Väkivaltaiset pelit banniin!

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Vice Cityt sun muut on vielä lastenleikkiä verrattuna näihin kaikkein pahimpiin mitä on tullu vastaan, esim. Manhuntit ja Postalit joissa voi esim. tukehduttaa ihmisen muovipussilla, viiltää sirpillä kivekset halki, iskeä sorkkaraudan kalloon kiinni ja muussata sillä aivot, hakata pää irti lapiolla, sahata moottorisahalla käsiä/jalkoja irti ja katsella kun uhri yrittää ryömiä pakoon, paloitella ruumiita ja virtsata sitten niiden päälle, kiduttaa eläimiä, polttaa niitä elävältä tai esim. käyttää kissaa "äänenvaimentimena" tunkemalla haulikko takapuolesta läpi yms., ja pelit nimenomaan kannustavat tappamaan ihmisiä mahdollisimman kammottavilla tavoilla. Lähinnä näitä ajattelin, ja varmasti on olemassa vielä pahempia esimerkkejä joista en edes tiedä.
Viihdeteollisuus hakee rajojaan, nämä menevät kovasti yli, mutta sitä myydään mitä ostetaan. Tässä kohtaa kyllä on jo raja, eli ei tälläisia pelejä osteta tai anneta ostaa junnuille. Bännejä en silti alkaisi esittämään lainsäädännöllisesti. Vastuu lähtee, jos liian kovasti tungetaan yhteiskunnan vastuuta.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Postal tosiaan on ääriesimerkki, millaista pahimmillaan voidaan tuottaa.

Postal pelistä diggaa ne, jotka tykkää katsella netistä rotten.com:n antia silmät kiiluen ja googlettelee kuolonkolareita.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tuollaisten pelien tekijät ovat mitä ilmeisimmin mielisairaanhoidon tarpeessa.
Zaikom sanoi:
Samoin niitten pelaajat.
Rohkenen olla samaa mieltä.

Itsehän en ole pelannut enää vuosiin, mutta kovin aikoinaan pelaamani peli lienee Duke Nukem 3D. Tai sitten System Shock 2.

Olivat kevyttä kamaa, jos vertaa nimimerkki Veidt'n kuvailemiin peleihin.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Sotapelitkin ovat asia erikseen esim GTA -pelisarjaan verrattuna. Niitä (sotapelejä) on monenlaisia (strategia, FPS, simulaattorit ym.) ja kaikki eivät ole mitään verioopperaa.
Erotetaan vielä FPS-puolelta räiskintä ja sota. Oikeat sotapelit eivät ole koskaan mitään verioopperaa. Verta nähdään, ja verta pitää nähdä, realistisesti. Realismia ei ole se että kaatunut tai haavoittunut soturi ei vuoda verta. Realismia ei ole myöskään se että verta suihkuaa joka paikassa ylettömästi. Sodan ja räiskinnän erottaa myös se että oma pelihahmo kestää sodassa huomattavasti vähemmän osumaa. Jo MoH ja CoD häilyvät sillä rajalla kiikun kaakun, sillä haavat saa parannettua sinne tänne ripoteltujen medpackien avulla. Sen sijaan OFP on yltiörealismissaan oikea sotapeli: Haavan parantaa vain lääkintämies, hänkin vain niin kauan kuin on itse hengissä. Tai jos nuppiin osuu niin siinä ei lääkintämieskään enää auta. Laaki ja vainaa, sano. Sotapeli on yhtä paljon selviytymistä kuin vihollisen tappamista, räiskinnässä raskaankaan kranaatin täysosuma ei heti kellistä sankarpoikaa vaan vielä on mahdollisuus kipaista hakemaan lähin medpack. :rolleyes:

Toki hc-sotapelit vaativat hieman paneutumista. Ensimmäisillä kerroilla kun itse arcade-kokemuksella OFP:a yritin niin ensinnäkään en edes nähnyt vihollista missään. Kaverit huusi että kello kahdessa, mutta en vain erottanut mitään. Sitten tulikin jo noutaja. Ajattelin että onhan tämä nyt kumma peli, perkele. Sisu ei antanut periksi ja lopulta, kun opin selviytymään ja havainnoimaan, tajusin homman hienouden ja köykäisemmät FPS:t alkoivat tuntua aika pliisuilta.

