Vodafone Rally de Portugal 2012

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
718
Aika koville näyttää eräillä ottavan tuo Hirvosen tallinvaihto ja Latvalan rypeminen... :wink:
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
NIIN jos Loeb ottaa vaikka kolmesta kisasta nollat,niin luulette että Hirvosen pitää antaa vaikka 80 pisteen MM-johto pois jollakin ihme kikkailulla ????
Näinpä. Onhan Loebilta aiemminkin nähty tumpulointia, ei tuo nyt hirveän kaukaa haettu skenaario loppujen lopuksi ole.

Vaikken Hirvosen mestaruuteen usko alkuunkaan, niin silti, mitä tahansa voi vielä sattua.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
NIIN jos Loeb ottaa vaikka kolmesta kisasta nollat,niin luulette että Hirvosen pitää antaa vaikka 80 pisteen MM-johto pois jollakin ihme kikkailulla ????
Kyllä pitää, jos Fordit eivät ole uhkaamassa. Sitten on eri asia jos se 80 pistettä on Mikon&Fordien kaula Loebiin.

Ja Eemelille tiedoksi, todellakin ottaa. Vittuunnuin siitä jo viime kesänä kun kuulin että Latvala jatkaa ja Mikko ei. Olen edelleen sitä mieltä että Fordin johdossa tehtiin väärin, mutta kun Latvala on heidän mielestään niin nopea kuski. Mikko & Petteri olisi ollut niin täydellinen kaksikko Fordille, ja sillä olisi tuotu valmistajien mestaruus varmasti oikealle merkille.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
Loeb on ehkä uransa pelottavimman haasteen edessä, pitäisi uskaltaa ajaa yhtä hiljaa maailman nopeimman Mikon kanssa. Fordien kanssahan ei ole mitään mieltä ajaa kilpaa, ne kaatuu/hajoaa alle 9 kertaa kymmenestä - eli ei huolta niistä. Mikko sen sijaan matelee rallit läpi sellaisella varmuudella, että roiskeläpätkin kiiltää uutuuttaan vielä kisan päätteeksi. Eli jos Loeb erehtyy jatkossakin ajamaan kilpaa ennemmin tai myöhemmin keskeyttävien Fordien kanssa, ja metsä soi, niin noloksihan se pistetilanne vielä menee, ja Citikan kuviot kusee.

Bs:ää ehkä, mutta kevennettyä sellaista.
 
Viimeksi muokattu:

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
718
Kyllä pitää, jos Fordit eivät ole uhkaamassa. Sitten on eri asia jos se 80 pistettä on Mikon&Fordien kaula Loebiin
No älä nyt vittu lässytä. Ei tasan varmaan tarvitse. Jos Loeb itsensä tuollaiseen takaa-ajo asemaan ryssii niin Hirvosta ei taatusti pistetä keskeyttämään tai jättämään kisaa väliin se on ihan sata varma. Nyt vähän virtaa sinne yläkertaan.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
825
No älä nyt vittu lässytä. Ei tasan varmaan tarvitse. Jos Loeb itsensä tuollaiseen takaa-ajo asemaan ryssii niin Hirvosta ei taatusti pistetä keskeyttämään tai jättämään kisaa väliin se on ihan sata varma. Nyt vähän virtaa sinne yläkertaan.
Muistatko kuinka viime kaudella Ogieria kohdeltiin kun meinasi ruveta Loebia pisteissä uhkaamaan?
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
718
Muistatko kuinka viime kaudella Ogieria kohdeltiin kun meinasi ruveta Loebia pisteissä uhkaamaan?
Ai, mä en muistanutkaan, että Loeb keskeytteli ja Ogier johti kymmenillä pisteillä sitä ja sitten Ogier pistettiin sivuun jotta Loeb voittaa mestaruuden.
Missä vaiheessa kautta tämä tapahtui?
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
825
Ai, mä en muistanutkaan, että Loeb keskeytteli ja Ogier johti kymmenillä pisteillä sitä ja sitten Ogier pistettiin sivuun jotta Loeb voittaa mestaruuden.
Missä vaiheessa kautta tämä tapahtui?
Sä et varmaan tajuu, mut silloin sopimukset oli tasavertaisia, molemmilla oli oikeus ajaa toisiaan vastaan, mutta yhtäkkiä Ogier ei saanutkaan enää ajaa Loebia vastaan kilpaa.

Ottaa vissiin toi hirvosen kakkoskuski status aika lujille?
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
696
Ilmeisesti niitä Ford lippiksiä on ollut jaossa vain lasten kokoja, kun ne kiristää niin pahasti.

Ei Ogierin ja Mikon tilannetta voi verrata ollenkaan. Ogier uhkasi Loebin mestaruutta ajamalla ja ilmeisesti myös vaikka sille vihjailtaan niistä kisakohtaisista sijoituksista. Se on ihan eri juttu jos ykköskuski keskeyttää, niin tottakai kakkonen saa voittaa.

