Wales Rally GB 2008

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Citroen on Ranskasta ja Fian sikariporras edustaa samaa patonkien luvattua maata. Siinä sitten tuli punaviinihöyryissä päätettyä näin, yritetään nyt sitten auttaa sitikka mestariks keinolla millä hyvänsä. Tana!

Kyllä FIA:sta on enemmän ollut harmia kuin hyötyä Peugeotille, Citroenille ja Renaultille vaikka pääkonttori Pariisissa sijaitseekin.

FIA:n presidentti on englantilainen Max Mosley.

FIA:n World Motorsport Councilissa on vain yksi ranskalainen.
http://en.wikipedia.org/wiki/FIA_World_Motor_Sport_Council

Joten kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kirjoittaa mitä tahansa tuubaa tänne.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kyllä FIA:sta on enemmän ollut harmia kuin hyötyä Peugeotille, Citroenille ja Renaultille vaikka pääkonttori Pariisissa sijaitseekin.

FIA:n presidentti on englantilainen Max Mosley.

FIA:n World Motorsport Councilissa on vain yksi ranskalainen.
http://en.wikipedia.org/wiki/FIA_World_Motor_Sport_Council

Joten kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kirjoittaa mitä tahansa tuubaa tänne.
Ai enemmän haittaa ollut kuin hyötyä? Salli minun nauraa...

Mosley on ihan yhtä tyhjän kanssa, rallista mitään tiiä, ralliin mitenkään liity.

Muutenkin nuo ovat niitä ketkä päättävät paljon isommista asioista, eivät vaikuta mitenkään Sitikan hyötyihin tai haittoihin.
 

Kartturi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
185
Meni muuten jokseenkin turhan paljon aikaa Hirvosen ulosajossa. Ei varmaankaan olisi Suomessa mennyt ihan samaa aikaa. Auto olisi ollut vielä liikkeessä kun ensimmäiset olisi roikkuneet jo lokasuojassa nostamassa takaisin tielle.

Tuli mieleen joku kisa aikanaan kun Marcus kaatoi 307:n. Jäi tielle kyljelleen, niin ensimmäinen paikalle osunut ottaa valokuvia.
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Ai enemmän haittaa ollut kuin hyötyä? Salli minun nauraa...
Jean-Marie Balestre oli FIA:n puheenjohtaja 80-luvulla.
Hän suorastaan vihasi Peugeotin silloista tallipäällikköä Jean Todtia.

Peugeot sai vihat niskoilleen niin rallin mm-sarjassa ja aavikkoralleissa kuin urheiluautojen C-ryhmässä.
Peugeotteja diskattiin milloin minkälaisin syin. 205:n kivisuojat käsitettiin tahallaan väärin alustan alaisiksi spoilereiksi = hylkäys. Vatasen 405 T16 varastetttiin kesken Paris-Dakarin ja vaikka auto löytyi niin Vatanen diskattiin. C-ryhmä lopetettiin vaikka Peugeot oli valmis maksamaan jopa parin yksityistallin matkakustannukset Euroopasta Fujin radalle Japaniin. B-ryhmä lopettettiin kun Peugeotilla oli täysin ylivoimainen auto 205 T16. B-ryhmän lopetus myös ajoittui Citroenin kannalta ikävästi koska he olivat juuri saaneet valmiiksi BX:n ralli-auton, tälle autolle ei sitten ollut enää sarjaa...

Muutenkin nuo ovat niitä ketkä päättävät paljon isommista asioista, eivät vaikuta mitenkään Sitikan hyötyihin tai haittoihin.
Sinulla on sitten varmasti se kansallisuuslista hallussa niistä sikariportaan henkilöistä jotka vaikuttavat Citroenin hyötyihin. Näytä minullekkin se lista.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Sieltähän se totuus sitten tulikin! :D

Olikohan syynä kuitenkin se että se touhu meni liian vaaralliseksi vai?
Tai sen takia kun olisi ralliautot olleet sitten jo kovasti paljon nopeampia kuin F-ykköset. Kun se Lanciakin jo olisi ties kuinka korkealle Estorilin F1-kisan aika-ajoissa noussut.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
B-ryhmän lopetus myös ajoittui Citroenin kannalta ikävästi koska he olivat juuri saaneet valmiiksi BX:n ralli-auton, tälle autolle ei sitten ollut enää sarjaa...
Citroenin BX oli niin umpisurkea esitys, että taisi vaan olla firmalle helpotus kun ei enää ollut luokkaa, missä kilpailla.
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Kyllä sen lopettamisen taustalla taisi olla ihan muut syyt. Eikä Pösö ollut mitenkään ylivoimainen, aika samaa sarjaa Delta S4 kanssa.
Joo, ei lopetettu ylivoimaisuuden takia vaan Henri Toivosen onnettomuuden takia. Mutta jos FIA olisi ollut ranskalaisen automerkin puolella niin B-ryhmä olisi jatkunut Henkan onnettomuudesta huolimatta.

