Olga
.
Paljon ja paljon. Alle 50 senttiä päivässä.
Tämä lienee makuasia.YLE:ltä tulee kuitenkin laatukamaa verrattuna mainosrahoitteiseen tyhjänpäiväisyyteen. Lisäksi on mahdollista tehdä ohjelmaa myös pienempiä kohderyhmiä varten. Tärkeä kanava.
Sotii pahasti Ylen journalistista vapautta vastaan. Vallan vahtikoirasta sylikoiraksi- ei kiitos.Edelleen kannatan Ylen siirtämistä eduskunnan budjettiin.
Opiskelijana meni ruokaan 2€ päivässä. Sillä 50c:llä sai pari pihviä/päivä.Paljon ja paljon. Alle 50 senttiä päivässä.
Tarkennas nyt, joutuisinko minäkin maksamaan vaikka tuo ois lähes kahden kuukauden tulot?Kaikille täysikäisille vaan 1000€ tasavero. Olis reilua. Aviopareista maksaa vain toinen.
Kyllä, kaikki maksaa saman veron. Siihenhän tällainen pakkomaksujen asettaminen johtaa. Rankkaan negatiiviseen progressioon.Tarkennas nyt, joutuisinko minäkin maksamaan vaikka tuo ois lähes kahden kuukauden tulot?
TV-lupatarkastajien työt eivät loppuisi, kun alkaisivat kierrellä tuumamittojen kanssa:ahem:Ehdottomasti askel oikeaan suuntaan. Vielä kun maksuun saataisiin progressiota, niin olisi oikeudenmukaisempi.
Siis oikeesti ootte sitä mieltä, että mun pitäis maksaa teidän joutavanpäiväisestä tv:n katselusta? Just joo. Ei ole televiisio infrastruktuuria minusta. Ilmankin pärjää, ja vieläpä aivan loistavasti. Ei oo ollu ikävä moista toosaa. Vituttaa alkaa teidän sohvaperunoiden paskaohjelmia maksamaan!!! :frank:
Juu ei.Siis oikeesti ootte sitä mieltä, että mun pitäis maksaa teidän joutavanpäiväisestä tv:n katselusta? Just joo. Ei ole televiisio infrastruktuuria minusta. Ilmankin pärjää, ja vieläpä aivan loistavasti. Ei oo ollu ikävä moista toosaa. Vituttaa alkaa teidän sohvaperunoiden paskaohjelmia maksamaan!!! :frank:
Nimenomaan. Tekniikka on olemassa, mutta sitä ei haluta käyttää. Yle vissiin pelkää, että tulot romahtaisi, jos vain katsojat maksaisi.Juu ei.
Lähes joka boksissa/telkkarissa on korttipaikka. Miksei sitä voi hyödyntää? Veloitetaan katselun perusteella.
Mä maksan jo netistä operaattorille,joten ei kyllä vakuuta ollenkaan tämä sun perustelusi.Mediasta kannattaakin maksaa. Se on toi radio- ja nettikin olemassa. Kuka ties minkälaisia palveluja valtio vielä netissä tarjoaa...ja tarjoaahan se jo nyt.
Ja sikäli hyvä, että ei vapaamatkustajat pääse niin helpolla. Ennenhän tunnollisten sohvaperunoiden on pitänyt maksaa salakatsojien luvat.
Mutta jonkinmoinen porrastus olisi voinut olla hyvä eli esim. opiskelija + eläkeläisten + työttömien osalta. Tai sitten vaan selkeästi vielä pienempi maksu.
Mutta joo sekin on hyvä, että on alempi kuin nykyään.
Tuskin se operaattori niitä ohjelmia tekee sinne telkkariin tai radioon?:doubtful:Mä maksan jo netistä operaattorille,joten ei kyllä vakuuta ollenkaan tämä sun perustelusi.