Mangelo
Well-known member
- Liittynyt
- 19.4.2007
- Viestit
- 24380
Samoin niitten pelaajat.Tuollaisten pelien tekijät ovat mitä ilmeisimmin mielisairaanhoidon tarpeessa.
Samoin niitten pelaajat.Tuollaisten pelien tekijät ovat mitä ilmeisimmin mielisairaanhoidon tarpeessa.
Viihdeteollisuus hakee rajojaan, nämä menevät kovasti yli, mutta sitä myydään mitä ostetaan. Tässä kohtaa kyllä on jo raja, eli ei tälläisia pelejä osteta tai anneta ostaa junnuille. Bännejä en silti alkaisi esittämään lainsäädännöllisesti. Vastuu lähtee, jos liian kovasti tungetaan yhteiskunnan vastuuta.Vice Cityt sun muut on vielä lastenleikkiä verrattuna näihin kaikkein pahimpiin mitä on tullu vastaan, esim. Manhuntit ja Postalit joissa voi esim. tukehduttaa ihmisen muovipussilla, viiltää sirpillä kivekset halki, iskeä sorkkaraudan kalloon kiinni ja muussata sillä aivot, hakata pää irti lapiolla, sahata moottorisahalla käsiä/jalkoja irti ja katsella kun uhri yrittää ryömiä pakoon, paloitella ruumiita ja virtsata sitten niiden päälle, kiduttaa eläimiä, polttaa niitä elävältä tai esim. käyttää kissaa "äänenvaimentimena" tunkemalla haulikko takapuolesta läpi yms., ja pelit nimenomaan kannustavat tappamaan ihmisiä mahdollisimman kammottavilla tavoilla. Lähinnä näitä ajattelin, ja varmasti on olemassa vielä pahempia esimerkkejä joista en edes tiedä.
Tuollaisten pelien tekijät ovat mitä ilmeisimmin mielisairaanhoidon tarpeessa.
Rohkenen olla samaa mieltä.Zaikom sanoi:Samoin niitten pelaajat.
Erotetaan vielä FPS-puolelta räiskintä ja sota. Oikeat sotapelit eivät ole koskaan mitään verioopperaa. Verta nähdään, ja verta pitää nähdä, realistisesti. Realismia ei ole se että kaatunut tai haavoittunut soturi ei vuoda verta. Realismia ei ole myöskään se että verta suihkuaa joka paikassa ylettömästi. Sodan ja räiskinnän erottaa myös se että oma pelihahmo kestää sodassa huomattavasti vähemmän osumaa. Jo MoH ja CoD häilyvät sillä rajalla kiikun kaakun, sillä haavat saa parannettua sinne tänne ripoteltujen medpackien avulla. Sen sijaan OFP on yltiörealismissaan oikea sotapeli: Haavan parantaa vain lääkintämies, hänkin vain niin kauan kuin on itse hengissä. Tai jos nuppiin osuu niin siinä ei lääkintämieskään enää auta. Laaki ja vainaa, sano. Sotapeli on yhtä paljon selviytymistä kuin vihollisen tappamista, räiskinnässä raskaankaan kranaatin täysosuma ei heti kellistä sankarpoikaa vaan vielä on mahdollisuus kipaista hakemaan lähin medpack.Sotapelitkin ovat asia erikseen esim GTA -pelisarjaan verrattuna. Niitä (sotapelejä) on monenlaisia (strategia, FPS, simulaattorit ym.) ja kaikki eivät ole mitään verioopperaa.
Saahan siinä automatisoitua aika monta juttua, että helpommillaan jää omaksi hommaksi vain veneen navigointi, maalin valinta ja taktiset päätökset.Silent Hunterit ovat kyllä rautaa, mutta meikäläisellä ei nykyään enää jaksa mielenkiinto riittää veneiden toimintojen opiskelemiseen ja kun noista training-missioistakin on ilmeisesti kustannussyistä säästelty, niin vähän tyhjän päälle tippuu.
Vaadin parempia training-missioneja!
Mulla kun on taas enämpi tapana tuo piikkilanka-aidasta läpi vaikka lihat irti lähtis, mikä käytännössä tarkoittaa aina 100% realistisia asetuksia. Sit sitä turhautuu, kun ei osaakaan.Saahan siinä automatisoitua aika monta juttua, että helpommillaan jää omaksi hommaksi vain veneen navigointi, maalin valinta ja taktiset päätökset.
Itsehän opettelin asteittain jutut, tosin torpedojen asetukset jätän edelleen aseupseerin tehtäväksi (paitsi syvyysasetukset, aseupseeri laskee aina kylkiosuman mukaan, itse haluan räjähdyksen kölin alle.. tällöin saattaa yksi torpedo riittää isompaankin paattiin).. liikaa matematiikkaa sisältyy siihin.
Arcade-pelissä se onnistuukin. Itsekin noissa MoH/CoD -tyyppisissä putkiräiskinnöissä ruuvaan vaikeustason sataseiskaan heti kättelyssä, äkkiä sen oppii.. mutta sitten kun astutaan simulaattoritasolle, niin täydellä realistisuudella ei edes voi oppia mitään kun ei edes löydä vihollista / saa konetta ilmaan. Täysrealismi astuu kuvioon vasta sitten kun osaa kikkakuutoset.Mulla kun on taas enämpi tapana tuo piikkilanka-aidasta läpi vaikka lihat irti lähtis, mikä käytännössä tarkoittaa aina 100% realistisia asetuksia. Sit sitä turhautuu, kun ei osaakaan.
Jep, vaaitisi meikäläiseltä ihan selkeää asennemuutosta ja kykyä myöntää, että homma ei voi aloittaa 100% asetuksilla.Arcade-pelissä se onnistuukin. Itsekin noissa MoH/CoD -tyyppisissä putkiräiskinnöissä ruuvaan vaikeustason sataseiskaan heti kättelyssä, äkkiä sen oppii.. mutta sitten kun astutaan simulaattoritasolle, niin täydellä realistisuudella ei edes voi oppia mitään kun ei edes löydä vihollista / saa konetta ilmaan. Täysrealismi astuu kuvioon vasta sitten kun osaa kikkakuutoset.
No oliko yllätys?Et vähä niinku alkoi rönsyilemään.