Eiku Loimaalainen.Originally posted by Nasu:
Onko siellä joku apukoulun käynyt sudeetti savolainen?
eek!
Eiku Loimaalainen.Originally posted by Nasu:
Onko siellä joku apukoulun käynyt sudeetti savolainen?
Ai hieman yläkanttiin? Siis voiko joku vakavalla naamalla sanoa että MP4-17D -autolla pitäisi oikeasti pystyä taistelemaan vakavasti mestaruudesta? Älkää nyt naurattako. Tasaväkisillä autoilla ei Summelilla ja Montylla olisi ollut mitään jakoa tällä kaudella. Heidän onnensa että Kimi ajelee viimevuotisen Mäkin kehitysversiolla eikä MP4-18:lla.ml:
Mun mielestä Kimin sijoitus on kutakuinkin kohdallaan kalustoon nähden, jopa hieman yläkanttiin.
Fakta on se että kun Kimi voittaa molemmat loput kisat, JPM on niissä molemmissa Toinen ja Suurmacher kolmas, niin Kimipä voittaa silloin MM; tosin tasapisteillä JPM:n kanssa ja pisteen edellä Schumia. Ja tämä ratkaisu on aivan mahdollinen (ei kovin todennäköinen), eli ei epäonnea välttämättä muille edes tarvita, joskin - rehellisyyden nimissä on sanottava - Suurmacherille sitäkin soisin!Karpow:
....Faktahan on se, että vaikka Kimi voittasi KAIKKI loput kisat ja Schumin, sekä Montoyan sadalla kierroksella molemmissa kauden viimeisissä kisoissa, ei se paljoa auta, jos Schumi ja Monty ajavat sijoille 2-3. Se riittää heille. .:
Mä oon kyllä sitä mieltä, että on Kimin kannalta paljon parempi, ettei hän ole joutunut ajamaan MP4/18:sella, sen verran hitaampi ja epäluotettavampi se on testeissä ollut. Olisi mestaruushaaveeetkin karannut jo aikoja sitten...Calvin:
Siis voiko joku vakavalla naamalla sanoa että MP4-17D -autolla pitäisi oikeasti pystyä taistelemaan vakavasti mestaruudesta? Älkää nyt naurattako. Tasaväkisillä autoilla ei Summelilla ja Montylla olisi ollut mitään jakoa tällä kaudella. Heidän onnensa että Kimi ajelee viimevuotisen Mäkin kehitysversiolla eikä MP4-18lla.
Etua? Kumma ettei Ferrari ja Williamskin sitten ajata kuskeja vanhoilla autoillaan, jos siitä kerran saa etua.Kimi on voinut saada jopa etua siitä, että ajaa kehitysversiolla, sillä heillä on ollut auton tuntemus parempaa kuin täysin uusilla malleilla aloittaneilla.
Naulan kantaan Kaikki vaan vanhat autot kehiin ja baanalle, niin kyllä sitä etua alkaa löytymään.Dominic:
Etua? Kumma ettei Ferrari ja Williamskin sitten ajata kuskeja vanhoilla autoillaan, jos siitä kerran saa etua.Kimi on voinut saada jopa etua siitä, että ajaa kehitysversiolla, sillä heillä on ollut auton tuntemus parempaa kuin täysin uusilla malleilla aloittaneilla.
itse asiassa ei ole todellakaan sama... mm. 99 mäcissä oli eri runko, mm. kapeampi, keulan aerodynamiikka erilainen, kuski istuu taaempana, peräpää on kompaktimpi, jäähdyttimien paikkoja muuteltu ymymym)... -99 mäcci oli johdannainen edellis vuoden autosta, eli siis täysin uusi auto jossa oli tosin jalostettu edellisvuoden keksintöjä... mutta mm. rungoltaan, moottoriltaan ja aerodynamiikaltaan pystyy puhumaan aivan eri autosta, mulla on olemassa vielä Piolan tekemä vertailu noiden kahden välillä, voin kyllä kaivaa sen jos et muuten usko...Juhis:
Mä oon kyllä sitä mieltä, että on Kimin kannalta paljon parempi, ettei hän ole joutunut ajamaan MP4/18:sella, sen verran hitaampi ja epäluotettavampi se on testeissä ollut. Olisi mestaruushaaveeetkin karannut jo aikoja sitten...Calvin:
Siis voiko joku vakavalla naamalla sanoa että MP4-17D -autolla pitäisi oikeasti pystyä taistelemaan vakavasti mestaruudesta? Älkää nyt naurattako. Tasaväkisillä autoilla ei Summelilla ja Montylla olisi ollut mitään jakoa tällä kaudella. Heidän onnensa että Kimi ajelee viimevuotisen Mäkin kehitysversiolla eikä MP4-18lla.
