Uutta laitetta löytyy

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Miksi aina kun laitan tulostimeen virrat päälle, XP päättää ilmottaa että uusi laite on löytynyt ja ehdottaa ajurien acentamista. Ja tuo tulee joka kerta kaksi kertaa!

Saisko tuon ilmotuksen jostain kytkettyä pois?
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
OoPee sanoi:
Tyhmä kysymys, mutta kai sä olet asentanut ne ajurit? :rolleyes:
Olen toki :frank: Tulostin toimii ihan okei, ajurit hain Lexmarkin sivulta XP:lle, ihan oikeat kai,,,
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Googlella löyty, tosin kyseessä on lexmark z53, en tiedä mikä sulla on, mutta vika on ihan sama.

Oli seuraavia Korjausehdotuksia:

Helpoin tapa
remove usb cable
remove the Lexmark CD
uninstall Lexmark
reboot and let the existing driver instance install

Vähän helpompi
Try going to "printers and faxes" and deleting any extra
Z53 driver instances.

Double click that default Z53 and cancel all documents if
exists.

right click on the one driver that is default and click
properties then ports. Make sure it points to USB.

Then go to device manager and remove any lexmark device
that has a yellow ? or ! on it. Then under the "action"
menu, scan for new hardware. Follow the wizard and if
there's a choice, pick the driver located in C:\. Make
sure that you don't have the Lexmark CD in the drive.

If there is no drive, back up, insert the CD and try
again, picking the driver in D.

Either reboot (without the Lexmark CD in the drive that
causes the double install) and give printing a try.

Not all the above steps might be needed.

Vaikein
Start/run/.. type .. regedt32

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContolSet/Enum/USB

Delete any that start with VID_0000 and VID_043D

If USBPrint folder contains Lexmark, delete the folder.

Unhook the USB cable and reboot the system. Connect the
usb. Cancel all "found hardware wizards.

Download the XP driver from www.lexmark.com and install.

Eli todennäköisesti sulta löytyy kirjoittimien ja faxlaitteiden alta useampi Lexmark-kirjoitin-esiintymä.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
vermula sanoi:
Miksi aina kun laitan tulostimeen virrat päälle, XP päättää ilmottaa että uusi laite on löytynyt ja ehdottaa ajurien acentamista. Ja tuo tulee joka kerta kaksi kertaa!

Saisko tuon ilmotuksen jostain kytkettyä pois?

Asensitko printterin ajurit tuon ehdotuksen kautta vaiko ihan silleensä itse omatoimisesti Ohjauspaneelin kautta Lisää printteri -toiminnon avulla? Itse asensin XP:hen tuon oman Brother-printterini ensin tuolla jälkimmäisellä tavalla.

En nyt muista enää kovin tarkkaan, mutta tuossa mainitsemassasi ehdotuksessa oli ainakin omalla kohdallani mukana jotain varoitusta ja kehotusta, että kannattaisi asentaa ihan printterin omalla asennussysteemillä ehkä mieluummin, niin sitten tuota ohjetta noudatin. Vaan tosiaan tuon asennuksen jälkeen kuitenkin tuo samainen ilmoitus pompsahti aina printterin käynnistyksen jälkeen esiin. Poistin aiemmin XP:hen lisäämäni printterin ja asensin sitten uusiksi tuon esiin pomppaavan ehdotuksen kautta (itse ajuri oli se, jonka olin itse imuroinut Brotherin nettisivustolta ja purkanut tilapäishakemistoon). Ei ole sen koommin tullut enää sitten tuo asennusehdotus esiin.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
No nyt! :)

Asensin uudelleen ensin ajamalla ajurien setup-ohjelman, jolloin tämä vika sitten esiintyi.

Sitten uudelleen siten että jatkoin acennusta siitä kun se löysi laitteen,,, sieltä etsin oikeat ajurit sille ja nyt se toimii oikein :thumbup:

Kiitos!!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
vermula sanoi:
No nyt! :)

Asensin uudelleen ensin ajamalla ajurien setup-ohjelman, jolloin tämä vika sitten esiintyi.