Simulaattorit vielä erikseen.. IL-2 ja Silent Hunter III. Aye. :ahem:
Steel Beasts pitäisi vielä koeajaa, realismi siinäkin kohdillaan. Se kun on kaupallinen versio alunperin ihan oikeiden vaunumiehistöjen kouluttamiseen kehitetystä paketista, käytetään myös Parolassa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Silent Hunterit ovat kyllä rautaa, mutta meikäläisellä ei nykyään enää jaksa mielenkiinto riittää veneiden toimintojen opiskelemiseen ja kun noista training-missioistakin on ilmeisesti kustannussyistä säästelty, niin vähän tyhjän päälle tippuu.

Vaadin parempia training-missioneja!
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Silent Hunterit ovat kyllä rautaa, mutta meikäläisellä ei nykyään enää jaksa mielenkiinto riittää veneiden toimintojen opiskelemiseen ja kun noista training-missioistakin on ilmeisesti kustannussyistä säästelty, niin vähän tyhjän päälle tippuu.

Vaadin parempia training-missioneja!
Saahan siinä automatisoitua aika monta juttua, että helpommillaan jää omaksi hommaksi vain veneen navigointi, maalin valinta ja taktiset päätökset.

Itsehän opettelin asteittain jutut, tosin torpedojen asetukset jätän edelleen aseupseerin tehtäväksi (paitsi syvyysasetukset, aseupseeri laskee aina kylkiosuman mukaan, itse haluan räjähdyksen kölin alle.. tällöin saattaa yksi torpedo riittää isompaankin paattiin).. liikaa matematiikkaa sisältyy siihin. :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Saahan siinä automatisoitua aika monta juttua, että helpommillaan jää omaksi hommaksi vain veneen navigointi, maalin valinta ja taktiset päätökset.

Itsehän opettelin asteittain jutut, tosin torpedojen asetukset jätän edelleen aseupseerin tehtäväksi (paitsi syvyysasetukset, aseupseeri laskee aina kylkiosuman mukaan, itse haluan räjähdyksen kölin alle.. tällöin saattaa yksi torpedo riittää isompaankin paattiin).. liikaa matematiikkaa sisältyy siihin. :eek:
Mulla kun on taas enämpi tapana tuo piikkilanka-aidasta läpi vaikka lihat irti lähtis, mikä käytännössä tarkoittaa aina 100% realistisia asetuksia. Sit sitä turhautuu, kun ei osaakaan. :D
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Mulla kun on taas enämpi tapana tuo piikkilanka-aidasta läpi vaikka lihat irti lähtis, mikä käytännössä tarkoittaa aina 100% realistisia asetuksia. Sit sitä turhautuu, kun ei osaakaan. :D
Arcade-pelissä se onnistuukin. Itsekin noissa MoH/CoD -tyyppisissä putkiräiskinnöissä ruuvaan vaikeustason sataseiskaan heti kättelyssä, äkkiä sen oppii.. mutta sitten kun astutaan simulaattoritasolle, niin täydellä realistisuudella ei edes voi oppia mitään kun ei edes löydä vihollista / saa konetta ilmaan. Täysrealismi astuu kuvioon vasta sitten kun osaa kikkakuutoset.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Arcade-pelissä se onnistuukin. Itsekin noissa MoH/CoD -tyyppisissä putkiräiskinnöissä ruuvaan vaikeustason sataseiskaan heti kättelyssä, äkkiä sen oppii.. mutta sitten kun astutaan simulaattoritasolle, niin täydellä realistisuudella ei edes voi oppia mitään kun ei edes löydä vihollista / saa konetta ilmaan. Täysrealismi astuu kuvioon vasta sitten kun osaa kikkakuutoset.
Jep, vaaitisi meikäläiseltä ihan selkeää asennemuutosta ja kykyä myöntää, että homma ei voi aloittaa 100% asetuksilla.
 
Ylös