Uusiiko Schumi Suzukan toheloinnit?

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
D. Hill arvioi kauden loppuhuipennusta seuraavasti.

Hill uskoo Schumin murtuvan paineiden alla
18.09.2003 12:50

Entinen F1-kuljettaja Damon Hill ennustaa Michael Schumacherin murtuvan paineiden alla taistelussa tämän kauden formula ykkösten maailmanmestaruudesta.

Hill taisteli Schumacheria vastaan mestaruudesta kausilla 1994-96. Schumi vei kaksi ensimmäistä, mutta Hill voitti 1996. Kauden 1994 päätöskisassa Adelaidessa Schumacherin keskittyminen herpaantui ja hän rikkoi autonsa ulosajossa. Saksalainen varmisti kuitenkin mestaruuden kolaroimalla oman ulosajonsa jälkeen tahallaan myös Hillin ulos radalta.

- Tuskin tulee kenellekään yllätyksenä, että kannustan mestaruustaistossa Montoyaa. Se ei johdu siitä, että minulla olisi jotain Michaelia vastaan, vaan siitä, että mielestäni Montoya ansaitsisi mestaruuden ja olisi mukava saada lajiin vaihtelua, Hill totesi.

Hill uskoo Schumin tekevän virheitä paineiden alaisena.
- Siitä on pitkä aika, kun Michael on joutunut olemaan säännöllisesti näin kovien paineiden alla. Michael on selvästi varovainen Montoyan suhteen. Hän tietää tämän kovaksi taistelijaksi. Siinä on juuri Michaelin akilleenkantapää, kun hän joutuu paineiden alaiseksi. Jos hän tuntee joutuneensa saalistetuksi, hänen suorituksistaan tulee takkuisia, Hill analysoi The Guardian -lehdessä.

(MTV3)
Muistuupa tässä mieleen Schumin lähtösekoilut Suzukassa, jossa Schumi oli liian innokkaana lähdössä liikkeelle ja joutui takariviin. Ehkäpä tämän vuoden Brasilian GP oli myös paineenalaisen Schumin tohelointia. Ellei ihmeitä tapahdu, Pablo pääsee ottamaan Häkkisen tavoin mittaa Schumista. Monzan kyllä Schumi hoiti muuten hyvin, paitsi meinasi ajaa ulos radalta kun luuli hetken, että Pablo oli ehtinyt hänen edelleen.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Ehkäpä tämän vuoden Brasilian GP oli myös paineenalaisen Schumin tohelointia
Viitsisitkö vähän selventää? Mieshän joutui vesiliirtoon, josta ei mitään pakoa ollut. Muistaakseni tuohon mutkaan jäi 5-6 muutakin autoa. Tuskin paineista oli kysymys.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ferrari 4ever:
Ehkäpä tämän vuoden Brasilian GP oli myös paineenalaisen Schumin tohelointia
Viitsisitkö vähän selventää? Mieshän joutui vesiliirtoon, josta ei mitään pakoa ollut. Muistaakseni tuohon mutkaan jäi 5-6 muutakin autoa. Tuskin paineista oli kysymys.
Tilanne ei tietenkään ole selvä tapaus. Schumin edellä ajoi muistaakseni kaksi tai kolme autoa. Vesipatja saattoi liikkua mutkassa tai Schumi yritti ajaa liian kovaa kurvissa päästäkseen pois pussista.

Minun tulkinta ulosajosta oli se, että Schumilla oli kova paine päästä nopeasti kärkeen, sillä tallikaveri porskutteli keulassa ennen keskeytystä.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ferrari 4ever
Mieshän joutui vesiliirtoon, josta ei mitään pakoa ollut.
Jos kuski joutuu vesiliirtoon, yleensä kukaan kuski ei selviydy sellaisista tilanteista. Senna taisi olla eräänlainen poikkeus sadekelillä ajettaessa.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Tuo Malesian kisan startti oli vieläkin selvempi näyttö paineenalaisesta möhelöinnistä. Kun Sumi näki että DC oli menossa ulkokauppa pasmat menivät sekaisin ja Sumi mennä töräytti Trullin perään. :)
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Observer:
Tuo Malesian kisan startti oli vieläkin selvempi näyttö paineenalaisesta möhelöinnistä. Kun Sumi näki että DC oli menossa ulkokauppa pasmat menivät sekaisin ja Sumi mennä töräytti Trullin perään. :)
Ja Flaavio oli kisan jälkeen tämän näköinen ...

