Vanhat rallikuvat

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Eikö 505 ollut takavetoinen? Kuvan perusteellakin näyttäisi siltä
505 oli iso takavetosedan, etuvetoon Pösö siirtyi vasta 205 ja 309 mallien tullessa markkinoille. kisakäytössä ensinmäinen etuveto taisi olla 205 1,6 GTI jollasella Junnila ajoi 1985-86, ja sitten tulikin Peugeot 205 GTI 1,9 jolla tuli SM-kultaa 1988 ja hopeaa 1989 Pikku-a:ssa.
 

Toukka

Well-known member
Liittynyt
26.1.2012
Viestit
72
No niinhän olikin, kappasvaan. Vikipedia sen kertoi. Nolomoka.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Taisi olla alunperin Harri Väänäsen ja Timo Tuomisen rakentama tuo auto siis 505. Toiseksi suurin malli mikä Peugeotilla silloin oli sen tullessa markkinoille 604 taisi olla suurin.

Rallikäyttöön onhan se turhan iso kooltaan muutenkin
Oliko tuo nyt sitten niin suuri? Ei 505 mun mielestä mitenkään oleellisesti suurempi ollut ulkomitoiltaan kuin edeltäjänsä 504 ja 504 Coupe V6

600-sarjalaiset oli sitten jo enemmän tai vähemmän edustusauto-luokkaa.

505 GTI ('79) vs 504 ('75)

wbase: 2740 | 2741
track: 1481/1448 | 1420/1331
length: 4580 | 4481
width: 1720 | 1689
weight: 1235 | 1158
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Aika paljon näyttäisi renkaat kääntyvän etuvetoiseksi tuossa Junnilan Pösössä.
Mikähän laite se tässä on kyseessä?
https://plus.google.com/photos/107884965313282569137/albums/5402562069008689457/5403561656292368306?banner=pwa
Ladan / Stasis Brundzan viriviripajan kehittelemä S-ryhmän rototyyppi. Stasi itse oli testaamassa ko. kyhäelmää Jyskälässä 0-auto tehtävissä, mutta kun se katiska sattui leviämään jo hyvissä ajoin ennen urakan päätöstä.

Katselee noita muita kuvia, niin näkee että joku oli käynyt vähän Ukissa vakoilemassa.... Kovasti tuttuja muotoja mm. 9000-Saabista ja luukkuperäisestä Talbot Solarasta.
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
Pösö 104 zs

Timo Mäkinen ajoi Suomessakin Peugeot 104 zs:llä -78 Hankirallissa, muistaakseni sensaatiomaisesti toiseksi Vatasen tehdas-Escortin jälkeen. Auto oli aito tehdasauto, 415BHH75, joka oli Maan-Auton hoivissa. Timo ajoi sillä myös joitakin lähtöja rallicrossia ja taisi ajaa jäärataakin.

Tällä nimenomaisella autolla oli mielenkiintoinen historia, se oli ollut Hannu Mikkolan käytössä -76 Korsikalla ja Timo Mäkisen käytössä -78 Portukalissa kartturina enteellisesti muuan Jean Todt. Mäkinen ajoi 104:llä myös Korsikalla -76 ja -77. Joten mistään turhasta autosta ei ollut kysymys, varsinkin kun hyvin tiedetään mihin Pösön kehitys muutamassa vuodessa johti,---205 T 16!!!.

Mulla on jossain kuvia tästä autosta, laitan tänne jos ne löydän??.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki

Alenin Lancia 037 harvemmin nähdyissä punaisissa väreissä, kyseessä siis testiauto


Veljekset kuin ilvekset, ja Delta S4 vielä enemmän siviili-Deltaa muistuttavalla korilla


Lähde: http://drag-o.blogspot.com
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus

Alenin Lancia 037 harvemmin nähdyissä punaisissa väreissä, kyseessä siis testiauto


Veljekset kuin ilvekset, ja Delta S4 vielä enemmän siviili-Deltaa muistuttavalla korilla


Lähde: http://drag-o.blogspot.com
Alempi kuva löyty muistaakseni ensimmäisestä Vauhdin maailma lehdestä, joka itselle tuli. Oliskohan ollu joku -84 kevät, kun moinen ilmestyi.
 