Ja niiden jotka vitsailee Mikon vauhdista kannattaa lukea kisan lopputulokset, eikä mitään pätkien väliaikoja. Novikoville iso peukku ja viimevuoden lievä koheltaja johtaa Latvalaa mm-pisteissä.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
718
Sä et varmaan tajuu, mut silloin sopimukset oli tasavertaisia, molemmilla oli oikeus ajaa toisiaan vastaan, mutta yhtäkkiä Ogier ei saanutkaan enää ajaa Loebia vastaan kilpaa.

Ottaa vissiin toi hirvosen kakkoskuski status aika lujille?
Oletko sä nyt ihan oikeasti tyhmä vai esitätkö?
Tässä kun ei ole kukaan väittänytkään, että Hirvonen voisi ajamalla uhata Loebin mestaruutta. Eli siinä mielessä tilanne on ihan sama kuin Ogierilla.
Mutta mikäli Loeb ulkoilee kisoissa niin usein että Hirvonen saa sen verran kaulaa, että pelkkä Loebin edelle päästäminen ei enää riitä Loebin mestaruuteen (joka on kyllä melko epätodennäköistä), niin silloin tilanne aivan varmasti muuttuu. Ei siellä Citikalla käsketä Hirvosen sijoittua muuta kuin Loebin taakse, siitä sitä sijoitusta ei tasan varmasti ajeta huonontamaan enempää, vaikka kuinka Loeb onkin ykköskuski. Ja ihan sama olisi koskenut Ogieriakin, mutta tätä tilannetta ei koskaan tullut.
Tällä yhdellä Ford miehellä kun tuntuu olevan se käsitys, että Hirvonen vaikka pistetään keskeyttämään tai jopa jättäämään kisoja väliin, ettei vaan voita Loebia.
Ei mua Hirvosen kakkoskuskin asema ota laisinkaan lujille, parempi Citroenilla kakkoskuskina kuin ajaa paskoilla vehkeillä Fordilla, siellä voi unohtaa merkkimestaruudenkin. Varsinkin jos tallikaverina olisi Latvala koheltamassa.
Olen edelleen sitä mieltä että Fordin johdossa tehtiin väärin, mutta kun Latvala on heidän mielestään niin nopea kuski. Mikko & Petteri olisi ollut niin täydellinen kaksikko Fordille, ja sillä olisi tuotu valmistajien mestaruus varmasti oikealle merkille.
Niin no, taisi siinä ennemminkin käydä niin, että Hirvosta ei kiinnostanut jäädä Fordille... Mutta Ford miehen lippiksen alta katsottuna se tietysti voi näyttää siltä, että Ford pisti Hirvosen pihalle...
 
Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17745
Sijainti
East of Eden
Olihan tää nyt hieman erilainen kisa pitkästä aikaa. Mikolle onnittelut voitosta; ei yhtään pätkäpohjaa, mutta tasaisella varmuudella auto maaliin ja voittajaksi :thumbup:

Eemeli82, ja muutkin, voivat nyt antaa rauhassa tunteiden jäähtyä, ja jäädä odottelemaan mielenkiinnolla seuraavaa kisaa.

Kai se Jari-Mattikin vielä maaliin pääsee, ja ehkä jonkun kisan vielä tänäkin vuonna voittaa, mutta mestaruushaaveet JM voinee tältä vuodelta jättää.

Argentiinassa taistelu voitosta käytäneen Loebin, Hirvosen ja Solbergin välillä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Niin no, taisi siinä ennemminkin käydä niin, että Hirvosta ei kiinnostanut jäädä Fordille... Mutta Ford miehen lippiksen alta katsottuna se tietysti voi näyttää siltä, että Ford pisti Hirvosen pihalle...
Sinulla ilmeisesti on siis tietoa asiasta ja pystyt sitä levittämään? Helppohan se on uskoa median lässytystä siitä että Mikko kyllästyi odottamaan ja valitsi Citroenin.

Kyllä Mikko saa yksittäisiä kisoja voittaa, jos Loeb keskeyttää tai on vasta Fordien takana, ja tulee niitä vielä tälläkin kaudella voittamaan. Mutta mm-hopea on maksimi suoritus Hirvoselta. Maailmanmestaruudesta on ihan turha edes puhua. Ensinnäkään Loeb ei ole se kuski joka hölmöilee itsensä niin pahasti ulos taistosta, että Hirvonen pääsisi edes karkuun. Ja vaikka vastoin kaikkia luonnonlakeja näin kävisi, tuo tiimi pelaa sen niin, että Loeb juhlii kauden lopussa maailmanmestaruutta, ne osaavat sen.