Kuten Ron Denniskin on useasti sanonut, ei vanhasta mallista ole juuri mitään jäljellä, niin paljon uutta osaa Kimin nykyisessä kaarassa on. Kimi on voinut saada jopa etua siitä, että ajaa kehitysversiolla, sillä heillä on ollut auton tuntemus parempaa kuin täysin uusilla malleilla aloittaneilla. Täytyy myös muistaa, että viime kaudenkin Ferrari oli kehitysversio F2001:sesta, aivan kuten Häkkisen -99 kauden Mäkkäri oli -98 versiosta.
Alkukaudesta oli MP4-17D:ssä ulkoisesti uutta takapään ripustus/jousitus ja aerodynamiikka. Moottori ja vaihteisto paketti oli kinnitykseltään ja rakenteeltaan samanlainen kuin vanhassakin, vaikkakin sisäisesti uusittu. Kesken kauden autoon tuli MP4-18:n eturipustus. Ennen monzaa sivupontooneihin tuli aerodynamiikaa 18:sta. Kaksoiskölikin taisi olla uusi.FO110K:
McLaren puolestaan rakensi kaudelle 2001 täysin uuden auton, johtuen mm. beryllium kiellon vaikutuksista moottorin kokoon... Kun kuskit kritisoivat läpi vuoden ko mallia, niin mäcci rakensi sitten uuden runko tyypin vuodelle 2002, josta sitten tehtiin ns. hybridi... tuossa MP4-17D mallissa vanhaa on enään oikeastaan monokokki ja etupään kaksoisköli, muuten se sitten onkin jo uus auto... (etujousitukseen en ota kantaa...)
Joo, varsinkin takapään uudistukset ennen Monzaa ovat merkitseviä 17D:ssä, vertaillessani kuvia on ero 4/18:aan kuitenkin melkoinen, jälkimmäisen perän ollessa reilusti kompaktimpi. Olisiko jollain vertailukuvia laittaa vierekkäin?oldez:
Alkukaudesta oli MP4-17D:ssä ulkoisesti uutta takapään ripustus/jousitus ja aerodynamiikka. Moottori ja vaihteisto paketti oli kinnitykseltään ja rakenteeltaan samanlainen kuin vanhassakin, vaikkakin sisäisesti uusittu. Kesken kauden autoon tuli MP4-18:n eturipustus. Ennen monzaa sivupontooneihin tuli aerodynamiikaa 18:sta. Kaksoiskölikin taisi olla uusi.FO110K:
McLaren puolestaan rakensi kaudelle 2001 täysin uuden auton, johtuen mm. beryllium kiellon vaikutuksista moottorin kokoon... Kun kuskit kritisoivat läpi vuoden ko mallia, niin mäcci rakensi sitten uuden runko tyypin vuodelle 2002, josta sitten tehtiin ns. hybridi... tuossa MP4-17D mallissa vanhaa on enään oikeastaan monokokki ja etupään kaksoisköli, muuten se sitten onkin jo uus auto... (etujousitukseen en ota kantaa...)
Toisaalta Kimi itse totesi ennen Monzaa(?) että autoon ei ole tullut mitään uutta sitten alkukauden doubtfulJuhis:
Kuten Ron Denniskin on useasti sanonut, ei vanhasta mallista ole juuri mitään jäljellä, niin paljon uutta osaa Kimin nykyisessä kaarassa on.Calvin
Siis voiko joku vakavalla naamalla sanoa että MP4-17D -autolla pitäisi oikeasti pystyä taistelemaan vakavasti mestaruudesta?
Höpönlöpön, Kimi nimenomaan totesi ennen monzaa että "Saamme joitakin uusia osia autoon, toivottavasti ne auttaa suorituskyvyssä" -tmsMutku:
Toisaalta Kimi itse totesi ennen Monzaa(?) että autoon ei ole tullut mitään uutta sitten alkukauden doubtfulJuhis:
Kuten Ron Denniskin on useasti sanonut, ei vanhasta mallista ole juuri mitään jäljellä, niin paljon uutta osaa Kimin nykyisessä kaarassa on.Calvin
Siis voiko joku vakavalla naamalla sanoa että MP4-17D -autolla pitäisi oikeasti pystyä taistelemaan vakavasti mestaruudesta?
Villi veikkaus: Kimin loistava alkukausi tuuditti McLarenia niin paljon, että 18:ta ei turhia kiirehditty. Jos kausi olisi alkanut mollivoittoisemmin, olisi aikataulua uuden auton kanssa kiristetty ja sitä olisi ehditty testatakin ennen testikiellon alkamista.
Jos vertaa Williamsiin niin uusi auto heti, oli hidas, mutta kun saatiin kondikseen niin kappas: molemmat mestaruudet plakkariin (kenties wink ). Mac ei saa kunnon kokemusta 18:sta tällä kaudella, joten ensi kauden alku on taas takkuista?