Val di Fiemmen MM-kisat 20.2. - 3.3.2013

*Alexei*

Well-known member
Sijainti
Jns
Saarinen heittää epäsuoraa kuittia Dalenin suuntaan. Koskaan ei tämä nainen voi sanoa suoraan, ettei vaan ollut tarpeeksi hyvä.

Jabsu

Hirvimettällä
Nyt nähtiin suomalaisilta naisilta vastaavaa joukkuehenkeä jota norjalaisilla on ollut koko kisojen ajan koko joukkueen kesken, huoltomihet mukaan lukien.

WebSlave

Trackman
Saarinen heittää epäsuoraa kuittia Dalenin suuntaan. Koskaan ei tämä nainen voi sanoa suoraan, ettei vaan ollut tarpeeksi hyvä.
Ai. Minä taas kuulin, että pisti ihan oman väärän harjoittelun piikkiin. Suksikin oli hyvä, mutta nainen ei.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Edelleen sitä mieltä, että Saarisella ja Lähteenmäellä aivan liikaa lihasmassaa kestävyysurheiluun. Noi lihakset kun hapottaa, niin sitä happoa valuu korvistakin.:thumbfh:

mjs

Long easy right sumppuun
No Magnari ei ainakaan laittanut mitään omaan piikkiin, Davosin mc-viikonlopun syytä kaikki.

*Alexei*

Well-known member
Sijainti
Jns
Ai. Minä taas kuulin, että pisti ihan oman väärän harjoittelun piikkiin. Suksikin oli hyvä, mutta nainen ei.
Kyllä minun tulkintani mukaan tuo Saarisen kommentti kisan jälkeen, joka meni jokseenkin näin: "Kenties muutama startti alle olisi auttanut asiaa", oli pieni kuitti Dalenin suuntaan.

Saarinen on toisinaan lausunnoissaan vähän harkitsematon, ja vaikuttaa olevan muutenkin kohtalaisen hankala luonne. En sitten tiedä, ovatko Dalen ja Saarinen keskenään ihan kunnon riidoissa, mutta Maikkarin haastattelu kertonee aika paljon tämänhetkisestä tilanteesta:
– Tosi vaikea oli valmistautua, kun ei ollut kisoja. Aika stressaantunut olin. Välillä tuntui, ettei ole edes nälkä. En tiedä, olinko niin jotenkin jännittynyt, että ruokahalukin meinasi kadota. Jokaiselle muulle joukkueen jäsenelle ilmoitettiin edes jokin matka, minkä he saavat hiihtää. Se olisi ollut edes jonkinnäköisen luottamuksen osoitus, Saarinen sanoi ja puhkesi kyyneliin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mites Marit Björ-

Tai ei mitään. Komppaan vaan. :wink:
Tulee silläkin hapot korvista JOS JOUTUISI JOSKUS hiihtämään hapottavalla vauhdilla. Nyt vetää omaa lenkkivauhtia noita kisoja vihellellen läpi.

Aika Martti se on, voitti sprintin ja pisimmän matkan.:D

mjs

Long easy right sumppuun
Sukset jalassa sairaalaan -asenteella:

Itse kilpailusta Heikkinen toivoo saavansa kolmannen kansainvälisen maaliin päätyvän viiskymppisensä. Muutenkaan hänellä ei ole kaksisia muistoja kuninkuusmatkalta.

– Pari on päätynyt lääkintähenkilökunnan hoiviin, pari olen keskeyttänyt, pari on päättynyt totaaliseen niittiin. Kontiolahden SM-kisoissa 2011 en katkennut, mutta olin 13:s. Huomenna tulee olemaan aika jäätävä reissu. Pitää löytää sellainen paikka, missä pystyy hiihtämään rennosti. Ihan saletti, että en odottele loppukiriä, Heikkinen sanoo.

– Seikkailumielellä. Huomenna mitataan, miten kroppa kestää.