Sitten uudelleen siten että jatkoin acennusta siitä kun se löysi laitteen,,, sieltä etsin oikeat ajurit sille ja nyt se toimii oikein :thumbup:

Kiitos!!
Eli se mun tyhmä kysymykseni siis ei ollutkaan loppujenlopuksi niin tyhmä :rolleyes:

Nimittäin nimenomaan juuri sitä yritin kysyä, että kai sä olet yrittänyt asentaa ne ohjaimet siinä vaiheessa, kun windows ilmoitti löytäneensä uuden laitteen ;)
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Tuohan on muinainen Windowsin "ongelma" :) Eli käyttäjä ei mitenkään voi olla niin viisas, että osaisi itse asentaa ajurit laitteelle X. Tästä johtuen laite alkaa toimimaan kunnolla (=ilman herjailuja) vasta kun Windows itse tunnistaa tyhmän käyttäjän sijasta laitteen ja asennus viedään lävitse Hänen Korkeutensa ehdotusten mukaisesti :rolleyes:

Nooh, onneksi nykyisin ei sentään tapahdu sitä mitä joskus menneisyydessä ... että ensin piti asentaa laite itse (jos asensi laitteen ohjatusti mukanatulleilla ajureilla, ei toiminut) ja sitten piti poistaa laite, käyttää koneen koppaa auki, repiä laite irti, käyttää windowsia päällä, sammutus, laittaa uusi laite takaisin koneeseen - windows päälle, jolloin "windows on löytänyt uuden laitteen!111" ja sitten ajurien asentelu sujui mukavasti, ja laite alkoi toimimaan. Ainakin TV-korteilla värkkääminen oli ajoittain tuollaista joskus 1997/98 :)
 

McMike

Guest
Yleensä helpoin tapa asenta uusi laite on se, että ensin asennetaan uusi laite paikalleen. Sitten kone käyntiin ja kun kone löytää uuden laitteen, asennetaan ajurit laitteen mukana tulleelta CD:ltä.

Olen koonnut paljon koneita ja menettelen aina samalla tavalla. Koskaan ei ole tullut ongelmia ajurien tai laitteen asennuksen kanssa vaan aina on toiminut, riippumatta siitä, mikä käyttöjärjestelmä koneessa on.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Itsehän yleensä kytken vain parikaapelin seinään ja kaikki toimii.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
McMike sanoi:
Yleensä helpoin tapa asenta uusi laite on se, että ensin asennetaan uusi laite paikalleen. Sitten kone käyntiin ja kun kone löytää uuden laitteen, asennetaan ajurit laitteen mukana tulleelta CD:ltä.

Olen koonnut paljon koneita ja menettelen aina samalla tavalla. Koskaan ei ole tullut ongelmia ajurien tai laitteen asennuksen kanssa vaan aina on toiminut, riippumatta siitä, mikä käyttöjärjestelmä koneessa on.
Etenkin USB-laitteiden kannssa olen taas tehnyt just päinvastoin. Ensin asennan ajurit ja vasta sitten kytken laitteen ja käynnistän sen. Aina on onnistunut. Myös ohjeissa kehoitetaan käyttämään tätä tapaa.

Näytönohjaimet, tv-kortit sun muut taas asennan juuri kuten sä sanoit.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Etenkin USB-laitteiden kannssa olen taas tehnyt just päinvastoin. Ensin asennan ajurit ja vasta sitten kytken laitteen ja käynnistän sen. Aina on onnistunut. Myös ohjeissa kehoitetaan käyttämään tätä tapaa.

Näytönohjaimet, tv-kortit sun muut taas asennan juuri kuten sä sanoit.
Voe helevetti soekoon, jos erehtyy laittammaan USB-laitteen koneeseen kiinni, ja käyttis asentaa oman referenssiajurin laitteelle.