 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Mielestäni ei ole kovin oikein laittaa jokaista kilpailutilannetta ja niissä tapahtuneita tilanteita hermojen piikkiin. Suzukan 1998 sammumisenkin Ross Brawn selitti erilaisen kytkimen takia. Mutta ette te tietenkään usko. En kyllä välttämättä minäkään.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
JOC, eikö se ollut Häkän stumppaus Interlagosin lähdössä missä kykää oli säädetty uudelleen?
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
JOC:
Mielestäni ei ole kovin oikein laittaa jokaista kilpailutilannetta ja niissä tapahtuneita tilanteita hermojen piikkiin.
On kyllä totta, että monella kuskilla menee hermot kämmäysten seurauksena. Häkä pirautti itkut, kun kisassa ei ollut riittävästi painetta ja hermoilua.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Korjaus vaan tuohon ml:n lausuntoon. Barrichello oli Schumacherin takana Brasilian GP.ssä sillä hetkellä kun Schumi lähti luisuun. En usko että Schumilla oli kovaakaan kiirettä kärkeen, Ferrari oli tuossa tilanteessa nopein, ja voi hyvällä syyllä sanoa että Schumi olisi voittanut kilpailun jos ei olisi mennyt mokaamaan.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Samaa selitettiin juu silloin Häkkinen jäi Brasilian röykkysuoralle. Otti kytkin kuulemma eri paikasta kiinni. Mutta samaa selitti Suzukan jälkeen Ross Brawnkin. On mulla siitä lehtijuttukin jossain.
 

McLaren 4ever

Well-known member
Liittynyt
8.8.2003
Viestit
156
JOC:
Mielestäni ei ole kovin oikein laittaa jokaista kilpailutilannetta ja niissä tapahtuneita tilanteita hermojen piikkiin. Suzukan 1998 sammumisenkin Ross Brawn selitti erilaisen kytkimen takia. Mutta ette te tietenkään usko. En kyllä välttämättä minäkään.
Entäs jos niillä oli siinä autossa luistonesto... wink jossa oli joku toiminta häiriö ja moottori sammu sen seurauksena että leuka ei osannu käyttää sitä... :p

<small>[ 18-09-2003, 20:56: Message edited by: McLaren 4ever ]</small>
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Brasiliassa McLaren oli vaihtanut Häkkisen auton kytkimen warm-upin jälkeen mutta ei ollut muistanut kertoa siitä Mikalle.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Observer:
Brasiliassa McLaren oli vaihtanut Häkkisen auton kytkimen warm-upin jälkeen mutta ei ollut muistanut kertoa siitä Mikalle.
Näinhän ne väittivät joo, mutta eipä ollut ainut kerta sillä kaudella.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Sam:
Noloa vetää ulos keltaisten lippujen vaikutusalueella :D
On todella noloo pamauttaa stumpanneeseen autoon, keltaisten lippujen vaikutusalueella
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Jones:
JOC, eikö se ollut Häkän stumppaus Interlagosin lähdössä missä kykää oli säädetty uudelleen?
Ei sillä etteikö schumin stumppaus olisi tullut paikassa jossa ei MISSÄÄN NIMESSÄ saa ryssiä.. joten saattoi tosiaan olla kuskin vika... mutta..noita autoja on sammunut lähtöruutuun iät ja ajat(tällä kaudella vähemmän), mutta ainoastaan sumin stumppaus suzukassa johtui kuskista ja muissa oli vika laitteissa.. näinhän sen täytyy olla, koska sumin pää ei kestä. "Sammuttihan se silloin kerrankin autonsa suzukassa.."
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Parempi olisi kysyä, että uusiiko Schumi Adelaiden tohelointinta. :D Siinä oli kyse selvästä kuskin mokasta. Ensin komeesti seinään ja sitten vielä Hillin kylkeen. Tosin Jerezin 1997 moga oli vielä parempi, koska silloin paha/toheloija sai palkkansa. :p

Suzukan stumppauksesta voidaan olla montaa eri mieltä, kun emme välttämättä tiedä koko totuutta. Sinivalkoisin lasein katsottuna se johtui, tottakai, Schumin hermoista kauden päätöskisassa. :D

<small>[ 19-09-2003, 08:12: Message edited by: Karpow ]</small>
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
JOC:
Mielestäni ei ole kovin oikein laittaa jokaista kilpailutilannetta ja niissä tapahtuneita tilanteita hermojen piikkiin.
Tämä on kyllä aivan totta. Aina puhutaa Sumin hermojen pettämisestä joissakin kisoissa, tai Montoyan kuumahermoisuudesta tai Kimin kylmähermoisuudesta. Ja sitten kun saadaan jotain vähänkään sinnepäin tai päinvastaiseen viittaavaa niin siitä tehdään numero. Pöh.
 
Ylös