Talbot oli kyllä Lada-luokassa noin länsimittakaavassa jo 70/80-luvun vaihteessa. Mutta se ei estänyt käyttämästä F1:ä merkin markkinointiin (Ligier -> Talbot). Itsellänikin oli aikoinaan (käytössä) periaatteesa Talbot 1100, tosin se ehdittiin hankkia Simca-merkkisenä.Tuosta Talbotin ainakin jo toisesta paluustahan on liikkunut huhuja jo pitkän aikaa. Alkujaan Talbot oli kai loistoauto ja nyt sillä aiotaan taistella Lada-luokassa. :dunno:
Uudet nettisivut tuossa osoitteessa vihdoin avattu!Italia:
DeTomaso Panthera (-tietokoneluonnos Pantera-mallin uudesta tulemisesta, firma yrittää uutta tulemista vuoden 2003 konkurssin jälkeen, tilanteen kehitystä voi seurata yrityksen sivuilta: http://www.detomaso.it/)
Uutta Panteraa ei nähty Frankfurtin autonäyttelyssä, koska merkki on jälleen taloudellisissa vaikeuksissa, intialainen rahoittaja on kuitenkin sijoittanut yhtiöön 100 milj. €, joten toivotaan, että tämäkin italialaisvalmistaja pääsisi takaisin jaloilleen.Aikaajoin yritetään hiipuneita hienoja automerkkejä valmistamaan uudelleen, tässä muutamia esimerkkejä:
Italia:
DeTomaso Panthera (-tietokoneluonnos Pantera-mallin uudesta tulemisesta, firma yrittää uutta tulemista vuoden 2003 konkurssin jälkeen, tilanteen kehitystä voi seurata yrityksen sivuilta: http://www.detomaso.it/)
Kuvat uudesta stratoksesta oon nähny jo aikaa sitten mutta nyt vasta tuli tutustuttua tarkemmin spekseihin. Paljastui sitten aika paljon kovemmaksi vekottimeksi kuin arvelin. :thumbup:
Valitettavasti Ferrari ei halua kilpailua keskimoottorisporteissa konsernin sisällä, joten Stratoksen uusi tuleminen saattaa jäädä jälleen kerran vain päiväuneksi:Kuvat uudesta stratoksesta oon nähny jo aikaa sitten mutta nyt vasta tuli tutustuttua tarkemmin spekseihin. Paljastui sitten aika paljon kovemmaksi vekottimeksi kuin arvelin. :thumbup:
Jostain oli jääny vaikutelma/mielikuva että kyseessä olis joku ~300+ heppanen sportti mutta sehän onkin ihan alta 1300kg ja 540hv ja vielä sellasilla välityksillä että huiput jää "vain" 274km/h, luulis ettei lopu veto kesken.
Hieno vekotin, toivottavasti tulee ees pieni sarja noita.
Tuota kannattaa kysyä automedioilta:Kannattaako siitä nyt kauheasti vauhkota, jos pari kaveria on väsännyt jostain vanhasta raadosta sähköauton kolmisen vuotta sitten.
De Tomaso näyttäisi taas hiipuneen pois:Aikaajoin yritetään hiipuneita hienoja automerkkejä valmistamaan uudelleen, tässä muutamia esimerkkejä:
Italia:
DeTomaso Panthera (-tietokoneluonnos Pantera-mallin uudesta tulemisesta, firma yrittää uutta tulemista vuoden 2003 konkurssin jälkeen, tilanteen kehitystä voi seurata yrityksen sivuilta: http://www.detomaso.it/)
Kas. Pahoittelut vanhojen tonkimisesta, mutta tämä vastauksesi oli jäänyt huomaamatta minulta. Kaippa tuossa sitten tosiaan on jotain kohkaamisen aihetta, jos DMC rakentaa "virallisen" sähkö-deloranin. En vain ihan heti arvannut, että tässä oli kyse siitä, kun linkkasit jonkin omatekoisen harrasteauton sivustolle.Tuota kannattaa kysyä automedioilta:
http://www.autoblog.com/2011/10/17/dmc-delorean-electric-announced-back-to-the-future/ :frank:
Ja tuo auto tuottaa varmaan tehoa sen 1,21 gigawattia:alppu:Tuota kannattaa kysyä automedioilta:
http://www.autoblog.com/2011/10/17/dmc-delorean-electric-announced-back-to-the-future/ :frank:
De Tomasolla saattaa olla jonkinlaista toivoa, tuon omituisen SUV-konseptin (Deauville) lisenssin myymisestä kiinalaisille pitäisi ropista merkin tilille 100 milj. €.De Tomaso näyttäisi taas hiipuneen pois:
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&u=http://automobile.challenges.fr/actu-auto/20111226.LQA1958/de-tomaso-c-est-fini.html&ei=kcz5TqrnKKHb4QTN9OjiBQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCEQ7gEwAA&prev=/search?q=http://automobile.challenges.fr/actu-auto/20111226.LQA1958/de-tomaso-c-est-fini.html&hl=fi&biw=1014&bih=633&prmd=imvns :thumbfh:
Maybach, Saab... -surullista luettavaa tämä lopettujen ja lopetettavien merkkien lista, joskus kun VW-imperiumi alkaa sortumaan, niin uhanalaisten merkkien listalle päätyvät mm. Bentley, Bugatti & Lamborghini.
Jos osaisit lukea Ruotsia niin olisit huomannut että siinä puhutaan 105 miljoonasta Ruotsin kruunusta, eli n. 12m Eurosta.De Tomasolla saattaa olla jonkinlaista toivoa, tuon omituisen SUV-konseptin (Deauville) lisenssin myymisestä kiinalaisille pitäisi ropista merkin tilille 100 milj. €.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=sv&u=http://www.teknikensvarld.se/2011/12/27/27257/de-tomaso-deauville-blir-kinesisk/&ei=g_L-TteNLseL4gTfhbyNCA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CCoQ7gEwAA&prev=/search?q=http://www.teknikensvarld.se/2011/12/27/27257/de-tomaso-deauville-blir-kinesisk/&hl=fi&biw=1006&bih=642&prmd=imvns
I utbyte mot tekniken får De Tomaso 12 friska miljoner euro, motsvarande cirka 105 miljoner kronor.