Silloin tuppaa usein hermostuttamaan ...
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
McMike sanoi:
Yleensä helpoin tapa asenta uusi laite on se, että ensin asennetaan uusi laite paikalleen. Sitten kone käyntiin ja kun kone löytää uuden laitteen, asennetaan ajurit laitteen mukana tulleelta CD:ltä.

Olen koonnut paljon koneita ja menettelen aina samalla tavalla. Koskaan ei ole tullut ongelmia ajurien tai laitteen asennuksen kanssa vaan aina on toiminut, riippumatta siitä, mikä käyttöjärjestelmä koneessa on.
Olen minäkin "muutaman" ( :rolleyes: ) koneen koonnut (viimeiset ~4 vuotta atk-tuessa töissä) niin kotioloissa kuin työn puolestakin, mutta ... valehtelisin, jos sanoisin että koskaan ei ole ollut yhtään minkäänlaisia ongelmia. Tai että ei ole tarvinnut kikkailla :)

Esimerkkejä löytyisi vaikka kuinka älyttömästi, mutta otetaan nyt vaikka sellainen tapaus parin-kolmen vuoden takaa töistä, kun erästä serveriä asenneltiin verkkokurssisysteemiä varten. Alunperin piti olla helppo (ja etenkin nopea) homma. Kaikki meni hyvin asennusten osalta. Sitten kun yritettiin laittaa systeemi käyntiin (verkkokurssisysteemi) niin sitä ei vain käyntiin saatu. Kaikki näytti olevan ok, mutta mitään ei tapahtunut. Systeemi oli vain mykkä. No, sitähän sitten alettiin ratkomaan. Katsottiin, ettei laitteistossa ole ristiriitoja (ei ollut), tarkastettiin kaikkien tarvittavien servuohjelmistojen asetukset ja asennukset moneen kertaan - kaikki oli ok. Kokeiltiin asentaa kaikki uudestaan. Tilanne ei muuttunut. Kokeiltiin käyttää lisäkortteja irti koneesta yksi kerrallaan, testattiin muistit ettei ole viallisia, jne jne ... mikään ei auttanut. Muutamia päiviä hujahti nopsaan kun kaikki käytiin moneen kertaan lävitse ja alkoi homma tuntua jo aika turhauttavalta. Kaikki ok mutta silti systeemi ei toimi. Alettiin sitten katsoa ties kuinka monennetta kertaa emolevyn opaskirjaa lävitse, että jos sieltä löytyisi jotain vinkkiä. Ja sieltähän se "todella looginen" syy sitten löytyi ... pienellä tekstillä ikään kuin sivumainintana eräässä kohtaa: Jos koneessa on nauha-asema SCSI-liitännällä kytkettynä, niin mahdollinen verkkokortti ei saa olla PCI-paikoissa 1 tai 2. (tai jotain tälläistä se oli). Sitten tietty kokeiltiin vaihtaa lisäkorttien järjestystä siten, että saatiin verkkokortti pois mainituista PCI-paikoista. Jännityksellä kokeilemaan auttaisiko moinen - ja kyllä, heti alkoi systeemi toimimaan normaalisti. Virheitä tms ei siis ollut näkyvissä ennen kuin syy löydettiin, ei mitään tietoa että yleensä jotain olisi vialla, kaikki näytti olevan ok, mutta ei vaan verkkokurssisysteemi lähtenyt käyntiin. Sitten kun ongelma korjaantui ja alkoi toimimaan - ainoa ero aiempaan oli se, että systeemi toimi. Tälläiset tilanteet, missä ei ole mitään virheilmoa tai syytä toiminnalle (tai sen puutteelle) näkyvissä, ovat niitä kaikista turhauttavimpia, jos multa kysytään.

Jos isommilta päänvaivoilta on onnistunut välttymään, niin ei muuta ku onnittelut :ahem:
 
Ylös