Vilukissa vai Kuumakalle?

Paleletko kesäolosuhteissa, jos ulkolämpötila on alle + 14 ºC?

• Äänestäjiä yhteensä
    15
  • Äänestys suljettu. .

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
En ymmärrä miten ihminen voisi olla kissa? Eikä nimeni ole myöskään Kalle. Mitä vastaan?

Joni

Well-known member
Kädet jäätyy vaik olis vajaa +5.. Riippuen tuulestaki.

jjv

Arschloch
Alle 16 astetta on liian vähän, yli 24 on liian paljon. Lajitovereiden seurassa kun olen joutunut viettämään aikaa olen huomannut olevani ensimmäinen joka palelee ja ensimmäinen joka hikoilee, jos lämpötila ei ole optimaalinen. Välikelin miäs.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Yleensä ei ole kylmä milloinkaan.
Aiheuttaa tiettyjä säätämisiä, koska rouva on vilukissa ja mulla on yleensä joko sopivan lämmin tai vähän kuuma. Täten mä liikun kotipäivinä kotona shortsit ja t-paita ylläin kesät talvet, rouva käärii itselleen vilttiä, kun katsellaan leffaa. Makuuhuoneessa mua kohti puhaltaa lattiatuuletin liki joka yö, rouva kiskoo peittoa korviins'. Kauppareissuilla on viime aikoina itselläin ollut pelkkä t-paita palttoon alla, rouvalla villapaitaa ja ties mitä muuta. Pitkiä kalsareita en edes omista, ulkohousuja tulee joskus tuulisella pakkassäällä käytettyä farkkujen päällä jne... Sormet ja kädet kyllä helposti on aivan jäässä lain, mikäli kauppakasseja kantaa tahi rattaita työntää paljain käsin. Kynsikkäät toki pelastaa tuolta. Kokonaan sormet peittäviä käsineitä ei oo tänä talvena montaakaan kertaa tarvinnut.
Mut toisaalta kesälläkään ei ole ahdistavan kuuma kovinkaan usein, ja tykkään kyllä enemmän lämpimästä ku viileästä kesästä. Että en sitten tied... JA ONKO PEISKAAR!!!

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Se on vissiin kerrankin kompattava jjv:tä. Useammin lienee kylmä kuin kuuma, mutta se johtunee asuinpaikkavalinnoista.

Lunssila

Well-known member
Argentiinalaiset tulevat seinän läpi tänne koppiin, mutta ymmärrämme heidän riemunsa.

WebSlave

Trackman
Alle 16 astetta on liian vähän, yli 24 on liian paljon. Lajitovereiden seurassa kun olen joutunut viettämään aikaa olen huomannut olevani ensimmäinen joka palelee ja ensimmäinen joka hikoilee, jos lämpötila ei ole optimaalinen. Välikelin miäs.
Pitkälti sama. Koska liian kuuma on kuitenkin minusta parempi kuin liian kylmä, pukeudun usein vähän yli ettei paleltaisi. Niinpä hikikin tulee helposti jos edes vähän huhkii. Tosin, liikoja vaatteita voi aina riisua, mutta liian vähien kanssa on keinot vähissä, jos paleltaa.

Kysymys on sikäli hassusti aseteltu, että tottahan minulla on siinä 14 asteessa selvästi enemmän päällä kuin 24 asteessa. Eli en yleensä palele, koska osaan varautua riittävällä määrällä vaatetta.

Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Usein on liian kuuma tai liian kylmä. Nukkumaan mennessä on liian kuuma, herätessä kylmä. Kotiovelta autolle kävellessä on helvetin kylmä, mutta autossa on otettava vaatteet pois. Minä ainakin pukeudun sisätilojen mukaan, esim. työpaikalla olisi tuskallista olla pitkät kalsarit päällä. Kesällä taas jos ihan sortseissa on, niin kyllä alle +25 kylmää ainakin jos aurinko menee varjoon. Turha siitä on silti ilkkua: Kuinka monen vaiks italialaisen olette nähneet passeggiatalla tällä kelillä hellevaatteissa. Oikea helle, 30 tai vaikka yli ei tunnu missään. Sitä herkkua saadaan täällä liian harvoin muutenkin. Lenkkeilykin onnistuu kun muistaa juoda tarpeeksi.

jjv

Arschloch
Kuinka monen vaiks italialaisen olette nähneet passeggiatalla tällä kelillä hellevaatteissa.
Oon huomannu, että Epsanjassa ovat rantapuuhissa, vaikka lämpötila olis hiukan yli 20, Rostockissa sakut ui innoissaan kylmässä meressä ja pelaa shortseissa lentistä, vaikka ois 17 astetta mittarissa, mutta kotikylän biitsin ohi kesäisin työmatkalla pyöräillessä huomannut siellä olevan porukkaa vasta kun on 25 mittarissa.

Minä ainakin pukeudun sisätilojen mukaan, esim. työpaikalla olisi tuskallista olla pitkät kalsarit päällä.
Muutaman kerran ulkomaille lähtiessä käynyt niin, että olen laittanut pitkät kalsarit jalkaan ettei palellu 17 minuutin kävelymatkalla asemalle. Kohteessa onkin sitten ollut 20 astetta ja junassa hikoillessa hymyilyttänyt, että saatanpa olla ainoa olento tässä porukassa kera pitkäin kalsarein, muilla shortsit. Harvemmin lentokoneessa kuitenkaan kuuma tulee, vaikka pitkät kalsarit ois farkkujen alla.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Opiskelutouhujen kultaisina aikoina oli aina suuri ongelma pistääkkö haalareiden alle housut vai shortsit. Shortseissa kun saattoi tulla pihalla kylmä ja housuissa sitten taas baarissa kuuma ja sen myötä hiki ja sitten oli mahdollisuus jäädä saamatta sen tähden.

Yleisin ratkaisu oli olla niin humalassa että se on aivan sama mitä on jalassa.

K. August

Well-known member
Sunnilleen 20 asteessa menee mulla T-paita/shortsi-kelin raja, tietenkin riippuen fyysisestä aktiivisuudesta.

Yleisesti ottaen pidän turhan lämpimästä ilmasta enemmän kuin turhan kylmästä, kun vain tämä lämmin ilma ei ole erityisen kosteaa (muualla kuin saunassa).

Sijainti
Katabolia
Sama muuten, mutta kuuma keli on ihan mieluinen, jos saa makoilla varjossa. Ei kylmässäkään vikaa jos on pukeutunut hyvin, syönyt riittävästi, tai sivellyt hevoslinimenttiä raajoihin.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Todennäköisesti en palele, sillä on noissa lämpötiloissa kuitenkin paljon vaatetta päällä.

25 on hyvä ulkolämpötila.