Mistähän tässä nyt oikein itketään? Eikö noi kaikki kohdat ole kuitenkin aika selkeitä?
BAR-Hondan vaihdelaatikko:
Eikös säännöissä ollut joku pykälä siitä että kuinka nopeasti nämä semiautomaatit saavat vaihtaa? Oliko se peräti ihan millisekunneissa määritetty vai koskiko se vain sitä ettei veto saa olla katkeamaton? Jokatapauksessa kaksoiskytkintekniikalla on mahdollista luoda laatikko joka vaihtaa käytännössä täysin ilman katkoa vedossa, liu'uttamalla ne kytkimet irti ja kiinni synkronoidusti. Ja jos se on kiellettyä niin se on kiellettyä, mitäs läksit ja paskan möivät.
Renaultin lähtöjärjestelmä:
Itse olen ollut enemmän ihmeissäni siitä että Rellu sai käyttää tuota systeemiään koko viime kauden. Onhan näihin sääntöjen hengen vastaisiin, kohtuutonta etua antaviin härpäkkeisiin ennenkin puututtu kesken kauden ja hyvin nopeasti.
Ongelmahan oli siinä että kun launch control kiellettiin niin se säännöstä jätettiin tavallaan vajaaksi, ilmeisesti tahattomasti. Se Rellun säätyvä kierrosluvun rajoitin kiersi vähintään aattellisella tasolla sitä, ja oli ihan oikein että se kiellettiin.
Noista kahdesta muusta säännöstä hyötyvät kaikki muutkin tallit kuin Ferrari, voisin kuvitella että Dennis ja Williams ainakin ovat hyvin tyytyväisiä.
Michelinin kumit:
Ainakin minun mielestäni on intuitiivisesti selvää että jos renkaan vaihdot muuten kuin rengasrikon tapauksessa kielletään kilpailun aikana, niin ei niitä renkaita siellä tankatessakaan arvota sitten keskenäänkään eri paikkaan. Eiköhän kyse ollut taas vain siitä että Michelin tunnusteli porsaanreikää säännöissä ja sitten sitä sääntöä tarkennettiin asian tiimoilta. Näin se homma ajateltiin hoidettavaksi heti alkuunsakin, ei siellä kukaan mieti että mitenkäs me noita Misukoita sakotettais vähän lisää kun Maikkeli on niin ihq!