
3x4p(a)+3x6p(k) = 30p

Näin molempien osioiden maksimi olisi sama. Tuo kuusi pistettä kisasta per kuski saattaa aluksi kuulostaa paljolta, mutta miettikääs, että pariveikkauksessa ei tarvitse saada, kuin kolme oikein ja saa jo samat pisteet. Pariveikkauksessa kolme oikein on mielestäni vähintäänkin yhtä helppo, kuin yksi kuski täsmälleen oikein. Vielä kun sinne tulee jotain Rosbergia ja Glockia, niin ei mene helpoksi.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Kohdat 1 ja 4 vaikuttavat parhailta.

Kohtaan neljä voisi ottaa mielestäni kolme kuskia, jotka jätettäisiin pois aina seuraavassa arvonnassa, niin ei tule perätysten samoja.

Kuskipariveikkauksesta on hyvä tuo aika-ajosta 1p ja kisasta 2p.
Kuskiveikkausesta pitäisi sen sijaan saada mun mielestä enemmän pojoja, jos menee oikein, koska on vaikeampi veikata. Ja vain oikeista vastauksista pisteitä.

Mun ehdotus ois pisteiden laskuun siis seuraavanlainen.

Parivaikkaus:
10p(a)+20p(k) = 30p

Kuskiveikkaus:
3x4p(a)+3x6p(k) = 30p

Näin molempien osioiden maksimi olisi sama. Tuo kuusi pistettä kisasta per kuski saattaa aluksi kuulostaa paljolta, mutta miettikääs, että pariveikkauksessa ei tarvitse saada, kuin kolme oikein ja saa jo samat pisteet. Pariveikkauksessa kolme oikein on mielestäni vähintäänkin yhtä helppo, kuin yksi kuski täsmälleen oikein. Vielä kun sinne tulee jotain Rosbergia ja Glockia, niin ei mene helpoksi.
Hmm, ei kuulosta nuo ehdotukset ollenkaan pahoilta. Tuo 3 arvattavaa kuskia yhden sijaan voisi olla ihan hyvä idea. Kiitos tuosta taulukosta, vaikka en suoraan sitä käyttäisikään, niin ainakin perusidea valkeni minulle hyvin. :wink: Otan vielä hieman muiden mielipiteitä, mutta jos niitä ei tule, niin nuo sinnun ehdotuksesi voi toteutua tuollaisinaan. Yhden muutoksen kuitenkni lisään:

Kuskiveikkaus:

3x4p(a)+3x6p(k) = 30p >>> 3x3p(a)+3x6p(k) = 27p

Noin siksi, että minusta on loogista pitää kisan ja aika-ajon suhteet samoina kummassakin. Lisäksi veikkaan, että aika-ajossa saa muutenkin helpommin pisteitä tuossa kuskiveikkauksessa. Kisassa ne yllätykset yleensä nähdään ;)
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Tallikaveriveikkaus 2009 - Pistetilanne Malesian kilpailun jälkeen:


Eli valta on vaihtunut merten takana. Johtoon on mennyt tasaista hyvää työtä tehnyt Zaikom :) Varsinkin GC Rabella, Nipsuhuuli ja teppol ovat silti hyvissä asemissa, eikä kaukana ole tuo tuo 43 pisteen sakkikaan.

(Tuo viimeinen luku tuolla perässä muuten tarkoittaa osallistumiskertojen määrää)
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jokos ruvetaan arvailemaan? Kait tässäkin on joku upea palkinto? Lomamatka tai auto olisi ihan kiva..:p

Laitathan sitten vielä vahvistetut säännöt, niin ei tarvii kahlata posteja läpi. Mun mielestä voidaan mennä tolla sun viimeksi ehdottamalla systeemillä. Ja laita malliksi, missä muodossa haluat vastauksia, jos sillä on merkitystä.

Toivottavasti saadaan osallistujia, tässä on mun mielestä hyvät veikkauskohteet.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös