Afrikan kisoissa oli jopa käytössä lava-pösö V6. TIetääkseni se oli omalla tavallaan B-ryhmän superautojen sukua, koska siviiliautona ei kait ole olemassa V6 504 Pick Up'ia.Tämä lava-Pösö 504 oli luokiteltu B-ryhmään 80-luvun alussa, päästen jopa pisteille Afrikan kisoissa.
Sampsa Junnila ajoi sillä 000-autona Suurajot 1984, mutta itse kisaan ei ollut asiaa osallistua.
Autolla oli vakaa aikomus ajaa ko. vuonna J:kylässä mutta "onneksi" tarkkasilmäinen kisakatsastusmies oivalsi juuri ennen kisaa että Suomessa ei saa ajaa rallia ajoneuvokohtaisella nopeusrajoituksella olevalla autolla (avolava = max. 80 km/h).Tämä lava-Pösö 504 oli luokiteltu B-ryhmään 80-luvun alussa, päästen jopa pisteille Afrikan kisoissa.
Sampsa Junnila ajoi sillä 000-autona Suurajot 1984, mutta itse kisaan ei ollut asiaa osallistua.
Junnila ajoi tosiaan 000-autona. Muistan, kuinka perkeleen kovaa se meni OUninpohjassaAutolla oli vakaa aikomus ajaa ko. vuonna J:kylässä mutta "onneksi" tarkkasilmäinen kisakatsastusmies oivalsi juuri ennen kisaa että Suomessa ei saa ajaa rallia ajoneuvokohtaisella nopeusrajoituksella olevalla autolla (avolava = max. 80 km/h).
Kilpailunro olisi ollut 82.
Katsastusmiestä kai oli joku avustanut asian hiffaamisessa.Autolla oli vakaa aikomus ajaa ko. vuonna J:kylässä mutta "onneksi" tarkkasilmäinen kisakatsastusmies oivalsi juuri ennen kisaa että Suomessa ei saa ajaa rallia ajoneuvokohtaisella nopeusrajoituksella olevalla autolla (avolava = max. 80 km/h).
Kilpailunro olisi ollut 82.
Jukka Jalonen ajoi Paris-Dakar autollaan, taisi olla Hilux ja muistaakseni V6-koneinen.Muistan hämärästi, että jonain vuonna Mänttä-rallissa olisi ajanut lava-auto 0-autona. Ihan siis joku tavallinen Hilux tai sellainen. Tämä on yksi varhaisimpia rallimuistojani, vuoden on oltava 1988 tai 1989.
No niin, en sentään ollut yksin muistikuvani kanssa :thumbup:Jukka Jalonen ajoi Paris-Dakar autollaan, taisi olla Hilux ja muistaakseni V6-koneinen.
Kaivelin vähän arkistoja ja korjataan sen verran, että Jalonen ajoi kyllä ihan kisassa mukana numerolla 21. Tuon auton malliksi oli ilmoitettu Toyota V6 Boss. Vuosi oli -89.Jukka Jalonen ajoi Paris-Dakar autollaan, taisi olla Hilux ja muistaakseni V6-koneinen.
Jollen ihan väärin, niin muistelen,että autoa kohtasi "onnettomuus" ja auto paloi jonnekin saharan nurkille.Kaivelin vähän arkistoja ja korjataan sen verran, että Jalonen ajoi kyllä ihan kisassa mukana numerolla 21. Tuon auton malliksi oli ilmoitettu Toyota V6 Boss. Vuosi oli -89.
Okei, voipi olla näinkin. Mutta itse olin viisivuotiaana tuota todistamassa jossain pellonlaidassa. Se onkin melkein ainoa juttu, mikä sieltä jäi mieleen. Toinen muistikuva on Poliisien etuautona ajama Volvo 480, joka nähtiin jossain siirtymällä, ja josta käytiin isoveljen kanssa hakemassa tarrojaKaivelin vähän arkistoja ja korjataan sen verran, että Jalonen ajoi kyllä ihan kisassa mukana numerolla 21. Tuon auton malliksi oli ilmoitettu Toyota V6 Boss. Vuosi oli -89.
Taisi olla alunperin Harri Väänäsen ja Timo Tuomisen rakentama tuo auto siis 505. Toiseksi suurin malli mikä Peugeotilla silloin oli sen tullessa markkinoille 604 taisi olla suurin.Pösö-mies Junnila ajeli myös tälläisellä Pösöllä
Hankis -81 by Kari Naatanen 1, on Flickr
Junnila Pösö by Kari Naatanen 1, on Flickr
Hankis -81 ja Riksu -82
Jep. Ja ulkoili Hirvijärven tuntumassa, samassa paikassa jossa aikanaan niin moni muukin...Eikös Vatanen ajanut tollasella O-autoa Hankirallissa vuonna x tai y.