minävaan sanoi:
Onko kellään minkäänlaista tietoa, miten voisi päästä F1-varikolle vaikkapa Räikkösen autoa tankkaamaan? Kuuluuko varikkomekaanikkojen hommiin muuta auton kanssa säätöä, vai pelkästään varikkopysähdykset? Minkälaista koulutusta/työkokemusta/muuta vaaditaan? Entäs palkka, saavatko äijät paljonkin rahaa? Ja muutakin tietoa saa antaa, jos vain löytyy. Todella nihkeästi löytyi netistä tietoa aiheesta. Kiitokset kaikille vastaajille!
Periaatteessa homma toimii varmaan kuten muuhunkin työhön...
selaileppa kaupoissa autosportteja ja muita sillä ainakin vielä 90-luvulla tallit hakivat henkilökuntaa ihan lehti-ilmoitusten avulla. ..Tai ainakin lehdissä oli ilmoituksia, en tiedä mitä kautta todelliset työntekijät sitten tulivat.
Muistaakseni vaatimukset ei olleet sen kummallisempia kuin muuhunkaan hyvään työpaikkaan. Muutaman vuoden työkokemus kyseisestä tehtävästä, olikohan se sitten "A-level degree" vai miten noita englannissa rankataankaan, mutta uskoisin että suomalainen korkeakoulututkinto on tutkintona riittävä.
Noissa ilmoituksissa aina haettiin jonkun tietyn tekniikan osaajaa, mutta eikös nuo tankkaajat ja renkaanvaihtajat ole pääasiassa muissa hommissa, eli päästäksesi tankkaajaksi, tulisi sinun ensin päästä töihin muihin vaativampiin tehtäviin.
Mutta mutta....tuollaiseen yleisesti haussa olevaan työpaikkaan on toooodella vaikea päästä vaikka olisitkin inssi ja tehnyt töitä kaivatulla tekniikalla joten hae vaikka vessan siivojaksi ensin ja sitä kautta parempiin hommiin.
Saako paljon palkkaa... ne saa joille sitä kannattaa maksaa. Vessan siivooja tuskin saa.
En tiedä... firmojahan nuo formulatallitkin on, joten eiköhän siellä ole rekrytoinnista vastaavat ihmiset jotka tietävät paremmin..
Toinen vaihtoehto on tietty tuo tehtaan edessä oikeaan aikaan norkoilu..