Petterillä olisi nyt jopa enemmän pisteitä kuin Loebillä(ja tilanne olisi myös Mikon kannalta parempi), jos Ford olisi tehnyt Ruotsissa ja nyt Portugalissa sen mitä Citroen olisi samassa tilanteessa tehnyt molemmilla kerroilla. Jos tänään olisivat Al-Attiyah ja Van Merkenstein olleet sijoilla 2. ja 3. ja Loeb sijalla 4., mitenköhän olisi tultu maaliin. Ja näin se olisi pitänyt tehdä Fordinkin. Tämä on edelleen tulosurheilua. Ei muissakaan lajeissa kakkosjoukkue saa voittaa ykkösjoukkuetta. Malcolmilla kuitenkin taitaa mennä raha edelle.

Ford nyt vaan on minulle se oikea merkki, sattuneesta syystä. :cool: Ja vielä onnittelut Mikolle ja Jarmolle!
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Argentiinassa taistelu voitosta käytäneen Loebin, Hirvosen ja Solbergin välillä.
Jos Fordin luotettavuus on samalla tasolla kuin Portugalissa, niin Solbergin ja sitä myötä myös Hirvosen voi laskea taistelusta ulos. Monellako Fordilla ei ollut jonkinlaista teknistä vikaa Portugalissa?
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Siis jos nyt kuvitellaan tilanne, jossa Loeb on kämmännyt itseltään matemaattiset mahdollisuudet mestaruuteen ja Hirvonen on vielä taistelussa mukana, niin mun on kyllä perin vaikea nähdä, etteikö Citikka Hirvoseen panostaisi.
Edelleen, em. skenaario on erittäin hypoteettinen, enkä usko Loebin noin pahoin tumpuloivan, mutta eiköhän hällekin tilanteita eteen vielä tule. Ja sen(kin) takia Mikon kannalta on tärkeää, että joka kisassa pystyy kisassa kuin kisassa sijoittumaan kärkeen. Kaiken varalta.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Siis jos nyt kuvitellaan tilanne, jossa Loeb on kämmännyt itseltään matemaattiset mahdollisuudet mestaruuteen ja Hirvonen on vielä taistelussa mukana, niin mun on kyllä perin vaikea nähdä, etteikö Citikka Hirvoseen panostaisi.
Tämä nyt on tietysti jo tilanne erikseen, ja varmasti panostaisi, mutta kuinka moni oikeasti uskoo tähän skenaarioon?

No mitähän ne nyt siellä tutkii?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
Jouhkikin valjastettu myymään kanavapaketteja, vai mistä näin pehmoiset puheet?

Useita suomalaisia rallikuljettajia maailmanmaineeseen nostanut Timo Jouhki uskoo Jari-Matti Latvalan olevan edelleen tulevaisuuden mestarikandidaatti.

- Ford on nyt hyvässä iskussa. Sen kymmenen vuotta, mitä heitä olen seuraillut, heillä ei ole koskaan ollut näin kilpailukykyinen auto. Se on jopa kilpailukykyisempi, kuin silloin, kun Markko Märtin pärjäsi autolla asfaltilla.

- Täytyy rehellisesti sanoa, että onhan Jari-Matti ylivoimaisesti koko pakan nopein. Ei siihen ole Loebillakaan mitään asiaa, Jouhki pamauttaa.

Jouhkilta löytyy myötätuntoa Latvalaa kohtaan. Rallimanageri ei pidä suojattinsa ulosajoa täysin kuljettajan omana virheenä.

- Jari-Matti on luonteeltaan vähän tuollainen. Vaikka kyllähän luonne ja psyyke koko ajan kehittyvät, ja kyllä se parempaan suuntaan on mennyt. Virhe täällä ei ollut pelkästään hänen syytään. Kyllähän olosuhteetkin olivat kamalat. Pulttihan sieltä katkesi ja sitten oli vielä sähkövika. Niitä voi sitten mennä kysymään tekniseltä johtajalta, että mistäs ne johtuvat. Ilman sähkövikaa Jari-Matti olisi todennäköisesti ollut viides täällä.

Edellisestä suomalaismestaruudesta on kulunut jo 10 pitkää vuotta. Jouhkilla ei ole kuitenkaan epäilystäkään siitä, etteikö Latvalasta tai Hirvosesta voisi vielä tulla kuivan kauden pysäyttäjä.

- Tällä hetkellähän se näyttää siltä, että jopa Mikko voisi voittaa sen maailmanmestaruuden. Kymmeneen vuoteen mestaruus ei ole Suomeen tullut, mutta sanoisin näin, että kyllä se nyt tässä tulee. Jommastakummasta se tulee, mutta tuleeko tänä vuonna? Sitä en osaa sanoa, mutta aivan varmasti tulee. Sitä en epäile toistaiseksi yhtään.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/04/1522143/rallimanageri-jari-matti-ylivoimaisesti-pakan-nopein
 
Ylös