Vitali Petrov - game over?

WebSlave

Trackman
Petrovin manageri on tanaan Abu Dhabissa vahvistanut Joe Sawardille Vitalin sopineen itsensa Pirellin testikuskiksi vuodelle 2012.
Pirellin Paul Hembery kiisti väitteen Twitterissä ja toteaa, ettei heillä ole testausautoakaan. Vitaly on Abu Dhabissa vain vieraana.

JVR

Banned
Ärsyttää tollanen suosiminen, ja vielä maksukuskia. Ei Ecclestonea paljon Alguersuari ja Sutil kiinnosta, jotka osaisivat oikeesti ajaa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä

Mangelo

Well-known member
Mun mielestä on huvittavaa, kun Ecclestone pitää erittäin tärkeänä milloin minkäkin kuskin palkkaamista F1-sarjan kaupallisten etujen vuoksi, toisaalta hän ei ole valmis sijoittamaan omia rahojaan tuon eteen, vaan paskan lykkäisi toisen riskille.
Olishan se kyllä aika hassua, jos Eccelstone rahasäkkeineen alkaisi sponsoroimaan ja päättämään ketä kuskeja ajaa, parhaan TV-tuoton toivossa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Totta tuokin, mutta pyrkimys vaikuttaa toisen lafkan rekrytointeihin on varsin omituista touhua.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Olishan se kyllä aika hassua, jos Eccelstone rahasäkkeineen alkaisi sponsoroimaan ja päättämään ketä kuskeja ajaa, parhaan TV-tuoton toivossa.
Toisaalta juuri sen tuoton takiahan kyseessä olisi vain sijoitus Bernieltä. Jos maksaisi esim. 10 miljoonaa Petrovin vaalikassaan ja saisi sillä Venäläisen kuskin pysymään sarjassa se voisi hyvinkin tuottaa vaikka 20 miljoonaa enemmän GP-lisenssirahana Venäjän GP:stä. Tai ihan vain taata, että GP Venäjällä toteutuu, mikä taas tuottaisi muussa muodossa varmaan rahaa myös Bernien laariin...

Mutta eni vei, esimerkillisen loistavaa, jos Bernien lobbaustoimet jää suutariksi ja tallit valitsevat omin ehdoin kuskinsa. Kuten Lotus valitsi Kimin ja Grossjeanin. :thumbup:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Petrovin taustajoukot joutuvat syytämään isot kasat rahaa saadakseen edes kolmoskuskin paikan sille.

Mangelo

Well-known member
Toisaalta juuri sen tuoton takiahan kyseessä olisi vain sijoitus Bernieltä. Jos maksaisi esim. 10 miljoonaa Petrovin vaalikassaan ja saisi sillä Venäläisen kuskin pysymään sarjassa se voisi hyvinkin tuottaa vaikka 20 miljoonaa enemmän GP-lisenssirahana Venäjän GP:stä. Tai ihan vain taata, että GP Venäjällä toteutuu, mikä taas tuottaisi muussa muodossa varmaan rahaa myös Bernien laariin...
Niinpä juuri. Toisaalta tuo ei ehkä olisi kovin urheilullista sponsorointia, ja TV-tuotot sitten vastapainoksi laskisivat toisaalla.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Mun mielestä on huvittavaa, kun Ecclestone pitää erittäin tärkeänä milloin minkäkin kuskin palkkaamista F1-sarjan kaupallisten etujen vuoksi, toisaalta hän ei ole valmis sijoittamaan omia rahojaan tuon eteen, vaan paskan lykkäisi toisen riskille.
Tulee ikävä niitä aikoja, kun Bernie maksoi omistaan Minardin ja epätoivoisesti persaukisen Arrowsinkin osallistumisia Ykkösiin. Nykyään tulevat maksu-GP:t ja maksukuskit ensin. Näin se kai maailmassa menee yleisemminkin.

Jotenkin OT:na puskee Guggenheimin museoprojekti mieleen jps:n kommentista... :D

hippi

Well-known member
http://racingnewsflash.com/fi/content/manageri-petrovilla-f1-kuskipaikka-sponsorit-puuttuvat

En ihmettelisi edelleenkään että taustajoukot onnistuisivat ja Petrov pyörisi ympyrää ykkösissä tällä kaudella.
Joe Saward on kuullut samansuuntaisia huhuja. Petrovilla olisi huhujen mukaan jo sopimus Caterhamin kanssa Trullin syrjäyttämisestä, mutta Petrovin sponsorit eivät ole toistaiseksi toimittaneet luvattuja rahoja, joten sopimus uhkaa nyt kariutua.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
mutta Petrovin sponsorit eivät ole toistaiseksi toimittaneet luvattuja rahoja, joten sopimus uhkaa nyt kariutua.
Mulla on sellainen käsitys, että varsin usein on ongelmia saada sponsoreilta rahat sovitussa aikataulussa tai ollenkaan. Siksi maksukuskin ottavan tallin on helvetin järkevää vaatia rahat etukäteen, mikäli suinkin on mahdollista. Caterhamila ei mun käsityksen mukaan ole mitään taloudellista pakkoa ottaa maksukuskia, joten ne voivat ihan hyvin sanella ehdot, millä ovat valmiita ylipäätään harkitsemaan Petrovia mihinkään hommaan.

JVR

Banned
Nyt kun viimeinenkin paikka meni KartingKeijolle, onko Petrovin "varma" paikka Trullilla? Toivottavasti Trulli maksetaan ulos sopimuksestaan eläkkeelle.

hippi

Well-known member
Sky Sports on jututtanut Vitali Petrovia Caterham-pestin julkistamisen tiimoilta Hinghamissa. Petrov on tietysti myönteisissä tunnelmissa kisakuskipaikkansa varmistuttua ja valmistautuu nyt osallistumaan ensi viikolla Barcelonassa ajettavaan talvitestiin.

öö ruz

Speed for ever
Aika moni tähän toikkiin kirjoittaneista voi sanoa että "kippis" mitäs minä sanoin.

WebSlave

Trackman
Aika moni tähän toikkiin kirjoittaneista voi sanoa että "kippis" mitäs minä sanoin.
Minä en, olin melko vakuuttunut huhuista huolimatta, että Trulli pitää vielä tämän kauden paikkansa. Mutta kerrankos sitä väärässä on, kun kanta ei perustu mihinkään faktoihin.

-Edit- Tai no korjataan sen verran, että Trullin sopimusta alunperin jatkettiin kaudelle 2012, mikä jonkinlainen fakta kuitenkin oli.

Viimeksi muokattu: