Keulan korkeus on muuten todella paljon alhaisempi kuin Caterhamilla. Mitä nyt kuvista voi päätellä. Ilmeisesti Mäkin keula on uusien sääntöjen mukaan vielä hieman matalampi kuin mitä se oli viime vuonna, vrt. viime vuotinen.
Alareunoissa näyttäisi olevan varsin tavanomaiset leikkaukset. Yläpintaa en sanoisi tasaiseksi. Minusta se laskee hetikohta etureunan jälkeen.Ponttoonit on myös mielestäni poikkeukselliset siihen verrattuna mitä olemme nähneet viimevuosina. Yläpinta on tasainen, ei laskeva.
Onko salaisuus alapinnassa?
Tuskin ny sentaan kopioivat ainakaan Mäkkäriä. Vai meinasitko et vetäävät keulan uusiksi tässä muutamassa päivässä ?Nyt onkin kiva kyllä nähdä, että mikä on Ferrarin tai RB:n tulkinta. Kopioivatko puolestaan tätä "lumiaura" ratkaisua?
Juuri näin, tämä oli optinen harha, sivukuva hämäsi pahemman kerran.Alareunoissa näyttäisi olevan varsin tavanomaiset leikkaukset. Yläpintaa en sanoisi tasaiseksi. Minusta se laskee
Ei kyllä omaan silmään ole yhtään laskenut Macin keula viime kaudesta sääntömuutoksen pakottamalla tavalla. Etuakselin kohdalta korkeus näyttää kutakuinkin samalta. Uudessa autossa keula laskee alemmas vasta lähempänä nokkaa.Keulan korkeus on muuten todella paljon alhaisempi kuin Caterhamilla. Mitä nyt kuvista voi päätellä. Ilmeisesti Mäkin keula on uusien sääntöjen mukaan vielä hieman matalampi kuin mitä se oli viime vuonna, vrt. viime vuotinen.
Mäkki on käyttänyt matalaa keulaa "lumiauralla" jo kaksi edellistä vuotta ja Williams vuoden tätä ennen, joten eiköhän muilla kärkitalleilla ole ollut ennen tätäkin julkistusta aikaa arvioida tämän suuntauksen etuja ja haittoja...Tuskin ny sentaan kopioivat ainakaan Mäkkäriä. Vai meinasitko et vetäävät keulan uusiksi tässä muutamassa päivässä ?
Caterhamilla eturenkaan ripustukset on vedetty paljon ylemmäs. McLarenin matalampi keula mahdollistuu, koska ripustusten yläkiinnityksetkin ovat matalammalla.Ero on todellakin selvä, jos vertaa Caterhamiin, jonka keula on akselin kohdalta huomattavasti korkeammalla. Macilla menee keula selvästi renkaiden yläreunan alapuolella, kun taas Caterhamilla jopa hieman yli. Syy on varmastikin monokokissa. Macilla on onnistuttu toteuttamaan nätti paketti.
2010 oli Red Bullilla myös kyhmyt ripustuksia varten. Jotain samantyylistä voisi olla tulossa. Mitään pakkoahan Caterhamin kaltaista kynnystä ei ole tehdä, vaikka ripustukset maksimikorkeudelle nostaisikin.Parin viime kauden RB:ssa on ollut sellanen semikorkea keula eli ei Mäkin kaltainen mataluudessaan, mutta ei maksimikorkeekaan ala Sauber ja pari muuta... Eli RB:ltä on odotettavissa ihan mitä vaan tältä pohjalta. 2010 autossa oli matalampi keula kuin viime vuotisessa, mutta saapa nähdä... Kai ne RB:llä sen verran ymmärtää ulkonäönkin päälle...