Jenygenlt

Banned
Liittynyt
3.9.2012
Viestit
2
Sijainti
usa
Eh bien, merci pour l'affichage partager les photos de l'ancien, que je n'ai jamais vu ces photos anciennes de course ..
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
Nuotitusauto

Nuotitusautohan se siinä. Näillä yleensä ajoi joku paikallinen kyky itse kisassa.
Linkkisivun kuvat upeita, mm. Henri Toivosen 400 Ascona joka suistui Ruuhimäessä hiekkalaatikkoon ja syyläri hajosi ja vedet pihalle, näkyy tässä vielä Harjun pätkällä jonne hajosi lopullisesti.
 

karko

Well-known member
Liittynyt
19.7.2009
Viestit
120
Reilun viikon päästä nähdään Alen-Kivimäki ja Lancia 037! Rallylegend 2012,
San Marino.
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
San Marino Historic

Reilun viikon päästä nähdään Alen-Kivimäki ja Lancia 037! Rallylegend 2012,
San Marino.
Joo!!. Sinne on pakko mennä. Noin 180 historic-autoa, joukossa myös monta B-ryhmäläistä. Pari 037:aa, pari Sport Quattroa, rs200, kolme Stratosta, muutama nelosryhmän Ferrari jms, jms...lisäksi huippu A-ryhmää ja WRC:eetä.
ALEN, KANKKUNEN,MUNARI,WALDEGÅRD ja monia muita sekä lisäksi Rally Village ja Arena Show.

Kaiken huippuna VW POLO WRC-virallinen ensiesiintyminen sekä saman ajot etuautona!!!. Voiko tätä jättää väliin. Saas nähdä tuleeko paljon tuttuja vastaan?


Legends by Kari Naatanen 1, on Flickr
 

Toukka

Well-known member
Liittynyt
26.1.2012
Viestit
72
No nyt tuli kuvat.filtä ilmoitus että se muuttuu maksulliseksi ja kuvat poistuu ellei maksa. Kuvablogikin on jumissa. Onko näitä ilmaisia vielä jokin muukin?
Tottahan maksamalla saisi ongelman poistettua, mutta ilmainen olis aina ilmainen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
No nyt tuli kuvat.filtä ilmoitus että se muuttuu maksulliseksi ja kuvat poistuu ellei maksa. Kuvablogikin on jumissa. Onko näitä ilmaisia vielä jokin muukin?
Tottahan maksamalla saisi ongelman poistettua, mutta ilmainen olis aina ilmainen.
Eikös Flickr ole ainakin toistaiseksi ilmainen.......
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
Marlboro Stratos

Stratos Martini-väreissä:

-Onko mielestänne toimiva ratkaisu vai pyhäinhäväistys?
Kyllä tämä on mielestäni parempi ja enemmän aikaansa vastaava!!.


San Marino Stratos Goppi by Kari Naatanen 1, on Flickr

ja tämä, molemmat kuvattu San Marinossa tänä syksynä.


Lancia Stratos by Kari Naatanen 1, on Flickr

Tuo Martini-värinen vaikuttaa jopa replikalta. Esim. levitykset, sisustus, yleisesti aika steriilin näköinen ja eniten huomiota kiinnittää vanteet ja varsinkin nelipulttiset navat >>alkuperäisessähän on toki viisipulttiset navat ja viisipuolaiset Campagnolo-vanteet, toki muitakin on nähty erikoisesti kapeampien sora/piikkipyörien kanssa.

Stratoksiahan rakennetaan toki nykyäänkin replikoina, ainakin Englantilainen Hawk Cars -niminen yritys niitä tekee, ja varmaan muitakin.
 
Ylös