Jos kilpailujen määrä supistuu todella rajusti ja siitä huolimatta kuljettajien mestaruus on jaossa niin mielestäni muiden mahdollisuudet Hamiltonin lyömiseen kasvavat. Teknisten ongelmien, sekä muiden epäonnisten sattumusten painoarvo voi kasvaa merkittävästi, jos kalenterista tiputellaan vaikka puolet kisoista pois.
Mercedeksen Akilleen kantapää saattaa olla DAS -järjestelmä, jonka avulla ajetaan suvereeniin voittoon tai kyseisen tekniikan mahdollisen kiellon yhteydessä, muut saavat merkittävän etulyöntiaseman. Itse en olisi ehkä Mercedeksenä tohtinut kuitenkaan ottaa järjestelmää käyttöön mahdollisen protestoinnin riskin takia. Lähtökohtaisesti arvioisin, että järjestelmän poistaminen autosta on lähes samantasoinen ongelma, kuin sen lisääminen autoon.
Bottaksen mahdollisuudet mestaruuteen ovat arvioni mukaan paremmat, kuin koskaan aiemmin, mutta eivät ne vieläkään erittäin hyvät ole. Loppupeleissä fysiikka Bottaksella varmasti riittää, joten ratkaisevaa taitaa olla pääkopan kasassa pitäminen ja oikeisiin asioihin keskittyminen läpi kauden.
Jos Bottas voittaisi mestaruuden Hamiltonin nenän edestä, uskoisin Hamiltonin haluavan ehdottomasti revanssia samalla kalustolla seuraavana vuonna, jolloin lienee palkkapyynnössä kovastikin neuvottelun varaa?