M#¤%3

WebSlave

Trackman
Kyllä minun tulkintani mukaan tuo Saarisen kommentti kisan jälkeen, joka meni jokseenkin näin: "Kenties muutama startti alle olisi auttanut asiaa", oli pieni kuitti Dalenin suuntaan.
Ehkä, mutta eipä Aikku ollut siinä kunnossa, että olisi kannattanut millekään (muulle) matkalle valita. Jollei Sarasoja-Lilja olisi notkahtanut niin pahasti viestissä, Saarisen ei olisi pitänyt päästä edes kolmellekympille. Eli aivan turha valittaa valinnoista kun ei itse ollut valittavassa kunnossa.
Saarinen on toisinaan lausunnoissaan vähän harkitsematon, ja vaikuttaa olevan muutenkin kohtalaisen hankala luonne. En sitten tiedä, ovatko Dalen ja Saarinen keskenään ihan kunnon riidoissa, mutta Maikkarin haastattelu kertonee aika paljon tämänhetkisestä tilanteesta:
Jos Dalen etukäteen oli ajatellut Aikun 30 km:n hiihtoon, niin se toki olisi pitänyt kertoa. Mutta jos tilanne oli se, että Saarinen oli kisoissa puhtaasti reservistatuksella, niin silloin ei matkoja luvata.

Tolerantti

Well-known member
Katselin eilen Saarisen kotona tehtyä haastattelua. Siinä hän vähän nolona valitteli, miten niinkin kokeneena urheilijana oli ajanut itsensä ylikuntoon. Sitten tehtiin pelastussuunnitelma: hyvin kevyttä harjoittelua, että palautuisi. Tästä tietenkin seuraa, että kilpailut jäävät vähiin. Sitähän hän nytkin haastattelussa valitti, että ei siedä yhtään maitohappoa, heti hajoaa tekniikka. Minusta hän vain analysoi hetken tilannettaan, ei kritisoinut Dalenia.

WebSlave

Trackman
Toki tuokin olisi syytä kertoa. Jos niin on...
Toki. Todennäköisimpänä pidän sitä, että joillekin matkoille Dalenilla oli selvät suunnitelmat joidenkin hiihtäjien kohdalla ja se kerrottiin (Malvalehdon sprintti, Mäkäräisen kymppi jne.), mutta joillekin matkoille ei etukäteen ollut ketään selviötä ja viimeinen matka todennäköisimmin on sellainen - tai jos sille joku oli, se oli Niskanen. Eli toisinsanoen Aikulle ei ollut sanottavissa sen enempää matkaa kuin sitäkään, että matkaa ei ole. Päätös valinnasta tuli vasta niin myöhään kuin se kerrottiin.

Miikhail

Well-known member
Suomi taistelee Kazakstanin mäkihyppysuuruuksien kanssa 11:nnestä sijasta.

Jabsu

Hirvimettällä
Oho menin lukemaan Jari Porttilan juttuja, edellisestä on kyllä jo vuosia. Siinä ei edes ollut minkäänlaisia salaliittoteorioita liittyen Norjaan.

Olen jo viime kauden aikana kuullut Toni Roposen lähipiiristä huhua, että hänelle on jo luvattu maajoukkueen päävalmentajan pesti Dalenin jälkeen.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Voi kun harmitti nähdä Johaugin suksien lipsuminen kolmenkympin viimeisessä nousussa. Ihan sama oli sen jälkeen, kumpi niistä amatsoneista voittaa :(.

mjs

Long easy right sumppuun
Matkanvaraajat ja valmentajat erikseen.

- Dalen on toiminut pian kahdeksan vuotta tehtävässään. Kullakin valmentajalla on aikansa, vaihdon aika on viimeistään Sotshin olympiakisojen jälkeen, Reijo Jylhä arvioi Dalenin asemaa.

- Ulkomaalainen päävalmentaja ja tilanne, jossa meillä ei ole lajijohtajaa, aiheuttaa sen, että meiltä on päässyt katoamaan suomalaisen valmennuksen linja. Meillä ei oikeastaan valmenneta urheilijoita, toiminnasta on hävinnyt punainen lanka, Jylhä luonnehti.

Jylhän mukaan tarvittavista muutoksista on jo puhuttu riittävästi. Nyt on jo tekojen aika. Jylhä teki vertailuja Norjaan, joka on putsannut täydellisesti mitalipöydät Val di Fiemmen MM-kisoissa.

- Norjan maajoukkueen valmennuksessa tehdään todella kovaa työtä. Meiltä Suomessa puuttuu vastaava näkemys valmennukseen, Jylhä sanoi.

YLE