Tätä siis tarkoitin. Mitään palveluksia ei siis FIA:lta irronnut.

BX 4 TC oli keskeneräinen muttei umpisurkea.


Edelleen odotan RITA#28:lta sitä kansallisuuslistaa FIA sikariportaasta jossa Ranska on yliedustettuna.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Joo, ei lopetettu ylivoimaisuuden takia vaan Henri Toivosen onnettomuuden takia. Mutta jos FIA olisi ollut ranskalaisen automerkin puolella niin B-ryhmä olisi jatkunut Henkan onnettomuudesta huolimatta.
Ei sitä yksistään Henkan onnettomuuden takia lopetettu. B-ryhmäläisten vauhti vaan nousi liian kovaksi, eikä olisi ollut enää turvallista jatkaa yhtään enempää niillä.

Sitäpaisti mikä hyöty siitä ranskiksille olis ollut jos B-ryhmällä olisi vielä ajettu?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
2,2 sekunnissa on vielä 2,1 löysää.... Jännäksi menee. Jospa Latvala onnistuisikin vetämään kanin hatustaan ja rökittämään Loebin? Kumpikin ajaa tuhatta vain ja ainoastaan voitosta. No, Malcolm Wilson ehkä pelkää autonsa puolesta, mutta muuten ei liene mitään tarvetta nostella. Huippuhyvä skaba!
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
2,2 sekunnissa on vielä 2,1 löysää.... Jännäksi menee. Jospa Latvala onnistuisikin vetämään kanin hatustaan ja rökittämään Loebin? Kumpikin ajaa tuhatta vain ja ainoastaan voitosta. No, Malcolm Wilson ehkä pelkää autonsa puolesta, mutta muuten ei liene mitään tarvetta nostella. Huippuhyvä skaba!
Nyt 1,4 s! Vielä ajetaan nämä aamun kaksi erikoiskoetta uudelleen.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Siinäpä se mahdollisuus saattaa tullakin, nimittäin tällä uusintakierroksella. Latvalalla on paljon kokemusta paikallisesta tiestöstä ja nuoren miehen erikoisturbonappi korvien välissä. Siitä napista saattaa kyllä lipsahtaa ojaankin!

Loeb on tietysti aina vakavaksi vetävä vastustaja. Vaan tulee hänelläkin välillä hartialukkoja. Kohtahan tuo selviää. Hieno päätös kaudelle.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Siinäpä se mahdollisuus saattaa tullakin, nimittäin tällä uusintakierroksella. Latvalalla on paljon kokemusta paikallisesta tiestöstä ja nuoren miehen erikoisturbonappi korvien välissä. Siitä napista saattaa kyllä lipsahtaa ojaankin!

Loeb on tietysti aina vakavaksi vetävä vastustaja. Vaan tulee hänelläkin välillä hartialukkoja. Kohtahan tuo selviää. Hieno päätös kaudelle.
Jos tässä hartialukolla tää homma ratkee niin uskallan veikata kaiken omaisuuteni sen puolesta että se lukko ei ainakaan Loebille tule. :D

Nyt Latvalalla on kyllä se etu että pätkät on ajettu jo kerran niin ei joudu antamaan enää niin paljoa tasoitusta Lööpille. Joutu aamulla kuitenkin vetämään tiehen ne ekat viivat.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
taidetaan saada ranskalaisvoittaja tähän(kin) kisaan, lööperi väliajoissa nyt 9sek latvalaa edellä :rolleyes:
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
MTV3:
Erikoiskokeella 17 Rossi onnistui päihittämään muiden muassa brittikuski Matthew Wilsonin, joka kiertää MM-sarjaa Stobart-tallin Fordilla.

- Päivä päivältä olen saanut enemmän tuntumaa autoon ja pystynyt lisäämään vauhtia, Rossi sanoi.
- ei huonosti! :thumbup:
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Latvala sanoi ralliradiossa, ettei luottoa löytynyt ja Loeb onkin nyt karkaamassa voittoon. Harmi, mutta ei maha mitään.


9,2sec nopeampi Loeb Latvalaa

MUTTA MITÄ??? Loeb sai aikasakkoa
 
Ylös